منوچهر فتاحی معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه از نجات جوان کرمانشاهی از قصاص با برگزاری مراسم صلح و خون خبر داد.

نجات جان جوان محکوم به اعدام با برگزاری مراسم صلح خون در کرمانشاه

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، منوچهر فتاحی اظهار کرد: مراسم صلح و خون در دهستان قزانچی روستای کانی باغ کرمانشاه برگزار شد که طی آن جوان کرمانشاهی محکوم به قصاص با گذشت خانواده مقتول از قصاص نجات یافت.

وی افزود: در سال ۱۳۹۱ در یکی از روستاهای قزانچی از توابع شهر کرمانشاه به دلیل یک اشتباه، سو ظن و تعصب کورکورانه در بین افراد یک خانواده که رابطه نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند درگیری صورت گرفته و این نزاع منجر به کشته شدن یکی از طرفین به صورت اتفاقی می‌شود.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه تصریح کرد: هنگام بروز این اتفاق با ورود نیروی انتظامی کرمانشاه فرد قاتل دستگیر و پس از اجرای تشریفات به دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه اعزام که پرونده منجر به حکم قصاص در شعبه سه دادگاه کیفری استان در سال ۱۳۹۵ می‌شود که استیذان آن نیز تأیید و آماده انجام قصاص می‌شود.
فتاحی بیان کرد: در همین راستا با درخواست خانواده قاتل و دستور دادستان کرمانشاه پرونده جهت صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف تشکیل و حل این موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در راستا صلح و سازش در پرونده قتل بیش از ۱۵ جلسه در شعب و بیش از سه جلسه در منزل مقتول برگزار که حضور ریش سفیدان و بزرگان منطقه‌ای و زحمات شبانه روزی اعضای شورا سبب شد با سعه صدر خانواده مقتول در تاریخ ۲۰ مهر ماه این پرونده منجر به سازش بی قید و شرط شده و رضایت محضری خانواده مقتول اخذ شود.
کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید