علی رغم آنکه بسیاری از ما تصور می کنیم خوابیدن با بالش باعث راحتی ما می شود، اما این کار مضراتی برای سلامتی دارد، در این گزارش به معرفی فواید فراوان خوابیدن بدون بالش پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

فواید باورنکردنی خوابیدن بدون بالش که از آن بی‌اطلاعید!

به گزارش سلام نو، باشگاه خبرنگاران به نقل از وب سایت «طور قدراتک» نوشت: اولین موارد استفاده از بالش در تاریخ به دوره بین النهرین باستان باز می‌گردد. این بالش‌ها از سنگ ساخته شده بود و فقط ثروتمندان توانایی خرید آن را داشتند. برخلاف بالش‌های سنگی باستانی، بالش‌هایی که امروزه استفاده می‌کنیم نرم و کرکی هستند و بسیاری از مردم نمی‌توانند بدون در آغوش گرفتن یک بالش بزرگ و راحت بخوابند؛ اما در واقعیت، خوابیدن با بالش ممکن است بهترین راه برای استراحت نباشد، زیرا می‌تواند بر بدن و خلق و خوی شما تأثیر بگذارد.

اگر بدون بالش بخوابید چه اتفاقی برای بدن شما می‌افتد؟

ما می‌دانیم که رها کردن بالش مورد علاقه تان ممکن است دشوار باشد، اما خوابیدن بدون آن فواید زیادی برای سلامتی دارد و تحقیقات خود را انجام داده ایم تا شما را با برخی از آن‌ها آشنا کنیم.

۱. از کمردرد جلوگیری می‌کند

بالش‌های زیاد می‌تواند منجر به وضعیت خواب غیرطبیعی شود و تکیه‌گاه آن‌ها برای سر دوام زیادی نداشته باشد. اگرچه خود بالش به کمر شما آسیب نمی‌رساند، اما می‌تواند بسیاری از علائمی را که ممکن است باعث کمردرد شوند تشدید کند. وقتی بدون بالش می‌خوابید، ستون فقرات شما می‌تواند استراحت کند، زیرا بدن شما در وضعیت طبیعی خود قرار می‌گیرد.

۲. به شما در تسکین گردن درد کمک می‌کند

بیشتر بالش‌ها به شما کمک نمی‌کنند در وضعیت صحیح بخوابید و می‌توانند وضعیت خوابیدن را بدتر کنند. گردن خود را به هر طریقی برای مدت طولانی خم کنید باعث درد شما می‌شود و بالش‌های خیلی سفت یا خیلی نرم نیز ممکن است منجر به گردن درد شود.

۳. با سردرد مبارزه می‌کند

اگر با سردرد از خواب بیدار می‌شوید یا در سر خود احساس سبکی می‌کنید، ممکن است بالش شما مقصر باشد. بالش‌هایی که خیلی بلند هستند باعث می‌شوند سر و گردن شما به سمت جلو بچرخد و کشش عضلات گردن را افزایش می‌دهد. این می‌تواند باعث سردرد شما در صبح به محض بلند شدن از رختخواب شود.

۴. استرس را از بین می‌برد

اگر بالش شما را در شب ناراحت می‌کند، ممکن است باعث شود تا در خواب زیاد چرخش کنید. هر چه اختلالات خواب بیشتر باشد، بدن شما زمان کمتری برای بسیاری از عملکردهای مهمی که در طول خواب رخ می‌دهد، در اختیار دارد. کم خوابی مداوم می‌تواند بر خلق و خو و مهارت‌های فکری شما تأثیر بگذارد و باعث می‌شود بدن در طول روز هورمون‌های استرس بیشتری ترشح کند.

۵. از آکنه صورت جلوگیری می‌کند

پوست شما از اینکه بالش خود را رها کنید سپاسگزار خواهد بود. صورت شما معمولاً در بیشتر مواقع در طول شب به بالش فشار داده می‌شود. شاید روبالشی را هر روز نشویید، کثیفی، روغن و گرد و غبار خانگی را روی آن جمع می‌کند. همه این‌ها می‌تواند منجر به جوش‌های زودرس، التهاب و چین و چروک شود.

۶. از شکستن مو جلوگیری می‌کند

اگر صبح با موهای خشک و درهم از خواب بیدار می‌شوید، ممکن است بخواهید از بالش خود صرف نظر کنید. هنگامی که در شب چرخش می‌کنید و می‌پیچید، موهای شما به شدت به روبالشی ساییده می‌شود و باعث شکستن آن می‌شود. روبالشی‌ها همچنین می‌توانند روغن موهای شما را جذب کنند و آن‌ها را خشک و شکننده می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید