۳ روز پیش اعلام شد که مجوز پلاک‌گذاری ۳۰ دستگاه از این خودروها صادر شده است.

 خودروی برقی ایرانی در خیابان‌های تهران / قیمت این خودرو چقدر است؟

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادنیوز، ۳ روز پیش اعلام شد که مجوز پلاک‌گذاری ۳۰ دستگاه از خودروهای برقی ایرانی صادر شده است.

چند روزی است که از دریافت مجوز یوز، اولین خودروی برقی ایرانی می‌گذرد؛ خودرویی یک نفره که با برق کار می‌کند و در رده خودروهای چهارچرخ قرار می‌گیرد.

این خودرو دارای موتور ۲۰ اسب بخاری است و هر بار که شارژ باتری آن کامل می‌شود می‌تواند تا ۳.۵ ساعت حرکت کند؛ حداکثر سرعتی که این خودرو دارد ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

این موتور چهارچرخ وزنی معادل ۴۸۰ کیلوگرم دارد و می تواند تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم بار را تحمل می‌کند.

این خودروی برقی برای حرکت در تندترین شیب‌های خیابان‌های تهران نیز مشکلی ندارد. نکته جالب توجه در این خودرو این است که طول آن ۲‌.۳۲ متر و برابر با عرض خودروهای معمول است و عرض آن ۱.۱۹ متر و ارتفاع آن ۱.۴۶ متر است که این امکان را به وجود آورده است که در کمترین فضای ممکن آن را پارک کرد.

علاوه بر این درب های آن به سمت بالا باز می‌شود که علاوه بر زیبایی ظاهری، باز کردن در را در حداقل فضا ممکن کرده است. صفحه نمایش ۴.۳ اینچی، ایموبلایز و… از دیگر مشخصات و ویژگی‌های این خودرو است.

این خودروی برقی از ۹۰۰ قطعه تشکیل شده است که علاوه بر تیم اصلی توسعه خودرو، تیم بزرگی متشکل از ۹۰ قطعه ساز داخلی و افرادی با تخصص‌های مختلف در ساخت آن مشارکت داشته اند. به صورت کلی حدود ۸۵ درصد از قطعات این محصول در داخل کشور ساخته شده و مابقی آن از خارج کشور تهیه شده‎ است.

هنوز قیمت آن اعلام نشده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید