لایحه یک تریلیون دلاری بودجه زیرساخت‌های دولت جو بایدن از سوی مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید.

موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب طرح ۱۲۰۰ میلیارد دلاری دولت بایدن

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب از بی‌بی‌سی، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه یک تریلیون دلاری بودجه زیرساخت‌های دولت را تصویب کرده و با این حساب جو بایدن به تحقق یکی از مهم‌ترین وعده‌های انتخاباتی خود در سیاست داخلی نزدیک شده است.

مذاکرات درباره لایحه‌ای که هدفش اشتغال زایی با بازسازی زیرساخت‌های کشور است، با اختلاف نظر جدی میان دموکرات‌ها همراه بوده است.

حالا این طرح تنها امضای رییس جمهوری را برای تبدیل شدن به قانون نیاز دارد.

همزمان مجلس نمایندگان برای بحث درباره طرح بلندپروازانه دیگری آماده می‌شود که قرار است به رفاه اجتماعی شهروندان بپردازد، موضوعی که مورد علاقه دموکرات‌های لیبرال است.

لایحه بازسازی زیرساخت‌های آمریکا که لایحه‌ای تاریخی توصیف شده، ۵۵۰ میلیارد دلار را به بازسازی جاده‌ها، اتوبان‌ها، پل‌ها و همینطور مدرنیزه کردن سیستم حمل و نقل و شبکه راه‌آهن اختصاص می‌دهد.

این لایحه در عین‌حال بودجه‌ای را برای انرژی پاک، اینترنت پرسرعت و آب آشامیدنی پاک در نظر گرفته است.

سه ماه پیش ۱۹ جمهوری‌خواه برای تصویب این لایحه با دموکرات‌ها در سنا همراه شدند.

با وجود این دموکرات‌های لیبرال در مجلس نمابندگان طرح نهایی را نپذیرفتند و گفتند دموکرات‌ها برای جلب نظر جمهوری‌خواهان در سنا بخش‌هایی از سیاست‌های لیبرال در متن طرح را حذف کرده‌اند.

اعضای فراکسیون دموکرات‌های پیشرو در ابتدا گفتند تا وقتی که طرح دیگری درباره سیاست‌های آنها در رفاه اجتماعی به رای گذاشته نشود، بودجه زیرساخت‌ها را تصویب نخواهند کرد.

دموکرات‌ها در حال حاضر اکثریت را در سنا و مجلس نمایندگان در درست دارند.

دموکرات‌های میانه رو کماکان به بخش‌هایی از طرح رفاه اجتماعی اعتراض دارند و می‌خواهند از تبعات اقتصادی آن مطمئن باشند، پروسه‌ای که ممکن است هفته‌ها به طول بیانجامد.

روز جمعه رهبر دموکرات مجلس نمایندگان با رای‌گیری مقدماتی برای آغاز مذاکرات بر سر طرح رفاه اجتماعی اختلاف میان دموکرات‌ها را حل کرد تا رای گیری بر سر لایحه بودجه زیرساخت‌ها انجام شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید