تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در واکنش به پیام توئیتری سخنگوی وزارت خارجه ایران نوشت: در آینده هر رییس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا هرگونه توافق با ایران که به تأیید کنگره نرسیده باشد را پاره خواهد کرد.

تد کروز به اظهارات خطیب‌زاده واکنش نشان داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، «تد کروز» سناتور تندروی جمهوری‌خواه آمریکایی، به پیام توئیتری «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص این‌که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا باید به جامعه جهانی در خصوص ارزش داشتن امضایش، تضمین دهد، واکنش نشان داد.

وی در این‌باره نوشت که در آینده هر رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا هرگونه توافق با ایران که به تأیید کنگره نرسیده باشد را پاره خواهد کرد.

کروز پیش از این، با انتقاد از سخنان بایدن مبنی بر پایبندی به برجام و عدم خروج از آن، اعلام کرده بود: «جو بایدن هیچ‌گونه اختیار قانونی برای دادن چنین تعهدی ندارد. هر توافقی با ایران چنانچه به تأیید سنا نرسد و به معاهده تبدیل نشود- چیزی که بایدن می‌داند اتفاق نخواهد افتاد- هر رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه دیگر در آینده بار دیگر آن را پاره خواهد کرد».

خطیب‌زاده در واکنش به این اظهارات، نوشته بود که «جهان حقیقتا به آنچه آقای کروز بدان اعتراف می‌کند واقف است: اینکه رژیم‌ها در واشنگتن سرکش هستند. این مسئولیت رییس‌جمهور آمریکاست که جامعه بین‌الملل-از جمله تمام اعضای برجام- را قانع کند که امضایش واقعا معنایی دارد. این امر مستلزم تضمین‌های عینی است. هیچ‌کس چیزی کمتر از این را نمی‌پذیرد».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید