گروه تروریستی داعش اعلام کرد مسئولیت حمله روز سه‌شنبه به بیمارستانی در کابل، پایتخت افغانستان را برعهده می‌گیرد.

حمله به بیمارستان کابل کار داعش بود

به گزارش سلام نو مهر به نقل از رویترز نوشت: گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی روز سه شنبه به یک بیمارستان در کابل را برعهده گرفت.

خبرگزای رویترز در عین حال و بر اساس اعلام مقامات مطلع از افزایش شمار قربانیان حمله به بیمارستان سردار محمد داود کابل به دست کم ۲۵ کشته و ۵۰ زخمی خبر داد.

طالبان و برخی دیگر از منابع اعلام کرده بودند که این حمله با وقوع دو انفجار در ورودی بیمارستان و همزمان تیراندازی افراد مسلح صورت گرفته است.

رسانه‌های خارجی روز سه شنبه از وقوع ۲ انفجار و تیراندازی در منطقه دیپلماتیک وزیر اکبر خان کابل خبر دادند که دستکم ۲۳ کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کابل روز سه شنبه شاهد وقوع تیراندازی و ۲ انفجار بود. این حادثه نزدیک بیمارستان نظامی «سردار محمد داوود خان» در منطقه دیپلماتیک وزیر اکبر خان رخ داده است. گفته می‌شود یکی از این انفجارها در ورودی بیمارستان صورت گرفته است.

بنا بر آمار اولیه، دستکم ۲۳ نفر در این حوادث امنیتی کشته و ۵۰ تن زخمی شده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در خبری در همین رابطه نوشت که گروهی از تروریست‌ها پس از انفجار در قسمت ورودی بیمارستان مذکور، وارد این بیمارستان شده و با طالبان درگیر شدند. بنا بر اعلام این رسانه، حمله به بیمارستان کابل توسط داعش انجام شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز اعلام کرد که بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان به این خبرگزاری گفته که انفجار در کابل، غیرنظامیان را در بیرون بیمارستان نظامی سردار محمد داوود خان هدف قرار داده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از توییت سعید خوستی وزیر امور داخلی دولت موقت طالبان نوشته است که نیروهای امنیتی در منطقه مستقر شده‌اند.

خبرگزاری رسمی باختر به نقل از شاهدان عینی گزارش داده که تعدادی از تروریست‌های داعش وارد بیمارستان شده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید