آیا تا به حال مصاحبه‌ای داشته‌اید که واقعاً ناراحت کننده باشد؟ مصاحبه‌ای که در طی آن همه از شما سؤال می‌کردند و به تماشای شما نشسته بودند در حالی که روی صندلی خود با ناراحتی تکان می‌خوردید. مصاحبه‌ای که در آن فقط لباس شما نبود که باعث عرق کردنتان می‌شد و نمی‌توانستید برای رفتن صبر کنید.

بازاریابی درونگرا | ایباند مارکتینگ inbound marketing چیست و چه کاربردی دارد؟

از طرف دیگر، آیا تا به حال مصاحبه‌ای داشته‌اید که همه چیز خوب و رضایت‌بخش پیش برود؟ مصاحبه‌ای که در طی آن در اتاق قدم زدید و فوراً آرام شدید زیرا همه لبخند می‌زدند و با شما شوخی می‌کردند. مصاحبه‌ای که کمتر شبیه به یک پرسش و پاسخ طاقت‌فرسا بود و بیشتر شبیه یک گفتگوی خوب به نظر می‌رسید. مصاحبه‌ای که باعث شد امیدوار باشید این فرصت را خواهید داشت که با چنین افراد بزرگی کار کنید.

می‌توان به رویکردهای بازاریابی نیز به همین صورت نگاه کرد. بازاریابی سنتی کمی شبیه تجربه مصاحبه اول است. بازاریابی سنتی چه به شکل تبلیغات ناخواسته که صندوق‌های پستی (و سطل‌های زباله) شما را حجیم می‌کنند، یا به صورت تبلیغات رادیویی با صدای بلند و مشمئزکننده، باعث می‌شود برای اکثریت افراد ناراحت‌ کننده باشد.

بازاریابی درونگرا بسیار شبیه به سناریوی مصاحبه دوم است. محتوای قانع‌کننده و اطلاعات مفید به مردم اجازه می‌دهد با شرکت شما ارتباط برقرار کنند و به ایجاد رابطه با برند شما علاقه‌مند شوند. با این کار افراد را به سمت خود جذب می‌کنید. بازاریابی درونگرا باب تعامل و گفتگو با مشتریان را باز می‌کند.

ساختن استراتژی بازاریابی خود حول محتوای ارزشمند به عنوان بازاریابی درونگرا شناخته می‌شود و ثابت شده است که بسیار مؤثرتر از رویکردهای سنتی در جذب و حفظ مشتریان است.

بازاریابی درونگرا یک روش بازاریابی است که شامل ایجاد محتوا و تجربیات جذاب و مرتبط برای جذب مشتریان به برند شما می‌شود. این شامل ساختن یک وب‌سایت حرفه‌ای پر از محتوای عالی، انتشار پست‌های قانع کننده در وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی و افزایش رتبه وب‌سایت شما در گوگل است (عملی که به عنوان سئو (SEO) شناخته می‌شود).

سئو

دنیای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) پیچیده و دائماً در حال تغییر است، اما شما به راحتی می‌توانید اصول اولیه را درک کنید و حتی مقدار کمی از دانش سئو می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. البته راه‌های زیادی برای جذب افراد به وب‌سایت شما وجود دارد، رسانه‌های پولی، پست‌های اجتماعی و تبلیغات نمایشی تنها چند مورد هستند؛ اما وقتی که به خوبی انجام شوند. سئو می‌تواند یک استراتژی مهم و مقرون به صرفه برای رشد مؤثر ارائه دهد. در واقع، آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که جستجوی گوگل حدود نیمی از ارجاعات خارجی به ناشران را در شبکه خود در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

• آموزش سئو — کلیک کنید

سایت فرادرس با ارائه آموزش‌های کاربردی در زمینه بازاریابی و کسب و کار اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد. آموزش‌هایی همچون دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا، مدیریت تبلیغات و برند، آموزش سئو، استراتژی کسب و کار و مطالب دیگری که برای شروع یا ارتقای کسب و کارتان به دانستن آن‌ها نیاز دارید.

• آموزش دیجیتال مارکتینگ — کلیک کنید

با این حال، برای اینکه بیشترین بهره را از سئو ببرید، مهم است که از آخرین به‌روزرسانی‌های جستجوی گوگل مطلع باشید. در گوگل ۷۰۰۰ وب‌سایت وجود دارد که توسط صدها تیم محصول و بازاریابی در سراسر جهان مدیریت می‌شوند. روزانه بیش از ۲۰۰ تغییر در این وب‌سایت‌ها ایجاد می‌شود که همه آن‌ها می‌توانند به طور بالقوه بر سئوی سایت تأثیر بگذارند. درمورد نحوه نمایش سایت‌های گوگل در جستجو، یک استراتژی منسجم سئوی وب‌سایت ایجاد شده است که می‌توان بدون توجه به تغییرات جدیدی که معرفی می‌شوند به آن تکیه کرد و هر کسی که یک وب‌سایت دارد می‌تواند از آن بیاموزد. ممکن است ساده به نظر برسد، اما تمرکز بر تغییرات کوچک و تدریجی در استراتژی کلی سئوی یک وب‌سایت واقعاً می‌تواند در طول زمان دستاوردهای قابل توجهی ایجاد کند.

ویژگی‌های جستجو همیشه در حال تکامل هستند تا مرتبط‌ترین محتوا را برای کاربران نشان دهند و با رفتارهای در حال تغییر آن‌ها همگام شوند. به عنوان مثال، امروزه بیش از ۵۰ درصد از ترافیک وب‌سایت از طریق تلفن همراه است و جستجوی گوگل با پیشرفت‌های جدیدی مانند AMP و برنامه‌های وب پیشرو به سرعت در حال تطبیق است.

در استراتژی سئو سعی شده است که به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشد تا بتواند با تغییرات جدید سازگار شود، به اندازه کافی قوی باشد تا نتایج قدرتمندی را به ارمغان بیاورد و آن‌قدر سازگار باشد که برای همه وب‌سایت‌ها قابل اجرا باشد.

بازاریابی درونگرا

انواع بازاریابی

با بوجود آمدن بازاریابی دیجیتال، صنعت با سرعت سرسام‌آوری تکامل یافته و انواعی از بازاریابی ایجاد شده است. از بازاریابی موتورهای جستجو گرفته تا بازاریابی مبتنی بر حساب، هر برندی می‌تواند از ترکیبی از این روش‌ها برای جذب مخاطبان هدف خود و کسب درآمد بیشتر استفاده کند.

بازاریابی سنتی، بازاریابی برونگرا، بازاریابی درونگرا، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی موتور جستجو، بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ویدئویی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی برند، بازاریابی محصول و بسیاری دیگر از جمله روش‌های بازاریابی هستند.

هیچ راه درست یا غلطی برای انجام بازاریابی وجود ندارد تا زمانی که با مخاطبان مورد نظر شما ارتباط برقرار کند و بازگشت سرمایه را فراهم نماید. اکثر شرکت‌ها از ترکیبی از این استراتژی‌ها برای جذب مشتری استفاده می‌کنند. در نهایت، شما باید انتخاب کنید که چه چیزی برای خریداران، جایگاه، بودجه و منابع شما بهترین است.

نقش شما در بازاریابی درونگرا

زمانی که شرکت‌ها به چشم‌انداز بازاریابی درونگرا دست یابند (پاداش‌هایی را که رقبایشان در نتیجه آن کسب می‌کنند مشاهده می‌نمایند)، اغلب در مورد چگونگی تبدیل این مفهوم به واقعیت سردرگم می‌شوند.

«من یک وب‌سایت خوب با نسخه‌های وب عالی دارم و هر هفته در وبلاگ شرکت پست می‌گذارم، اما نتایجی را که شما در مورد آن صحبت می‌کنید ندیده‌ام.»

آشنا بنظر می‌رسد؟ اگر این چیزی را به شما یادآوری می‌کند که می‌خواهید بگویید، به این دلیل است که بازاریابی درونگرا خیلی بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

بازاریابی درونگرا مستلزم حفظ قدرت و فداکاری است و باید به عنوان یک پویش عمیق و مداوم در نظر گرفته شود. مؤلفه‌های مختلفی در بازاریابی درونگرا وجود دارد. چیزی که برای یک کسب ‌و کار خوب جواب می‌دهد ممکن است برای کسب ‌و کار دیگر به خوبی کار نکند.

چک لیست تیم بازاریابی درونگرا

در واقع، برای کشف بهترین «زاویه» بازاریابی درونگرا برای شرکت خود زمان و تلاش لازم است. همچنین برای دانستن اینکه چه نوع محتوایی برای اهداف شرکت شما مناسب‌تر است، به تخصص زیادی نیاز دارد.

افراد برای انجام یک پویش بازاریابی درونگرای عالی باید چه ویژگی‌ها و توانایی‌هایی داشته باشند؟ چه کسی شرکت شما را به سطح بالاتر خواهد برد؟

چک لیست شما برای یک تیم بازاریابی درونگرای قوی باید شامل نکاتی باشد که در ادامه آنها را مورد بحث قرار می‌دهیم.

بازاریابی درونگرا

  • درک کامل از مسیر بازاریابی درونگرا

تجربیات آزمایش شده و اثبات شده ضروری است. تیم بازاریابی شما باید درک کاملی از نحوه عملکرد بازاریابی درونگرا داشته باشند و باید بتواند بهترین روش‌های بازاریابی درونگرا را برای شرکت شما تعیین کنند.

صرفاً درخواست از تیم بازاریابی خود برای تحقیق در مورد بازاریابی درونگرا در اوقات فراغتشان کافی نیست. آن‌ها باید بدانند که چگونه نیازهای کسب و کار شما را تجزیه و تحلیل کنند و بتوانند یک برنامه بازاریابی درونگرای قوی را تهیه کنند که نتایج خوبی را برای شرکت شما به ارمغان بیاورد. آن‌ها باید مجموعه‌ای از برنامه‌های موفقیت بازاریابی درونگرا داشته باشند.

شما زمان و پولی برای هدر دادن در پویش‌هایی که توسط افرادی که تجربه بازاریابی درونگرای کمی دارند یا بدون تجربه هستند، ندارید. شما از همان ابتدا به نتایج مثبت نیاز دارید.

  • همگامی با ترندها

در این عرصه رشد سریع فناوری‌ها و تکامل ارتباطات آنلاین، بازاریابی را از محیطی با انواع خلاقیت‌های هنری به دنیایی از دانشمندان اینترنتی تبدیل کرده است.

اگر بازاریاب‌های شما آماده نباشند، ندانند چگونه و یا زمان لازم را برای ماندن در صدر ترندها نداشته باشند، به طور قابل توجهی به کسب‌ و کار شما لطمه می‌زند و شما بسیار عقب خواهید ماند.

مواردی وجود دارد که بازاریابان نمی‌توانند از آن‌ها عقب بمانند:

– منافع و تصمیمات مصرف کننده

– تکامل رسانه‌های اجتماعی

– الگوریتم‌های موتورهای جستجو

– تغییرات سئو (SEO)

– ترندهای رابط کاربر و طراحی وب

  • لزوم داشتن تخصص ویژه

علاوه بر دانستن اینکه بازاریابی درونگرا چیست و چگونه می‌توان از بازی جلوتر ماند، برخی از موارد ضروری وجود دارند که بازاریابان درونگرا باید از آن برخوردار باشند:

۱· مهارت‌های کد نویسی:
بازاریابان درونگرا باید بدانند چگونه محتوا را در سیستم‌های مدیریت محتوا، پلتفرم‌های بازاریابی ایمیلی و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر کنند. به این ترتیب، بازاریابان باید HTML و CSS را بدانند. دانستن جاوا اسکریپت و PHP نیز بسیار مفید است.


۲· دانش اتوماسیون بازاریابی:
بازاریابان درونگرا باید بدانند که چگونه نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی مانند هاب‌اسپات (HubSpot) یا اینفیوژن‌سافت (Infusionsoft) را پیاده‌سازی کنند. این واقعاً برای ساده‌سازی پویش بازاریابی درونگرای شما ضروری است.


۳· زمینه طراحی:
داشتن دید قوی برای طراحی ضروری است. حتی بهترین نسخه در جهان اگر در قالبی جذاب و بهینه برای تمام دستگاه‌های دیجیتال نباشد نیز نادیده گرفته خواهد شد. لازم نیست که بازاریابان درونگرای شما برنده جایزه طراحان باشند، اما باید بتوانند طراحی خوب را تشخیص دهند و درک کنند.


۴· توانایی راهبردی کردن:
بازاریابان درونگرای شما باید بتوانند استراتژی مناسبی برای کمک به شرکت شما در دستیابی به اهداف خود ارائه دهند. ندانستن اینکه پویش بازاریابی درونگرای خود را به کدام سمت ببرید، شما را در معرض شکست قرار خواهد داد.

  • سازندگان محتوای موفق

بازاریابی درونگرا اغلب به عنوان بازاریابی «محتوایی» شناخته می‌شود. به این ترتیب، شما نمی‌توانید یک پویش بازاریابی محتوای موفق را بدون تولید محتوای با کیفیت بالا و جذاب اجرا کنید. این بدان معناست که بازاریابان درونگرای شما باید محتوایی ایجاد کنند که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

· در دسترس و جذاب برای مخاطب

· از نظر دستوری و گرامری دقیق و بی‌نقص

· پر از عناوین و زیرنویس‌های جالب

· قالب‌بندی شده برای بررسی آسان

· قابل اشتراک‌گذاری

· فراموش نشدنی

به یاد داشته باشید، همانطور که محتوای شگفت‌انگیز به شما کمک می‌کند، محتوای ضعیف یا متوسط نیز به شما آسیب می‌رساند. اگر مشتریان شما محتوایی که ضعیف نوشته شده است را بخوانند، نه تنها خواهند رفت، بلکه دیگر بازنمی‌گردند.

در این عصر و دوره، مشتریان شما انتظار اطلاعات با کیفیت را دارند و چیزی کمتر از آن نمی‌خواهند.

برای راه‌اندازی یک کسب و کار موفق، بسیار مهم است که تلاش‌های بازاریابی شما مطابق با آخرین روندها باشد. این روزها، صاحبان مشاغل آموخته‌اند که تکنیک‌های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات چاپی و تماس‌های سرد بهترین راه برای جذب مشتری نیستند. در عوض، بهتر است یک وب‌سایت با محتوای مفید و جذاب ایجاد کنید که مخاطبان شما واقعاً از آن لذت می‌برند.

بازاریابی درونگرا

مدیریت تبلیغ و برند

مدیریت تبلیغات یک فرآیند مدیریتی برنامه‌ریزی شده است که برای نظارت و کنترل فعالیت‌های تبلیغاتی برای برقراری ارتباط با بازار هدف و تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید مصرف کننده است. تبلیغات تنها یکی از مؤلفه‌ها در ترکیب تبلیغاتی یک شرکت است و به همین دلیل باید با برنامه کلی ارتباطات بازاریابی ادغام شود. تبلیغات باید با دقت و مسئولیت‌پذیری مدیریت شوند. فرآیند مدیریت تبلیغات همچنین به تعیین طرح کلی پویش رسانه‌ای و تصمیم‌گیری در مورد نوع تبلیغات قبل از عرضه محصول کمک می‌کند.

بازاریابان از انواع مختلفی از تبلیغات استفاده می‌کنند. تبلیغات برند به عنوان یک پیام ارتباطی برای متقاعد کردن مصرف‌کنندگان هدف و ترغیب آن‌ها به خرید طراحی شده است. مدیریت تبلیغات فرآیند پیچیده‌ای است که شامل تصمیم‌گیری‌های لایه‌ای بسیاری از جمله توسعه استراتژی‌های تبلیغاتی، تعیین بودجه تبلیغاتی، تعیین اهداف تبلیغاتی، تعیین بازار هدف، استراتژی رسانه‌ای (که شامل برنامه‌ریزی رسانه‌ای است) و ارزیابی اثربخشی کلی تلاش‌های تبلیغاتی است.

مدیریت مؤثر برند نیز، قیمت برند شرکت را بالا می‌برد و مشتریان وفادار را از طریق تداعی‌ها و تصاویر مثبت برند یا آگاهی قوی از برند ایجاد می‌کند. تدوین یک برنامه استراتژیک برای حفظ ارزش ویژه برند یا به دست آوردن ارزش برند مستلزم درک جامعی از برند، بازار هدف آن و چشم‌انداز کلی شرکت است.

برندها تأثیر قدرتمندی بر تعامل با مشتری و رقابت در بازارها و مدیریت یک شرکت دارند. حضور قوی برند در بازار، محصولات یک شرکت را از رقبای خود متمایز می‌کند و باعث ایجاد تمایل به برند برای محصولات یا خدمات یک شرکت می‌شود.

مدیریت اثربخش برند، آگاهی از برند را افزایش می‌دهد، ارزش ویژه برند را اندازه‌گیری و مدیریت می‌کند، ابتکاراتی را برای پشتیبانی از پیام ثابت برند به کار می‌برد و به طور مؤثر برند را در بازار قرار می‌دهد. سال‌ها طول می‌کشد تا یک برند ایجاد شود، اما زمانی که در نهایت رخ داد، باید همچنان از طریق نوآوری و خلاقیت حفظ شود.

امروزه در هر حرفه‌ای، بازاریابی مورد نیاز است و یکی از مهم‌ترین کارهایی است که یک کسب و کار می‌تواند انجام دهد. بازاریابی نه تنها باعث ایجاد آگاهی از برند می‌شود، بلکه می‌تواند فروش را افزایش دهد، کسب و کار را رشد دهد و مشتریان را جذب کند. در سایت فرادرس با بهره‌گیری از آموزش‌های متخصصان در زمینه بازاریابی می‌توانید با کسب اطلاعات و مهارت‌های لازم در کار خود موفق باشید و بدرخشید.

• آموزش مدیریت تبلیغ و برند — کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید