زردچوبه در اکثر برنامه‌های سم‌زدایی بدن استفاده می‌شود، که تصادفی نیست، زیرا می‌تواند بر کیفیت کبد تأثیر بگذارد. این عضو اصلی است که باید تمیز شود. مطالعات نشان داده‌اند که پودر زردچوبه تخمیر شده عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد.

چرا هر روز زردچوبه بخوریم؟

نتایج شما را شگفت زده خواهد کرد. زردچوبه واقعا یک درمان معجزه‌آسا است. زردچوبه یک غذای نسبتا ناشناخته در هلند است. اگر یک محصول وجود داشته باشد که شایسته نام "ابر غذا" باشد، آن زردچوبه است. بیش از ۶۰۰ کاربرد پیشگیرانه و درمانی زردچوبه تاکنون کشف شده است و تحقیقات همچنان ادامه دارد. زنی به نام کارین زردچوبه را امتحان کرد و به مدت یک ماه هر روز آن را می خورد. چیزی که او بعد از آن ماه متوجه شد، هیچ کس انتظارش را نداشت.

کارین مدتی بود که از کلسترول بالا و مشکلات گوارشی رنج می‌برد. او به دنبال راه حل‌های بدون نتیجه بود و آخرین فرصت را با زردچوبه انجام داد تا از شر مشکلاتش خلاص شود. او یک ماه با آن آشپزی کرد و ظاهرا تأثیر زیادی داشت. کارین به زودی متوجه شد که زردچوبه راه حلی برای مشکلات سلامتی او است، اما او دریافت که نه تنها برای گوارش بلکه برای بسیاری از چیزهای دیگر بسیار خوب عمل می‌کند. کنجکاو هستید که زردچوبه به چه چیز دیگری می‌تواند کمک کند؟ ما آن را برای شما بازگو می‌کنیم.

۱. زردچوبه به کاهش وزن کمک می‌کند

زردچوبه واقعا می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. مطالعات حیوانی نشان داده است که به تثبیت سطح قند کمک می‌کند. این پودر از ذخیره کربوهیدرات‌ها به عنوان چربی جلوگیری می‌کند که مانع افزایش وزن می‌شود. چون زردچوبه تند است، متابولیسم را نیز افزایش می‌دهد و این باعث افزایش سرعت سوزاندن کالری در طولانی مدت می‌شود. در نهایت زردچوبه طعم غذا را بهتر می‌کند. این بدان معنی است که ما سریعتر سیر می‌شویم و بنابراین کمتر غذا می‌خوریم.

۲.  زردچوبه در برابر پیری مقابله می‌کند

همه می‌خواهند تا حد امکان سالم زندگی کنند، حتی در سنین بالاتر. زردچوبه می‌تواند این کار را برای شما آسان‌تر کند. آنتی‌اکسیدان‌ها نه تنها از سرطان، بلکه از پیری نیز جلوگیری می‌کنند. پیری اثر قابل مشاهده آسیب سلولی است. آنتی‌اکسیدان‌ها اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد و سموم را جذب می‌کنند و از آسیب سلولی جلوگیری می‌کنند. این ادویه به خودی خود آنتی‌اکسیدان نیست، اما تحقیقات نشان داده است که سطح آنتی اکسیدان را در بدن افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که به طور موثری از پیری جلوگیری می‌کند. نه تنها در داخل بدن، بلکه در ظاهر نیز خود را نشان می‌دهد.

۳. زردچوبه می‌تواند با افسردگی مبارزه کند

زردچوبه همچنین ممکن است به مبارزه با افسردگی کمک کند. تحقیقاتی در مورد ارتباط زردچوبه و افسردگی انجام شده است. مطالعات نشان داد که ماده فعال زردچوبه، کورکومین، در کاهش علائم افسردگی موثر است. این اثر را می‌توان با ترکیب آن با گیاهان دیگر تقویت کرد.

یکی دیگر از خواص جالب ادویه این است که اثرات داروهای ضد افسردگی را افزایش می‌دهد. آن‌ها در ترکیب با زردچوبه بهترین عملکرد را دارند. به عبارت دیگر، خود پودر می‌تواند به کاهش احساس افسردگی کمک کند، در حالی که اثرات سایر داروهای افسردگی را افزایش می‌دهد.

۴. زردچوبه برای قلب شما مفید است

زردچوبه همچنین تأثیر مفیدی روی قلب شما دارد. حاوی موادی است که تأثیر مثبتی بر عملکرد قلب و سلول‌های خونی دارد. در یک مطالعه، به گروهی متشکل از ۱۲۱ بیمار تحت عمل جراحی، چند روز بعد ۴ گرم زردچوبه یا دارونما داده شد. در گروهی که این ادویه را دریافت کردند، خطر حمله قلبی در بیمارستان ۶۵ درصد کاهش یافت. به همین دلیل است که اگر در معرض خطر بیماری قلبی هستید، اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی خود منطقی است.

۵.  زردچوبه بدن را سم زدایی می‌کند

زردچوبه در اکثر برنامه‌های سم‌زدایی بدن استفاده می‌شود، که تصادفی نیست، زیرا می‌تواند بر کیفیت کبد تأثیر بگذارد. این عضو اصلی است که باید تمیز شود. مطالعات نشان داده‌اند که پودر زردچوبه تخمیر شده عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید