سفیر سابق ایران در افغانستان گفت: افغان‌ها کالای با ارزشی برای تهاتر ندارند. مگر این که بخواهیم مواد معدنی و خاک از این کشور وارد کنیم.

تاثیر تصمیم جدید طالبان بر نفت ایران / با افغانستان هم وارد تهاتر می‌شویم؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، پس از اعلام ممنوعیت استفاده از ارز خارجی در افغانستان، عده‌ای نگران مبادلات نفتی ما با این کشور شدند.

ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان و معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی این تصمیم جدید طالبان را چندان تاثیرگذار بر ایران نمی‌بیند. او در همین مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: موضع طالبان ارتباطی به رابطه با ما ندارد. مساله در معامله‌های داخلی افغانستان اعمال می‌شود و تجار داخلی باید با افغانی معامله کنند.

ظهره‌وند اظهار می‌کند: ما در معاملات با افغانستان، خارجی حساب می‌شویم و پرداخت پول ما می‌تواند به تمامی ارزها باشد.

با افغانستان هم وارد تهاتر می‌شویم؟

احتمالا، کاهش ارزش پول افغان‌ها باعث شده طالبان این تصمیم جدید را بگیرند.

اما اگر مجبور به تهاتر با طالبان شویم آیا افغانستان کالای با ارزشی برای دادوستد دارد؟ سیگنال تصمیم جدید طالبان بر بازار نفت ایران چیست؟ بنا بر گزارش، افغانستان، ۹۰ درصد از محصولات خود را با واردات تامین می‌کند.

سفیر سابق ایران در افغانستان و ایتالیا ادامه می‌دهد: افغان‌ها کالای با ارزشی برای تهاتر ندارند. مگر این که بخواهیم مواد معدنی و خاک از این کشور وارد کنیم.

او درباره جزئیات این دادوستد بیان می‌کند: شاید بتوان در بلند مدت مواد معدنی با ارزش افغانستان را با نفت تهاتر کرد. اما در کوتاه مدت چنین امکانی وجود ندارد.

او همچنین توضیح می‌دهد: اگر طالبان استفاده از ارز خارجی را به کلی ممنوع کرده باشد و باید افغانی، روپیه یا پول‌های دیگر یا طلا انتخاب کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید