اضافه وزن معضلی که این روزها گریبانگیر افراد است و مصرف فست فود بی تاثیر از بروز این اتفاق نخواهد بود.

بلایی که مصرف فست فود بر سر بدن می آورد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، این روزها مصرف بی رویه فست فود و غذاهای سرخ کردنی مانند: سیب زمینی، پیتزا، انواع ساندویج و ... جزو عادت‌های بد غذایی بیشتر ما به شمار می‌آید، با اینکه خوردن دیر به دیر این غذاها برای بدن ضرر زیادی ندارد، اما خیلی‌ها پول‌های زیادی برای این غذاها خرج می‌کنند و به اینصورت سلامت بدنشان را در کمین انواع بیماری‌های گوناگون قرار خواهند داد.

فست فودها دارای کربوهیدرات زیادی هستند و فیبر در آن‌ها صفر است، زمانی که غذاهای سالمی مصرف کنید بدنتان می‌تواند سطح قند خون را کنترل کند، اما بعد از خوردن غذاهای ناسالم دیگر نمی‌توانید روی سطح قند خون بدن خود کنترل داشته باشید و به اینصورت انواع بیماری‌ها از جمله سرطان به سراغتان خواهد آمد.

محققان انجمن آمریکا توصیه می‌کنند که روزانه ۶ قاشق غذاخوری شکر مصرف کنیم، اما جالب است بدانید که رستورانی‌ها داخل فست فودها شکر می‌ریزند و همین عامل نه تنها باعث افزایش ارزش غذایی بلکه چربی‌ها و کالری‌های موجود در غذا را افزایش خواهد داد. همچنین گفتنی است که بیشتر ما در زمان مصرف فست فودها به سفارش نوشابه هم اقدام می‌کنیم که باید بدانید یک قوطی نوشابه حاوی ۸ قاشق غذاخوری شکر است و علاوه بر شکر موجود در فست فودها که مقدار زیادی است شکرهای موجود در نوشابه هم سیستم ایمنی بدنتان را دچار اختلال کند.

فست فودها دارای کالری اضافه هستند که باعث چاقی و اضافه وزن در بدنتان می‌شود؛ بنابراین اگر جزو افرادی هستید که فست فودها همیشه اولویت برنامه غذایی شما هستند بهتر است که آن‌ها را کنار بگذارید؛ چرا که علاوه بر اضافه وزن و چاقی می‌تواند کبد شما را هم چرب کند.

اثرات منفی فست فودها در کوتاه مدت

این موضوع را به یاد داشته باشید که فست فودها شاید بتوانند در کوتاه مدت گرسنگی شما را رفع کنند، اما صد در صد در بلند مدت اثرات بدی از خود بر جای خواهند گذاشت، در کسانی که به میزان بسیار زیاد فست فود مصرف می‌کنند افسردگی بروز پیدا می‌کند و میزان آن ۵۱ درصد بیشتر از کسانی است که فست فو نمی‌خورند.

از آن جایی که فست فودها حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند؛ بنابراین می‌توانند در بروز جوش‌های صورت عامل موثری باشند، هر چند در گذشته مواد غذایی شیرین و شکلات‌ها باعث جوش زدن می‌شدند، اما امروزه متخصصان زیادی مدعی هستند که فست فودها باعث بروز جوش روی صورت افراد خواهند شد و همچنین می‌توانند باعث آسیب به پوست و افزایش روند چین و چروک‌های صورت و همچنین سلولیت در قسمت‌های مختلف بدن شوند.

امروزه از هر ۳ بزرگسال دو نفر چاق هستند و طبق بررسی دانشمندان آمار اضافه وزن در افراد ۱۲ تا ۱۹ ساله هم بالاست؛ بنابراین متخصصان و مشاوران تغذیه‌ای تاکید می‌کنند که برای حفظ سلامتی خود به هیچ عنوان سمت مصرف فست فودها و غذاهای ماندنی نروید و حتی اگر تصمیم به انجام این کار گرفتید در فاصله‌های طولانی فست فودها را مصرف کنید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید