سخنگوی وزارت خارجه آلمان در یک نشست خبری مرگ این دیپلمات روس را تایید کرد، اما در مورد جزئیات آن توضیح بیشتری نداد.

کشف جسد دیپلمات روسیه مقابل سفارت این کشور در برلین

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از وب‌سایت اشپیگل نوشت: پلیس محافظ سفارتخانه روسیه در برلین جسد این مرد را روز ۱۹ اکتبر (۲۷ مهرماه) در پیاده‌رو مقابل این محل یافت. ظاهرا این مرد از پنجره یکی از طبقات بالایی ساختمان به پایین سقوط کرده بود، اما چگونگی این حادثه مشخص نیست.

براساس گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در یک نشست خبری مرگ این دیپلمات روس را تایید کرد، اما در مورد جزئیات آن توضیح بیشتری نداد.

مرگ این مرد برای اولین بار روز (جمعه) گزارش شد، اما هنوز پلیس برلین در این مورد اظهارنظر عمومی نکرده است.

نشریه اشپیگل گفته است که سفارت روسیه مرگ این مرد را یک "حادثه غم‌انگیز" توصیف کرده و گفته است که "بنا بر ملاحظات اخلاقی" از اظهار نظر عمومی در مورد آن معذور است. نام این مرد رسما اعلام نشده اما گزارش‌ها حاکی از آن است که او ۳۵ سال داشت و به عنوان دبیر دوم سفارت روسیه در برلین خدمت می‌کرد.

وب‌سایت تحقیقاتی بلینگیت (Bellingcat) گفته است که با استفاده از اطلاعاتی که در دسترس عموم قرار دارد، دریافته است که این فرد پسر معاون شعبه دوم اف‌اس‌بی (سازمان اطلاعات روسیه) بود. براساس گزارش اشپیگل، فرد متوفی از اعضای اف‌اس‌بی بوده است.

این وب‌سایت تحقیقی پیش از این از ارتباط اداره دوم اف‌اس‌بی با قتل زلیمخان خاوگوشویلی، زاده گرجستان و فرمانده سابق نیروهای چچنی خبر داده بود. او در اوت ۲۰۱۹ در یک پارک در برلین در اثر شلیک گلوله افراد ناشناس از ناحیه سر زخمی شد و درگذشت.

دولت آلمان، روسیه را متهم کرده است که دستور قتل این فرد را صادر کرده بود. ماموران اداره دوم همچنین به دست داشتن در مسموم کردن الکسی ناوالنی، چهره مخالف دولت روسیه در سال ۲۰۲۰ مظنون هستند.

به گزارش اشپیگل، سفارت روسیه در پی مرگ این دیپلمات در ماه گذشته با کالبدشکافی او موافقت نکرد و جسد او اکنون به روسیه بازگردانده شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید