رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه گفت: ترکیه مصمم است که تهدیدهای رو به رشد در شمال سوریه را یا با همکاری نیروهای فعال در آن منطقه یا با تلاش خودش از بین ببرد.

احتمال انجام عملیات نظامی در سوریه وجود دارد / صبرمان درحال لبریز شدن است

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان گفت‌وگویی مطبوعاتی در جریان بازگشت از رُم، در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال انجام عملیات نظامی در سوریه خاطرنشان کرد: احتمال دارد در صورت لزوم این عملیات را اجرا کنیم و امکان ندارد از آن صرف نظر کنیم.

وی در ادامه افزود: ما آنچه را که لازم باشد علیه یگان‌های مدافع خلق کرد و حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) انجام خواهیم داد.

رئیس جمهوری ترکیه در خصوص موضع آمریکا در این زمینه گفت: با ایالات متحده و هم‌پیمان خود در ناتو در مورد مسأله یگان‌های مدافع خلق کُرد به تفاهم رسیدیم و هیچگونه موضع منفی از آنها دریافت نکردیم.

رجب طیب اردوغان پیشتر اعلام کرده بود: صبرمان درحال لبریز شدن است. ترکیه مصمم است که تهدیدهای رو به رشد در شمال سوریه را یا با همکاری نیروهای فعال در آن منطقه یا با تلاش خودش از بین ببرد.

وی ادامه داد: ما دیگر در مقابل مناطقی از سوریه که در آن درگیری‌ها علیه نیروهای ترکیه وجود دارد، صبری نداریم. ما تصمیم گرفته‌ایم تا تهدیدها در این منطقه را از بین ببریم.

دو سرباز ارتش ترکیه پیشتر در پی حمله با موشک هدایت شونده در اعزاز، واقع در شمال سوریه که آنکارا می‌گوید کار "یگان‌های مدافع خلق" است، کشته شدند.

دولت ترکیه از اوایل دهه ۸۰ میلادی با شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به «پ.ک.ک» درگیر است. آنکارا این گروه را یک سازمان "تروریستی" می‌داند. هر دو طرف در ۲۰۱۳ توافق آتش‌بس امضا کردند اما این توافق دو سال بیشتر به طول نینجامید چون چندین حمله تروریستی از سوی «پ.ک.ک» صورت گرفت.

در مجموع، آنکارا سه عملیات بزرگ در سوریه انجام داده "عملیات سپر فرات" در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، عملیات "شاخه زیتون" در سال ۲۰۱۸ و عملیات "چشمه صلح" در سال ۲۰۱۹. در این عملیات‌ها، ارتش ترکیه و نیروهای حامی این کشور وارد شمال سوریه شده و با نیروهای کُرد مبارزه کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید