سردترین مرکز استان‌های کشور نیز امروز (۱۵ آبان) اراک، قزوین، کرج و همدان با دمای ۸ درجه سانتیگراد هستند و اراک فردا (۱۶ آبان) نیز با دمای ۹ درجه سانتیگراد این شرایط را تجربه خواهد کرد.

پیش‌بینی هواشناسی ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۲۳ استان امروز بارانی می‌شوند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران طی امروز (۱۵ آبان) در ۲۳ استان خبر داد.

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: امروز (۱۵ آبان) در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده رخ می‌دهد و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان، استان‌های مرکزی، قم، غرب اصفهان، شرق لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، غرب یزد، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: امروز (۱۵ آبان) کاهش نسبی دما در حدود ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد در این مناطق انتظار می‌رود و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می‌دهد.

ضیاییان افزود: فردا (۱۶ آبان) در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های واقع در غرب و مرکز کشور بارش کاهش می‌یابد و در جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت. در این روز در جزایر واقع در خلیج فارس نیز افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، دوشنبه (۱۷ آبان) بارش در جنوب غرب کاهش می‌یابد و در استان‌های فارس، شرق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان، کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی وقوع رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: سه‌شنبه (۱۸ آبان) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد پدیده حاکم خواهد بود و در ارتفاعات کرمان و هرمزگان ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد. چهارشنبه (۱۹ آبان) نیز جوی پایدار در کل کشور استقرار خواهد داشت و در اواخر وقت با نفوذ جریان‌های شمالی روی غرب دریای خزر، بارش در اردبیل و گیلان آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۶ آبان) ابری همراه با مه رقیق، گاهی بارش باران و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی ‌روز دوشنبه (۱۷ آبان) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ آبان) بندرعباس با دمای ۳۲ و۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور پیش‌بینی می‌شود. سردترین مرکز استان‌های کشور نیز امروز (۱۵ آبان) اراک، قزوین، کرج و همدان با دمای ۸ درجه سانتیگراد هستند و اراک فردا (۱۶ آبان) نیز با دمای ۹ درجه سانتیگراد این شرایط را تجربه خواهد کرد.
 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید