سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تعهد واشنگتن به شرکای عراقی خود را تزلزل ناپذیر خواند و ادعا کرد ایالات متحده در کنار دولت و مردم عراق می‌ایستد.

آمریکا سوء قصد به جان الکاظمی را محکوم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شنبه شب به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: " این اقدام تروریستی آشکار که ما آن را به شدت محکوم می کنیم، قلب حکومت عراق را هدف گرفته بود. "

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد با نیروهای امنیتی عراقی که مسئول حفظ حاکمیت و استقلال عراق هستند، از نزدیک در تماس هستیم و همزمان با تحقیق و بررسی آنها در مورد این حمله، به نیروهای امنیتی عراقی پیشنهاد کمک داده ایم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تعهد واشنگتن به شرکای عراقی خود را تزلزل ناپذیر خواند و ادعا کرد ایالات متحده در کنار دولت و مردم عراق می ایستد.

گروه رسانه ای امنیتی عراق در بیانیه ای از حمله پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خبرداد.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، گروه رسانه ای امنیتی عراق در این بیانیه اعلام کرد که سوء قصد به جان الکاظمی با حمله یک پهپاد بمبگذاری شده به محل اقامت وی در منطقه سبز بغداد با شکست روبرو شده است.

براساس این بیانیه، نخست وزیر عراق در این حمله پهپادی آسیبی ندیده است. گروه رسانه ای امنیتی عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی درحال انجام تدابیر لازم درباره این تلاش ناکام هستند.

نخست‌وزیر عراق در توئیتی نوشت: حالم خوب است، در میان مردم حضور دارم و همه را به آرامش و خویشتن‌داری دعوت می‌کنم. من همواره آماده جانفشانی برای عراق و مردم عراق بودم و هستم، موشک‌های خیانت، عزم مؤمنان را سست نمی‌کند و خللی در استواری و عزم نیروهای امنیتی قهرمان ما برای حفظ امنیت مردم ایجاد نمی کند.

ابوعلی العسکری مسئول امنیتی گردان های حزب الله عراق، طرح سوء قصد به جان نخست وزیر این کشور را یک حرکت نمایشی دانست.

به گزارش ایرنا، العسکری بامداد یکشنبه در کانال تلگرام خود نوشت: بازی کردن نقش قربانی از شیوه های نخ نمایی است که به تاریخ پیوسته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید