مصرف چند عدد کشمش در طول روز به تقویت حافظه، افزایش تمرکز، خواب راحت و پیشگیری از آلزایمر کمک می‌کند.

خواص شگفت‌انگیز کشمش که از آن بی اطلاعید

به گزارش سلام نو به نقل از صداوسیما،کشمش سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های زیادی است که برای باز کردن ذهن انسان‌ها و افزایش تمرکز توصیه می‌شود؛ پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر در منزل خود کشمش ندارید به مغازه بروید و آن را تهیه کنید تا با مصرفش همواره سلامت ایمنی بدنتان حفظ شود.

کشمش سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های زیادی است که برای باز کردن ذهن انسان‌ها و افزایش تمرکز توصیه می‌شود.

گفتنی است که کلسیم موجود در کشمش به تقویت استخوان‌ها و سلامت آن‌ها کمک زیادی می‌کند؛ بنابراین توصیه ما به شما این است که حتی اگر در منزل خود کشمش ندارید به مغازه بروید و آن را تهیه کنید تا با مصرفش همواره سلامت ایمنی بدنتان حفظ شود.

کشمش به انواع مویز، تیفی، زرد، آفتابی و سبز قلمی تقسیم‌بندی می‌شود که هر کدام خواص جداگانه خود را دارد.

ارزش غذایی هر ۱۰۰ گرم کشمش ۲۹۵ کالری، ۲۳ درصد پتاسیم، ۲۶ درصد کربوهیدرات، ۹ درصد ویتامین سی، ۷ درصد منیزیم، ۱۰ درصد ویتامین B ۱۲، ۲۸ درصد فیبر، ۵ درصد پروتئین و ۲ درصد کلسیم است.

این نکته را حتما به یاد داشته باشید که مصرف چند عدد کشمش در طول روز به تقویت حافظه، افزایش تمرکز، خواب راحت و پیشگیری از آلزایمر کمک می‌کند.در پایین با ۴ خاصیت شگفت‌انگیز کشمش آشنا می شویم.

آنتی‌اکسیدان موجود در کشمش

آنتی اکسیدان‌ها نقش تقویت و سلامت سلول‌های بدن را بر عهده دارند و کشمش‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند به همین علت مصرف روزانه چند عدد کشمش به پیشگیری از ابتلای افراد به انواع سرطان کمک خواهد کرد. همچنین در صورت استفاده کشمش سلول‌های بدنی شما همواره تقویت خواهند شد.

کاهش فشار خون

فشار خون معضل اصلی این روزهای برخی افراد است که به علت تغذیه نامناسب بالا و پایین می‌رود و از آنجا که پتاسیم یک منبع قوی برای کاهش فشار خون افراد به حساب می‌آید و این ماده در کشمش به‌خوبی دیده می‌شود؛ بنابراین اگر قصد کاهش فشار خون را دارید حتما به مصرف کشمش اقدام کنید تا بتوانید سیستم ایمنی قوی داشته باشید.

کاهش استرس

می‌توان گفت که استرس و اضطراب این روزها مزاحم همه افراد در زندگی خصوصی و اجتماعی شده است و برخی از آن‌ها برای کنترل سطح استرس به مصرف قرص اقدام می‌کنند و برخی دیگر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند تا شاید بتوانند با کمک مشاوران و متخصصان روانشناسی معضل استرس را در افراد کم کنند یا به نابودی کامل آن بپردازند، اما این نکته را مدنظر داشته باشید که مصرف روزانه چند عدد کشمش به کاهش این مزاحم کمک خواهد کرد.

تقویت چشم‌ها

تا امروز وقتی صحبت از تقویت چشم‌ها می‌شد همه ما به یاد هویج می‌افتادیم، اما کشمش به عنوان یک منبع قوی می‌تواند تقویت چشم‌های شما را به همراه داشته باشد و باعث جلوگیری از ابتلا به تنبلی چشم شود؛ بنابراین بهترین گزینه این است که مصرف روزانه کشمش را در لیست برنامه غذایی خود قرار دهید تا بتوانید سلامت چشم‌های خود را همواره حفظ کنید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید