بازاریابی اینترنتی این روزها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. بنرها و تبلیغات تلویزیونی دیگر نمی‌توانند با تبلیغات آنلاین رقابت کنند. کانال‌های مختلفی برای ارتباط با مشتریان وجود دارد و وظیفه بازاریاب این است که بهترین پلتفرم را برای جلب کاربران و تبلیغات انتخاب کند.

تبلیغات گسترده در تلگرام | انواع روش های به همراه مزایای هر کدام

 همان‌طور که می‌دانید، رسانه‌های اجتماعی امروزه به دلیل وجود مخاطبان فراوان به بهترین مکان برای ارائه محصولات و خدمات تبدیل شده است.

وقتی صحبت از بازاریابی تجاری می‌شود، متخصصان اعتراف می‌کنند که تلگرام مزایای بسیار بیشتری نسبت به واتس‌اپ دارد. این امر باعث شده است که بازاریابی در تلگرام برای ارتقای کسب و کار آنلاین به موضوعی تبدیل شود که هر شرکت آینده‌نگر باید از آن استفاده کند.

یکی از چالش‌های اصلی برای تجارت در تلگرام جذب گسترده اعضای تلگرام برای بهبود فروش و کسب و کار است. به این ترتیب، با آموزش تبلیغات گسترده در تلگرام، برای افزایش دسترسی و فروش خود استفاده کنید.

تبلیغات گسترده برای جذب زیاد اعضای تلگرام زیاد و بالا بردن کارایی صورت می‌گیرد. به دلیل افزایش تعداد اعضای کانال، اعتبار شما دو برابر خواهد شد در واقع، شما می‌توانید این فرصت را داشته باشید که در کانال‌های تلگرامی بزرگ دیده شوید و تبلیغ کنید و بازخورد خوبی در مورد کانال خود دریافت کنید.

برای کسب تجربه و تخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ، توصیه می کنیم به آموزش موجود در لینک زیر مراجعه کنید.

•  آموزش بازاریابی و تبلیغات— کلیک کنید

شما می‌توانید تبلیغات تلگرام را از خود صاحب کانال و یا از پلتفرم‌های تبلیغاتی خریداری کنید اما اگر قصد شما تبلیغات گسترده است بهتر از تبلیغات خود را از پلتفرم‌های تبلیغاتی تلگرام خریداری کنید.

مزایای خرید تبلیغات گسترده از پلتفرم‌های تبلیغاتی تلگرام چیست؟

۱. اعتبارسنجی کانال‌های واقعی و معتبر توسط آن‌ها انجام می‌شود

۲. دیگر نیازی به مذاکره با افراد زیاد و ادمین‌های کانال‌ها نیست و می‌توانید وقت خود را صرف کار در کانال‌ خود برای تولید محتوا کنید.

۳. پول خود را برای تبلیغ در کانال‌های غیرضروری، تبلیغات غیر هدفمند و بازدید غیرواقعی هدر نمی‌دهید.

۴. گزارش کامل بازدید کانال را از آن‌ها دریافت می‌کنید

روش‌های تبلیغات گسترده تلگرام چگونه است و چقدر هزینه دارد؟

A· تبلیغات بازدیدی تلگرام

در تبلیغات گسترده تبلیغات شما در کانال‌های پربازدید نمایش داده می‌شود تا تعداد بازدید موردنظر شما به دست آید که محتوای شما به انتخاب خودتان می‌تواند به‌صورت پست در کانال‌های بزرگ تلگرام نمایش داده شود.

یکی از مهم‌ترین و بهترین راه‌های تبلیغات در تلگرام، تبلیغات بازدیدی در تلگرام است، زیرا اساساً تلگرام بر اساس بازدید است.

منظور از بازدید در تلگرام چیست؟

ممکن است مجبور شوید پستی را از یک کانال به کانال دیگر ارسال کنید. در این صورت یک آیکون چشم کوچک در پایین پست و یک عدد در کنار آن خواهید دید. این عدد نشان دهنده بازدید از آن پست یا تعداد افرادی است که آن پست را دیده‌اند.

تبلیغات گسترده در تلگرام چیست

بازدید از تبلیغات به این صورت است که تبلیغ خود را (که می‌تواند ویدیو، عکس، وب‌سایت یا هر محتوای دیگری باشد) در چندین کانال بزرگ و پرطرفدار تلگرام قرار می‌دهید. شما می‌توانید چندین کانال مرتبط با حوزه فعالیت و تبلیغات خود را بیابید و تبلیغ خود را در این کانال‌ها نمایش دهید. تعرفه تبلیغات در تلگرام در این حالت بر اساس تعداد بازدید محاسبه می‌شود؛ یعنی شما بر اساس بازدیدی که تبلیغ شما دریافت می‌کند هزینه پرداخت می‌کنید.

مزایای مهم تبلیغات گسترده بازدیدی تلگرام

در اینجا برخی از مزایای مهم تبلیغات گسترده بازدیدی تلگرام آورده شده است:

۱. هدفمند کردن هزینه تبلیغات

در این روش شما بر اساس تعداد بازدید از تبلیغ خود هزینه پرداخت می‌کنید. در واقع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تبلیغ خود را ببینید و هزینه اضافی پرداخت نخواهید کرد. مثلاً اگر در روزنامه‌ای تبلیغ می‌کنید، مشخص نیست که چه تعداد آگهی می‌بینید، اما این روش تبلیغات کاملاً هدفمند است.

۲. متناسب با انواع بودجه ها

حتی اگر بودجه کمی برای تبلیغات خود دارید، یا وضعیت شما در حال حاضر مناسب نیست، می‌توانید از تبلیغات بازدیدی برای تبلیغات گسترده و پربازده استفاده کنید، زیرا می‌توانید تا جایی که می‌توانید هزینه کنید و این انعطاف‌پذیری عالی است. به عنوان مثال تبلیغات بیلبورد بسیار گران است و شاید اگر این تلگرام دوست‌داشتنی نبود، یک تجارت کوچک اما موفق هرگز نمی‌توانست آن‌طور که باید خود را به مخاطب نشان دهد و اکنون اهمیت تلگرام بیش از پیش مشخص می‌شود.

۳. امکان تمایز بین آمار واقعی و فیک

با این روش به راحتی خودتان می‌توانید ببینید دقیقاً تبلیغ شما چند بازدید داشته است و خبری از بازدیدهای جعلی و این قبیل موارد نیست. برای برخی افراد، این اعتماد بیش از هر چیز دیگری مهم است و احتمالاً آن‌ها را به شدت خوشحال خواهد کرد.

B· تبلیغات ساعتی تلگرام

در این روش شما باید هزینه ثابتی را به کانال‌های تلگرام یا هر سیستمی که تبلیغات تلگرام شما را انجام می‌دهد پرداخت کنید و تبلیغات شما به مدت ۱۲ یا ۲۴ ساعت در کانال‌های مختلف منتشر می‌شود. اگر قصد دارید یک تبلیغ ۱۲ ساعته داشته باشید، مطمئن شوید که چه زمانی را برای این کار انتخاب می‌کنید؛ زیرا می‌توانید هم ۱۲ ساعت در روز و هم ۱۲ ساعت در شب را انتخاب کنید. تبلیغات تلگرامی معمولاً ۲۴ ساعته انجام می‌شود در تبلیغات گسترده ساعتی در تلگرام، تبلیغ شما (عکس یا ویدیو) به همراه متن آن به صورت پست تلگرامی در کانال‌های بزرگ انتخابی نمایش داده می‌شود. تعرفه ساعتی تلگرام به‌صورت نرخ ساعتی محاسبه می‌شود که بسته‌های مختلفی برای تبلیغات ساعتی در تلگرام برای سهولت انتخاب و اثربخشی وجود دارد.

در همه کانال‌های تلگرام، امکان تبلیغ کانال‌ و ایده‌های شما است هرچند بهتر است در کانال‌هایی تبلیغ کنید که موضوع آن مرتبط با محتوای شما باشد.

تبلیغات گسترده در تلگرام چیست

مزایای مهم تبلیغات ساعتی تلگرام

مزایای این روش عبارت‌اند از:

۱. مناسب برای برندسازی

ازآنجایی‌که این کانال‌ها بسیار معتبر هستند، کاربران می‌توانند به راحتی به محتوای منتشر شده در این کانال‌ها اعتماد کنند و این همان چیزی است که به شما اعتبار خاصی می‌دهد و این اعتبار تأثیر فوق‌العاده‌ای بر برند سازی شما دارد.

۲. تنوع و گستردگی مخاطبین

این کانال‌ها اعضای زیادی دارند، بنابراین تبلیغات شما توسط طیف وسیعی از مخاطبان دیده می‌شود و این دیده شدن تأثیر زیادی بر برند سازی و فروش شما دارد.

۳. امکان انتخاب زمان نمایش تبلیغ

تصور کنید که کسب و کار شما فروش فیلم و سریال است؛ بنابراین مخاطبان شما عموماً عاشقان جوان فیلم هستند. این عزیزان عموماً جوانانی هستند که شب‌ها از خواب بیدار می‌شوند و تا ظهر می‌خوابند؛ بنابراین بهترین زمان برای تبلیغ برای مخاطبان ساعت ۱۲ شب است و بسیار خوب است که می‌توانید زمان مناسبی را برای تبلیغ خود بر اساس مخاطبان خود در نظر بگیرید.

هزینه تبلیغات ثابت و ساعتی چقدر است؟

اصلاً مشخص نیست و عوامل زیادی در تعیین این هزینه دخیل هستند. برای مشاهده تعرفه‌های تبلیغاتی ثابت و ساعتی در تلگرام به صفحه تبلیغات کانال‌های بزرگ و یا پلتفرم‌های تبلیغاتی تلگرام مراجعه کنید؛ اما معمولاً اگر تبلیغ شما به عنوان آخرین تبلیغ در شب منتشر شود و بعد از آن پستی گذاشته نشود هزینه تبلیغ بیشتر است.

C· پادهای تلگرام (Telegram Pods)

پادهای تلگرام ابزار قدرتمندی برای افزایش حضور شما در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی هستند. اگر به دنبال افزایش دسترسی کسب و کار خود در سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک هستید، پادهای تلگرام کمک زیادی به شما خواهند کرد. پادهای تلگرام گروهی از افراد در یک چت هستند که با هدف تبلیغ برندهای همدیگر ایجادشده‌اند. همه افراد در چنین گروهی هر چیزی را که توسط یک عضو در آنجا ارسال می‌شود، لایک کرده، نظر می‌دهند و به اشتراک می‌گذارند. می‌توانید به یک پاد بپیوندید و یک عکس یا پیوند در گروه ارسال کنید و اعضا آن را به اشتراک بگذارند، لایک کنند و حتی درباره آن نظر بدهند. شما نیز باید زمانی که هر عضو دیگری از گروه چیزی را پست می‌کند همین کار را انجام دهید.

شما برای تبلیغات گسترده و فروش بیشتر می‌توانید با ایجاد یک پاد پر از افرادی که به برند شما علاقه‌مند هستند، قدمی فراتر بردارید. می‌توانید پیوند پستی را که در صفحه فیس بوک یا اینستاگرام خود ارسال کرده‌اید به اشتراک بگذارید. سپس مخاطبان وفادار شما پیوند را دنبال می‌کنند تا لایک کنند، نظر بدهند و به اشتراک بگذارند. نکته خوب در مورد این نحوه تبلیغ این است که شما نیازی به داشتن همه اعضا در مخاطبین خود ندارید. افراد را می‌توانید با نام کاربری تلگرام خودشان اضافه کنید و یا از طریق لینک دعوت آن‌ها را  به عضویت درآورید.

برای شرکت‌های بزرگ، پادهای تلگرام بسیار مفید خواهد بود، به خصوص اگر در مورد ربات‌ها و سایر ویژگی‌های تلگرام اطلاعات کافی داشته باشند. با این حال، برای مشاغلی که با این ویژگی آشنا نیستند، ایجاد ربات‌ها می‌تواند گران‌ تمام شود. هرچند تعداد زیادی ربات اصلی و رایگان در این پلتفرم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و به عنوان یک صاحب کسب و کار، می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد و ارسال یادآوری استفاده کنید تا همه افراد گروه را درگیر خود نگه‌دارید. به جای اینکه از کسی بخواهید یادآوری‌ها را به صورت دستی پست کند، می‌توانید از این ربات‌ها بخواهید آن‌ها را به طور خودکار مطابق با نیاز شما ارسال کنند.

•  برای مشاهده مجموعه آموزش ساخت ربات تلگرام (Telegram) در سایت فرادرس — کلیک کنید

تبلیغات گسترده در تلگرام چیست

D· تبلیغات کلیکی تلگرام

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات تلگرامی تبلیغات کلیکی است. برای پیاده‌سازی این روش تبلیغاتی گسترده حتماً به سیستم‌ها و پلتفرم‌های تبلیغاتی در تلگرام نیاز دارید. روش تبلیغات کلیکی در تلگرام به این صورت است که شما در کانال‌های مرتبط با فعالیت شما تبلیغ می‌کنید و فقط به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ شما انجام می‌شود هزینه پرداخت می‌کنید.

مزایای مهم تبلیغات کلیکی تلگرام چیست؟

۱. مانند دیگر روش‌های تبلیغات در این روش نیز باید برای این فرآیندها هزینه کنید:

تلگرام برای این کار عالی است، زیرا در اینجا، مانند تبلیغات بازدیدی، هزینه تبلیغات خود را بهینه پرداخت می‌کنید چراکه هزینه شما برای هر کلیک محاسبه می‌شود. البته در این روش حتماً تبلیغ خود را به یک سیستم امن بسپارید زیرا در صورت عدم نظارت صحیح بر این نوع تبلیغات ممکن است کلیک‌های غیرواقعی روی تبلیغ شما انجام شود.

۲. تبلیغات کلیکی برای تبلیغ یک وب‌سایت یا اپلیکیشن عالی هستند:

این تبلیغ عموماً برای افزایش اعضای کانال مناسب نیست، زیرا با کلیک بر روی تبلیغ، کاربر از تلگرام خارج می‌شود و دوباره برمی‌گردد، اما برای تبلیغات یک وب‌سایت بسیار مؤثر خواهد بود.

E· خرید عضو یا ممبر در تلگرام

البته، این را نمی‌توان یک روش تبلیغات مستقیم در نظر گرفت، زیرا افزایش اعضای کانال شما به طور کلی به معنای افزایش فروش شما نیست؛ اما اگر کانالی برای کسب و کار خود راه اندازی کنید و محتوای مرتبط، خلاقانه و آموزنده برای کانال خود تولید کنید، افزایش تعداد اعضای کانال به فروش و دیدن کانال شما کمک زیادی می‌کند. اگرچه افراد زیادی به این روش علاقه‌مند هستند، اما این روش را به شما توصیه نمی‌کنیم.

F· تبلیغات گسترده توسط اینفلوئنسر مارکتینگ

این روش یکی از پرطرفدارترین و مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی در تمام دنیاست. این رویکرد از یک اصل تبلیغات سنتی پیروی می‌کند.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا برند شنل از نیکول کیدمن برای تبلیغ برند خود استفاده می‌کند؟ همه این‌ها به این دلیل است که آن‌ها افراد تأثیرگذار در جامعه هستند. افراد زیادی به دنبال این افراد هستند و با تبلیغ یک برند توسط اینفلوئنسرها، افراد زیادی جذب آن محصولات می‌شوند. معادل دیگر تبلیغات اینفلوئنسر، بازاریابی توسط افراد بانفوذ است. این روش برای برند سازی و کسب و کار شما معجزه می‌کند. می‌توانید افراد تأثیرگذار در حوزه کاری خود را پیدا کنید و تبلیغات خود را به آن‌ها بسپارید.

در تلگرام می‌توانید تبلیغ خود را در کانال تلگرام افراد مطرح و تأثیرگذار که توانسته‌اند ممبرهای زیادی را جذب کنند منتشر کنید و حتی برای واقعی سازی این تبلیغ و کاهش جنبه تبلیغاتی آن از آن‌ها کمک بگیرید؛ اما این را بدانید که تبلیغات از این روش بسیار پرهزینه و سخت است.

تبلیغات گسترده در تلگرام چیست

تبلیغات گسترده تلگرام در کانال‌های مربوط به کسب و کار شما بدون شک می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. به این ترتیب بنر تبلیغاتی شما در یک کمپین هدفمند در یکی از کانال‌های انتخابی خودتان قرار داده می‌شود و دیگر نیازی به مذاکره با مدیران و کانال‌های مختلف برای اعتبارسنجی کانال‌های معتبر نخواهید داشت.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های روش تبلیغات گسترده تلگرام اثربخشی و کیفیت آن است. به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید شخصاً یک کانال برای ارائه تبلیغات خود رزرو کنید، علاوه بر از دست دادن زمان زیادی برای هماهنگی با ادمین و پاسخ‌های لازم، ادمین این کانال اغلب چندین برابر قیمت تبلیغات گسترده تلگرام از شما پول دریافت می‌کند.

تبلیغات گسترده تلگرامی ممکن است در نگاه اول برای خیلی‌ها فرآیندی ساده به نظر برسد؛ اما چیزی که باید بدانید این است که تبلیغات در کانال‌های محبوب کار آسانی نیست. چیزهایی که اغلب از تبلیغ کننده و مخاطب پنهان است. در زمانی که سازمان‌ها برای ارتباط مجازی با افراد بیشتری تلاش می‌کنند، تلگرام ابزاری تأثیرگذار برای برقراری ارتباط با برند شما است. حتی می‌توانید از این پلتفرم برای هدایت ترافیک به وب‌سایت خود، افزایش تعامل و کسب درآمد بیشتر استفاده کنید.

از آنجایی که کاربران همچنان نگران خطرات امنیتی احتمالی استفاده از برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ و فیس بوک هستند، تلگرام امنیت بیشتری برای کسب و کارها دارد. شرکت‌ها می‌توانند بحث‌های حساسی داشته باشند و در مورد برنامه‌های با شرکای خود صحبت کنند. تیم‌ها می‌توانند بدون نگرانی در مورد اینکه داده‌های حساس خود به دست افراد دیگر بیافتد، جلسات خصوصی داشته باشند.

از آنجایی که دورکاری به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور فزاینده‌ای محبوب شده است، کارفرمایان  اکنون میزبان جلسات در این پلت‌فرم هستند. تلگرام دارای ویژگی‌های امنیتی مفیدی مانند پیام‌های ناپدیدشونده و چت‌های مخفی است که این ابزارهای شگفت‌انگیز در واتس اپ در دسترس نیستند.

پیام‌های ناپدید شونده به شما امکان می دهد چند ثانیه پس از خواندن مخاطب، چت‌های خود را به طور دائم حذف کنید. این به ویژه در صورتی مفید است که می خواهید پیامی را که ارسال کرده‌اید یا مکالمه‌ی‌ خد را خصوصی نگه دارید. بلافاصله مکالمه به پایان می رسد یا به محض خواندن شخصی که پیام برای او در نظر گرفته شده است، پیام به طور خودکار حذف می‌شود. همچنین اسکرین شات گرفتن نیزدر اندروید از کار می‌افتد یا اگر اسکرین شاتی در آیفون گرفته شود به شما اطلاع داده می‌شود.

برای حرفه‌ای شدن در حوزه تبلیغات و بازاریابی باید آموزش‌های کاملی توسط افراد با تجربه و خبره این عرصه دریافت کنید و مدام اطلاعات خود را به روز کنید. سایت فرادرس آموزش‌های متنوعی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و مدیریت برند و تبلیغات توسط اساتید مجرب ارائه داده است که شما به راحتی به صورت آنلاین می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید.

•  آموزش دیجیتال مارکتینگ — کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید