وزیر امور خارجه قزاقستان از برگزاری دور بعدی مذاکرات مربوط به سوریه در شهر نور سلطان، پایتخت این کشور خبر داد.

اعلام زمان دور جدید نشست آستانه درباره سوریه

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،‌ «مختار تلئو بردی»، وزیر امور خارجه قزاقستان تاریخ دور جدید نشست آستانه درباره سوریه را اعلام کرد.

به گفته وزیر امور خارجه قزاقستان، دور جدید نشست آستانه در نور سلطان پایتخت قزاقستان در اواسط دسامبر آینده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، تلئو بردی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما از کشورهای ضامن روند آستانه درخواست‌هایی در این زمینه دریافت کرده‌ایم که از ما درخواست کردند تا دور جدید نشست آستانه را سازماندهی کنیم.

وی در ادامه گفت: قرار است این دور از نشست آستانه در اواسط دسامبر آینده برگزار شود.

وزیر امور خارجه قزاقستان خبر داد اکنون در مرحله تعیین سطح مذاکرات هستیم و کشورهای ضامن معمولا در سطح معاونان وزیر حضور دارند.

در این نشست علاوه بر طرف‌های سوری و کشورهای ضامن روند آستانه یعنی روسیه، ایران و ترکیه، کشورهای دیگری هم به عنوان ناظر شرکت خواهند کرد.

پیش از این «الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه نیز طی سخنانی در همین خصوص گفته بود: روسیه، ایران و ترکیه در نشست جدید قالب آستانه در شهر نور سلطان بر روی آماده سازی اجلاس سران طرف‌های سوری در ایران کار خواهند کرد.

نشست آستانه اوایل ۲۰۱۷ در پایتخت قزاقستان آغاز شد و بر پایبندی ثابت به حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه و تداوم جنگ علیه تشکیلات تروریستی تا از بین بردن نهایی آنها تاکید دارد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید