معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نیروی انتظامی به محل اعزام شد بیان کرد: برای استفاده مردم از آب شرب سالم از طریق تانکر به این روستا آب‌رسانی شده است.

 آلودگی آب شرب در خرم آباد؛ ۱۴ نفر راهی بیمارستان شدند

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، ۱۴ نفر از اهالی روستای سرکانه عباس‌آباد (تکانه‌گله‌دار) از توابع شهرستان خرم‌آباد به دلیل آلودگی آب شرب راهی بیمارستان شدند.

محمود ثمینی معاون استاندار لرستان در رابطه با مسموم شدن آب شرب یکی از روستاهای خرم‌آباد گفت: شب گذشته افرادی ناشناس به دلیل اختلافات محلی قبلی در روستای سرکانه عباس‌آباد تکانه‌گله‌دار از توابع شهرستان خرم‌آباد آب شرب روستا را مسموم کردند.

وی افزود: متاسفانه بر اثر مسمومیت آب شرب روستای مذکور ۱۴ نفر از اهالی روستا در بیمارستان بستری شده‌اند اما حال عمومی آن‌ها خوب گزارش شده است. 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نیروی انتظامی به محل اعزام شد بیان کرد: برای استفاده مردم از آب شرب سالم از طریق تانکر به این روستا آب‌رسانی شده است.

ثمینی گفت: هم اکنون عوامل آبفا و مرکز بهداشت برای پاکسازی و سالم سازی آب شرب روستای سرکانه عباس‌آباد «تکانه‌گله‌دار» در محل حضور دارند و تلاش‌ها برای شناسایی عاملان این اقدام در دست اقدام است.

جزئیاتی جدید از علت آلودگی آب روستا

همچنین کامبیز نورخدایی معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به آخرین وضعیت حادثه شب گذشته روستا سرکانه عباس‌آباد (تکانه گله‌دار) بیان کرد: در روستای تکانه گله‌دار از توابع شهرستان خرم‌آباد ۴۰۰ نفر جمعیت در قالب ۶۰ خانوار زندگی می‌کنند که متاسفانه شب گذشته افراد ناشناسی به دلیل اختلافات خانوادگی، اقدام به آلوده کردن آب روستا می‌کنند.

او افزود: دو خانواده از روستای مذکور طی چند ماه گذشته به دلیل اختلافات خانوادگی که پرونده آنها در دادگستری در حال جریان است، بارها با هم درگیری داشته‌اند و طی روزهای اخیر نیز طرفین دعوا یا افرادی دیگر که قصد سوءاستفاده از این موضوع را دارند اقدام به تیراندازی به ترانس برق روستا کرده‌ بودند.

معاون سیاسی، امنیتی فرماندار خرم‌آباد توضیح داد: شب گذشته نیز افرادی ناشناس با استفاده از سموم مورد استفاده در کشاورزی اقدام به آلوده کردن آب شرب روستا کردند که بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه عوامل نیروی انتظامی، بسیج، فرمانداری و بخشدار مرکزی خرم‌آباد و عوامل آبفا در محل حضور پیدا کردند.

نورخدایی گفت: متاسفانه براثر مسمومیت آب شرب روستای مذکور ۱۴ نفر مسموم و به بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد منتقل شدند که پس از سم‌زدایی بدن مصدومان، حال عمومی آنها خوب شد و از بیمارستان مرخص شدند و الان فقط یک کودک ۹ ساله در بیمارستان بستری است که البته حال عمومی این کودک نیز رضایت‌بخش است.

او با بیان اینکه هم‌اکنون آبرسانی به وسیله تانکر در روستا انجام می‌شود، افزود: بلافاصله پس از حادثه عوامل واحد اتفاقات آب امور آب وفاضلاب شهرستان خرم‌آباد و کنترل کیفیت شرکت به در روستای مورد نظر حضور پیدا کرده و به دلیل جلوگیری از آسیب به سلامت مردم روستا آب شرب شبکه را قطع و عملیات سالم‌سازی شبکه آب در حال انجام  است که تا پایان امروز سیستم آب‌رسانی آب شرب روستا وصل می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی فرماندار خرم‌آباد گفت: با اقدامات انجام‌شده توسط نیروی انتظامی، سرنخ هایی از عاملان این حادثه پیدا شده و در حال شناسایی آنها هستند.
 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید