در حالی که اینستاگرام به عنوان یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس ساده شروع به کار کرد، اما امروزه به یک پلتفرم بسیار انعطاف‌پذیر با ویژگی‌های قدرتمند و سرگرم‌کننده تبدیل شده است. یکی از این ویژگی‌ها، پیام‌های مستقیم (DMs) است که در اواخر سال ۲۰۱۳ اضافه شد. از آن زمان، دایرکت به استانداردی برای ارتباط برای کاربران زیاد رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

دایرکت چیست؟ | نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام

دایرکت اینستاگرام به شما امکان می‌دهد برای یک یا چند نفر پیام ارسال کنید. همچنین می‌توانید عکس‌ها، ویدیوها، استوری‌ها و ریلزهایی را که دوست داشتید از طریق دایرکت برای دوستانتان ارسال کنید.

 ارسال پیام مستقیم به یک کاربر اینستاگرام به شما امکان می‌دهد، افکار یا نظرات خود را به صورت خصوصی بیان کنید. می‌توانید با استفاده از اینستاگرام در تلفن یا تبلت و همچنین در مرورگر وب رایانه خود، به راحتی پیام جدیدی بنویسید و یا به پیام موجود پاسخ دهید.

آیا از پیام‌های مستقیم تا حد امکان استفاده می‌کنید؟

اینستاگرام یک ابزار بازاریابی باورنکردنی است زیرا به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد محتوا و پیام‌ها را با تعداد زیادی دنبال‌کننده به‌طور هم‌زمان به اشتراک بگذارند؛ اما پست گذاشتن به تنهایی همچنین می‌تواند یک نقطه ضعف باشد، زیرا گاهی اوقات مخاطبان دوست دارند سؤالات خود را به طور مستقیم بپرسند و با شما در ارتباط باشند اینجاست که جادوی پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت ظاهر می‌شود.

طی پنج سال گذشته، محبوبیت دایرکت به ۳۷۵ میلیون کاربر افزایش یافته است و این تعداد همچنان در حال افزایش است. اگر از صفحه خود در اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می‌کنید اهمیت دایرکت برای شما بیش از پیش آشکار می‌شود چرا که با پیام دادن مستقیم، هم می‌توانید با مشتری‌های خود ارتباط برقرار کنید و هم می‌توانید بازاریابی کنید. سایت فرادرس به صورت کامل و تخصصی نحوه بازاریابی توسط شبکه‌های اجتماعی را به صورت آنلاین توسط اساتید متخصص و مجرب آموزش داده است که با مراجعه به این سایت و دریافت آموزش‌ها می‌توانید کسب و کار خود را در اینستاگرام متحول کنید.

•  کسب درآمد از اینستاگرام — کلیک کنید

نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم اینستاگرام

اگر هرگز از دایرکت اینستاگرام یا DM یا direct masseges استفاده نکرده‌اید، در ابتدا بهتر است نحوه عملکرد آن را بررسی کنیم.

برخلاف برخی از ویژگی‌های دیگر اینستاگرام که به آموزش‌های خاص خود نیاز دارند دایرکت بسیار مفید و ساده هستند. دایرکت اینستاگرام چیزی فراتر از سایر برنامه‌های چت ارائه نمی‌دهند، اما داشتن این سرویس پیام رسان مستقیم در خود برنامه اینستاگرام می‌تواند به شما و دوستانتان این امکان را بدهد که بدون نیاز به جابجایی بین برنامه‌ها، با دوستان خود در مورد محتواهای انتشار یافته در اینستاگرام صحبت کنید.

نحوه ارسال پیام مستقیم به دوستان

۱. اینستاگرام را باز کنید و وارد شوید.

نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام

۲. در قسمت «home» بر روی نماد دایرکت اینستاگرام در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید، اگر برنامه را به‌روز یا آپدیت کرده باشید، این نماد مسنجر (نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام) است. اگر نسخه اینستاگرام قدیمی‌تری دارید، این نماد یک نماد «پیام‌رسان» (نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام) است.

نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام

با این کار دایرکت باز می‌شود و فهرستی از مکالمات اخیر را مشاهده خواهید کرد. برای ارسال پیام به آن شخص یا گروه، روی پروفایل کسی که می‌خواهید به آن پیام بفرستید ضربه بزنید، یا روی نماد «ویرایش» (نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام) در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید تا نام کاربری شخصی که در فهرست «دوستان» شما نیست بنویسید.

۳. برای افزودن یک تصویر از گالری دستگاه خود، قبل از تایپ پیام، روی نماد «تصویر»(نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام) در سمت راست ضربه بزنید.

برای افزودن یک عکس فوری، قبل از تایپ پیام، روی نماد «دوربین» (نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام) در سمت چپ ضربه بزنید.

برای افزودن یک استیکر یا GIF، قبل از اینکه پیام خود را تایپ کنید، روی نماد «استیکر» (نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام) در سمت راست ضربه بزنید.

۴. پیام خود را تایپ کنید و روی ارسال ضربه بزنید.

توجه کنید که اگر برای شخصی که شما را دنبال نمی‌کند پیام ارسال کنید، پیام شما به‌عنوان یک درخواست در صندوق ورودی او ظاهر می‌شود. قبل از اینکه بتوانید دوباره به آن‌ها پیام دهید، او باید پیام شما را تأیید کنند. با این حال، اگر کاربر دیگری شما را به دوستان نزدیک خود اضافه کند، پیام‌های شما بدون توجه به اینکه شما را دنبال می‌کنند یا نه مستقیماً به صندوق ورودی آن‌ها می‌رود.

ممکن است عذاب انتظار مدت زمان به ظاهر بی‌پایان برای دریافت پاسخ دایرکت خود را تجربه کرده باشید، با خواندن مطلب زیر می‌توان حداقل برخی از دردهای انتظار را از بین برد.

در ادامه، نحوه تشخیص اینکه پیام دایرکت اینستاگرام شما خوانده شده یا نشده است را خواهید دید. شاید این مورد به شما کمک نکند که زودتر پاسخ خود را دریافت کنید، اما حداقل می‌دانید که طرف مقابل از پیام شما آگاه شده است یا خیر.

چگونه بفهمیم کسی پیام دایرکت را خوانده است؟

اینستاگرام بازخوردی فوری ارائه می‌دهد تا به شما بگوید که یک پیام توسط گیرنده آن خوانده شده است یاحداقل دیده شده است. اگر پیام خصوصی باشد، وضعیت را با استفاده از مراحل زیر مشاهده خواهید کرد.

۱. در صفحه اصلی اینستاگرام، روی نماد «پیام‌ها» در قسمت بالا سمت راست ضربه بزنید.

۲. آخرین پیام ارسالی خود را با ضربه زدن روی پروفایل مربوطه در لیست باز کنید.

۳.(در صورت وجود) به پایین بروید. وضعیت در زیر آخرین پیام شما ظاهر می‌شود.

نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام

بسته به نوع پیام و رابطه بین شما و گیرنده، متن رسید خوانده شدن پیام شما ممکن است متفاوت باشد. در ادامه به تفاوت بین آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱· فالوئرها

با فرض اینکه فردی را دنبال می‌کنید و او نیز شما را دنبال می‌کند، همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید اگر مخاطب شما پیام را خوانده باشد عبارت «Seen» را در گوشه سمت چپ پایین پیام خود می‌توانید مشاهده کنید.

نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام

۲· گروه

اگر به پیام‌های گروهی خود علاقه دارید و در گروه‌ها پیام می‌دهید، نام کاربری که در گروه پیام شما را مشاهده کرده است را می‌توانید در کنار «seen» در گوشه سمت چپ پایین ببینید که نشان می‌دهد چه کسانی در گروه پیام شما را خوانده‌اند.

نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام

۳· حساب خصوصی که آن را فالو نکردید

اگر به یک حساب خصوصی پیام می‌دهید و هنوز درخواست دنبال کردن شما را نپذیرفته‌اند تا زمانی که وضعیت زیر تغییر نکند، در تاریکی می‌مانید. وقتی درخواست دوستی را به یکی از این حساب‌ها ارسال می‌کنید، پیام شما به‌عنوان «درخواست پیام» ظاهر می‌شود و این به کاربر بستگی دارد که آن را بپذیرد یا خیر. اگر درخواست شما را رد کردند، هیچ اطلاعیه‌ای دریافت نخواهید کرد.

نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام

پیام شما برای او به حالت زیر در می‌آید که می‌تواند پیام شما را قبول، پاک یا بلاک کند.

نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام

آیا می‌توانم رسید خواندن در اینستاگرام را خاموش کنم؟

متأسفانه خیر. تنها گزینه‌ای که برای خواندن پیام‌ها بدون هشدار به فرستنده دارید این است که گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید، پیام را بخوانید، اینستاگرام را ببندید و دوباره حالت هواپیما را خاموش‌کنید.

•  آموزش اینستاگرام از صفر تا صد — کلیک کنید

آیا کسی می‌تواند ببیند که من پیام او را چندین بار خوانده‌ام؟

خیر، فقط یک رسید خواندن وجود دارد که زمانی که برای اولین بار پیام خوانده می‌شود، ظاهر می‌شود.

آیا کسی می‌تواند ببیند که من یک پیام را حذف کرده‌ام؟

اگر پیامی را که در اینستاگرام ارسال کرده‌اید نگه دارید، گزینه لغو ارسال یا «unsend» را خواهید دید. اگرچه ممکن است گیرنده، قبلاً محتوا را دیده و خوانده باشد، اما با زدن لغو ارسال دیگر نمی‌تواند آن را ببیند.

نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام

آیا می‌توانم بدون مسدود کردن حساب شخصی کسی، پیام‌رسانی او به خود را مسدود کنم؟

درحالی‌که نمی‌توانید بدون مسدود کردن کامل پروفایل شخصی، از ارسال پیام او به خود جلوگیری کنید، اما می‌توانید مکالمه او را بی‌صدا «mute» کنید. اگر کسی برای شما اسپم ارسال می‌کند، یا شما نمی‌خواهید پیام‌های او را بخوانید، در دایرکت، پیام‌های شخص را بازکنید و روی نام کاربری فرد در گوشه سمت چپ بالای اینستاگرام ضربه بزنید. از اینجا گزینه Mute Messages را فعال کنید. هرچند کاربر همچنان می‌تواند برای شما پیام ارسال کند، اما شما اعلانی از او دریافت نخواهید کرد.

نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام

ارسال عکس و فیلم در چت اینستاگرام

· برای ارسال عکس یا ویدیویی که از قبل در گالری شما وجود دارد، روی یک مکالمه یا گپ گروهی ضربه بزنید، سپس روی نماد عکس(نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام) در کادر پیام ضربه بزنید. عکس یا ویدیویی را که می‌خواهید ارسال کنید انتخاب کنید، سپس روی Send ضربه بزنید.

· برای ارسال مستقیم عکس یا ویدیو، روی یک مکالمه فعلی یا چت گروهی ضربه بزنید، سپس روی نماد دوربین (نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام)در کادر پیام ضربه بزنید. یک عکس یا ویدیو بگیرید و روی ارسال ضربه بزنید. شما همچنین می‌توانید یک بومرنگ بگیرید و بفرستید.

· برای ارسال عکس یا ویدیویی که ناپدید می‌شود، مانند اسنپ چت، روی یک مکالمه فعلی یا چت گروهی ضربه بزنید، سپس روی نماد دوربین در کادر پیام ضربه بزنید. عکس یا ویدیو را بگیرید، سپس از گزینه‌ها روی View Once ضربه بزنید. روی ارسال ضربه بزنید. همچنین، روی Allow Replay ضربه بزنید تا به گیرنده اجازه دهید دوباره عکس یا ویدیو را ببیند، یا روی Keep in Chat ضربه بزنید تا عکس یا ویدیو در چپ باقی بماند.

· برای تماس ویدیویی فوری با کاربر یا گروه از طریق اینستاگرام، روی نماد دوربین فیلم‌برداری در سمت راست بالای مکالمه دایرکت ضربه بزنید.

· برای پیام دادن از طریق پروفایل به کسی، روی پیام «Message» در پروفایل هرکسی ضربه بزنید تا فوراً یک مکالمه جدید با آن‌ها شروع شود.

· برای ارسال پست‌های عکس و فیلم در دایرکت روی نماد اشتراک‌گذاری (نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام) در زیر هر عکس یا ویدیو ضربه بزنید، سپس کاربرانی را که می‌خواهید پست را با آن‌ها به اشتراک بگذارید انتخاب کنید. روی ارسال ضربه بزنید.

· برای اشتراک‌گذاری یک ریلز در دایرکت، روی نماد اشتراک‌گذاری (نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام) در سمت راست صفحه ضربه بزنید. کاربران موردنظر خود را جستجو کرده و انتخاب کنید، سپس Send را بزنید تا ریلز برای آن‌ها ارسال شود.

· برای ارسال استوری‌ها با دایرکت، روی Send To در پایین سمت راست ضربه بزنید و سپس روی Send در کنار یک یا چند کاربر ضربه بزنید تا به عنوان یک پیام مستقیم برای آن‌ها ارسال شود.

نحوه پیام دادن دایرکت در مورد استوری‌هایی که مشاهده می‌کنید

هنگام مشاهده استوری‌های افراد دیگر، روی قسمت پیام در پایین صفحه ضربه بزنید تا چیزی را تایپ کنید، سپس روی ارسال ضربه بزنید. از طرف دیگر، برای ارسال یک شکلک با واکنش فوری، مانند قلب یا دست زدن، روی صورتک ضربه بزنید.

پاسخ سریع و آماده در اینستاگرام:

ویژگی Saved Reply اینستاگرام راه‌حل عالی برای مدیریت و سرعت بخشیدن پیام‌های شما است.

اگر اغلب سؤالات مشابهی را از طریق دایرکت دریافت می‌کنید، این ویژگی برای بهبود و سرعت بخشیدن به تعامل و ارتباط شما و دنبال‌کنندگانتان است. این ویژگی در حال حاضر فقط برای حساب‌های تجاری اینستاگرام در دسترس است، پس برای استفاده از این ویژگی، مطمئن شوید که حساب شما یک حساب تجاری است.

نحوه ارسال پاسخ‌های سریع و آماده اینستاگرام

۱. به پروفایل اینستاگرام خود بروید، روی نماد منو در گوشه سمت راست بالا (۳ خط افقی) ضربه بزنید.

نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام

 ۲. روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید تا به « تنظیمات » بروید.

نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام

به پایین بروید و روی «Business» و سپس «Saved Replies» ضربه بزنید و برای ایجاد یک پیام پاسخ ذخیره شده، روی علامت مثبت (+) در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام

هنگامی که پیام خود را نوشتید، یک کلمه میانبر در کادر بالا تایپ کنید.

نحوه استفاده از پیام‌رسانی مستقیم یا دایرکت اینستاگرام

هنگام ارسال پیام، هر زمان که کلمه میانبر را تایپ می‌کنید، نماد پاسخ ذخیره شده در کادر پیام ظاهر می‌شود. روی نماد ضربه بزنید، پیامی برای شما ظاهر می‌شود که باید ارسال کنید. می‌توانید درپاسخ سریع، شرایط خرید، تعرفه تبلیغات، ویژگی‌های محصول و غیره را قرار دهید.

مزایای پاسخ ذخیره شده یا پاسخ سریع در اینستاگرام

ویژگی Saved Reply اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا زمان خود را به حداقل برسانید، ارتباط با فالوئرهای خود را افزایش دهید و حجم زیادی از پیام‌ها را به‌راحتی مدیریت کنید. می‌توانید از این قابلیت اینستاگرام از طریق آیفون، اندروید یا دسکتاپ نیز استفاده کنید و با این کار با تایپ کردن پیام‌های طولانی یا مکرر خود به سؤالات یکسان خداحافظی کنید.

دنیای اینستاگرام بسیار بزرگ و پیچیده است اگر می‌خواهید الگوریتم‌های اینستاگرام را بشناسید تا به کسب و کار خود کمک کنید و یا به فکر افزایش فالوئر هستید تمام این موارد را می‌توانید به راحتی و آنلاین در سایت فرادرس یاد بگیرید و پس از آن کارکردن با اینستاگرام برای شما مثل آب خوردن می‌شود.

•  آموزش افزایش فالوئر در اینستاگرام — کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید