به گفته یکی از مقامات نظامی نیروی دریایی ترکیه، مانور نظامی نیروی دریایی که در جنوب غربی ترکیه آغاز شده است تا ۱۲ نوامبر ادامه خواهد داشت.

مانور نیروی دریایی ترکیه با حضور ۴ کشور عربی آغاز شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فرماندهی نیروی دریایی ترکیه بر رزمایش «مدیترانه شرقی – ۲۰۲۱» که در آن ۱۰ کشور مختلف از جمله ۴ کشور عربی حضور دارند، نظارت می‌کند.

سرهنگ «ژنیت تالایمان» مقام نظامی نیروی دریایی ترکیه به خبرگزاری آناتولی گفت: مانور نظامی نیروی دریایی که در جنوب غربی ترکیه آغاز شده است تا ۱۲ نوامبر ادامه خواهد داشت و هدف آن انجام تمرینات مربوط به روش‌های کمک‌های بشردوستانه و واکنش به بلایای طبیعی است.

وی در ادامه تأکید کرد: در این مانور نیروهای مشترک چند ملیتی به همراه سازمان‌های غیر دولتی ترکیه حضور داشته و ۳۵ کشتی از ۱۰ کشور مختلف جهان به همراه ۵۰۰۰ نیروی مشترک، شرکت می‌کنند.

این مقام نظامی ترکیه تصریح کرد: نیروهای دریایی کشورش در این رزمایش، با ۲۶ ناو و بالگرد و پهپاد و همچنین جنگنده‌های اف ۱۶ متعلق به فرماندهی نیروی هوایی ترکیه شرکت می‌کند.

در این رزمایش، چهار کشور عربی عمان، عراق، اردن و لیبی به عنوان ناظران مانور نظامی دریایی ترکیه علاوه بر نیجریه، پاکستان و اوکراین مشارکت دارند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید