۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 55305098

پیش‌بینی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها این است که تا پایان سال ۱٫۴ هزار میلیارد تومان دیگر برای یارانه بخش دارو و شیرخشک به حساب وزارت بهداشت پرداخت شود.

جزییات یارانه کودکان

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، آخر هفته گذشته اخیر سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت ۱٫۷ هزار میلیارد تومان یارانه برای درمان خبر داد. قرار است این یارانه برای بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شود که یکی از این بخش‌ها حمایت از یارانه شیرخشک است.

روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به تجارت‌نیوز می‌گوید: از ابتدای سال تاکنون یعنی تا آبان ماه ۷۰۰ میلیارد تومان یارانه به بخش دارو و شیرخشک پرداخت شده که ۵۰۰ میلیارد تومان آن در مرداد و ۲۰۰ میلیارد تومان آن در آبان واریز شده است.

پیش‌بینی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها این است که تا پایان سال ۱٫۴ هزار میلیارد تومان دیگر برای یارانه بخش دارو و شیرخشک به حساب وزارت بهداشت پرداخت شود.

اطلاعات تفکیک شده بودجه‌ای برای یارانه شیرخشک مشخص نیست اما با توجه به اظهارات رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک، مصرف کل شیرخشک سالانه در کشور ۳۵ میلیون عدد است که سهم شیرخشک یارانه‌ای پنج میلیون عدد است.

آنطور که تحویل زاده توضیح می‌دهد، هزینه تولید پنج میلیون شیرخشک در سال ۷۰ میلیارد تومان است، یعنی هر عدد ۱۴ هزار تومان. براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز از داروخانه‌ها هر قوطی شیر خشک با قیمت ۲۴ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

هانی تحویل زاده به تجارت‌نیوز می‌گوید: دولت بین تولیدکننده‌های داخلی برای تولید سالی پنج میلیون عدد شیرخشک یارانه‌ای مناقصه برگزار می‌کند. معمولا این پنج میلیون بین دو شرکت تولید کننده داخلی تقسیم می‌شود.

طبق گفته او، در این مناقصه اولویت بر تولید شیرخشک با مواد اولیه است. این شرکت‌ها به صورت ماهانه شیرخشک یارانه‌ای تحویل دولت می‌دهند. همچنین این شیرخشک‌ها در اختیار شبکه بهداشت قرار می‌گیرد که خانواده‌های نیازمند را رصد کنند. در واقع مصرف‌کننده‌ها مبلغ اندکی پرداخت می‌کنند.

ظرفیت تولید شیرخشک در دخل ۱۰۰ میلیون عدد است.

اما تحویل‌زاده می‌گوید که دولت بودجه تولید شیرخشک یارانه‌ای را به تولید کننده نداده و قراردادهای تولید شیرخشک یارانه‌ای زیان‌ده هستند. در واقع تولیدکننده از این طریق سربار کارخانه‌هایشان را کم می‌کنند. از آنجایی که قیمت شیر خام در حال افزایش است، این قراردادهای مناقصه زیان‌ده هستند. از ابتدای سال تا ۱۰ روز پیش دولت هیچ پولی به شرکت‌های تولیدکننده‌ها نداده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید