در این مطلب کاربردی قصد ما این است که شما را با شش روش تبلیغات موثر آشنا کنیم تا شما بتوانید با استفاده از این روش‌ها به کسب و کار خود رونق دهید. همچنین درباره هرکدام ‌از آن روش‌ها به طور اختصار برای شما توضیحاتی می‌دهیم.

شیوه های تبلیغات موثر | معرفی ۶ مورد از بهترین استراتژی‌های تبلیغاتی

تبلیغات یک ارتباط بازاریابی است که از یک پیام غیر شخصی حمایت شده و آشکارا برای تبلیغ یا فروش محصول، خدمات یا ایده استفاده می‌کند؛ تبلیغات از روابط عمومی متمایز می‌شود زیرا تبلیغ کننده هزینه پیام را می‌پردازد و بر آن کنترل دارد. این پیام با فروش شخصی متفاوت است زیرا پیام غیر شخصی و به شخص خاصی ارسال نشده است. تبلیغات در تلویزیون، رادیو، فضای باز یا پست مستقیم و رسانه‌های جدید مانند وبلاگ‌ها، رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها یا پیام‌های متنی و همچنین ارائه واقعی پیام در یک رسانه به‌عنوان یک تبلیغ شناخته می‌شود.

تبلیغات تجاری اغلب به دنبال ایجاد افزایش مصرف محصولات یا خدمات خود از طریق برندسازی هستند که نام یا تصویر محصول را با کیفیت‌های خاصی در ذهن مصرف‌کنندگان ثبت می‌کنند.

از سوی دیگر تبلیغاتی که قصد فروش فوری را دارند به عنوان تبلیغات با پاسخ مستقیم شناخته می‌شوند. همچنین نهادهای غیر تجاری که بیش‌تر از محصولات یا خدمات مصرفی تبلیغ می‌کنند، احزاب سیاسی، گروه‌های ذینفع، سازمان‎های مذهبی و سازمان‌های دولتی را شامل می‌شوند.

سایت فرادرس با مجرب‌ترین کادر تدریس به شما در هر آموزشی یاری می‌رساند مثلاً آموزش مدیریت تبلیغ و برند و آموزش‌های متنوع دیگر از قبیل آموزش ساخت ربات تلگرام و آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما را در این راه همراهی می‌کند. سازمان‌های غیرانتفاعی ممکن است از روش‌های رایگان جلب توجه، مانند اعلان خدمات عمومی استفاده کنند

•  آموزش مدیریت تبلیغ و برند — کلیک کنید

تبلیغات به کارمندان یا سهامداران اطمینان دهد که یک شرکت قابل دوام یا موفق است. تبلیغات مدرن با تکنیک‌هایی که با تبلیغات دخانیات در دهه ۱۹۲۰ معرفی شدند به طور قابل توجهی با کمپین‌های ادوارد برنیز که بنیان‌گذار تبلیغات مدرن به شمار می‌رفت سرچشمه گرفت.

هزینه جهانی تبلیغات در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۵۳ میلیارد دلار آمریکا برآورد شد. توزیع پیش‌بینی شده تبلیغات برای سال ۲۰۱۷ درصد در تلویزیون ۳۳ درصد، در دیجیتال مارکتینگ ۹ درصد در روزنامه ۷ درصد، در مجلات ۶ درصد، در فضای باز و در رادیو ۴ درصد بود.

۶ نمونه از بهترین استراتژی‌های تبلیغات آنلاین

وقتی برای اولین بار وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ می‌شوید ممکن است رقبای شما بسیار زیاد باشد. کانال‌ها و پلتفرم‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای تبلیغ کسب و کارتان از آن‌ها استفاده کنید و برای بسیاری از مردم سخت‌ترین بخش پیدا کردن یک نقطه شروع است. دو مورد از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها هنگام ارزیابی برای انتخاب روش تبلیغ، مقرون به صرفه بودن و نتیجه گرفتن از تبلیغ است. به همین دلیل چند مورد از بهترین استراتژی‌های تبلیغات آنلاین همراه با هزینه‌ها و مزایای آن‌ها برای کسب و کار شما را بررسی می‌کنیم.

۱. طراحی وب

وب‌سایت شما یکی از ضروری‌ترین بخش‌های کسب و کار شما و به نوعی خانه‌ی آنلاین شما است و بسیاری از مشتریان بالقوه برای کسب اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات به آن‌جا مراجعه می‌کنند. در بسیاری از موارد وب‌سایت اولین تاثیری است که کسب و کار بر مخاطبان می‌گذارد. از آن‌جایی که بسیاری از دیگر کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین برای هدایت مخاطبان به وب‌سایت طراحی می‌شوند، طراحی وب می‌تواند باعث موفقیت یا شکست شود. این بدان معنی است که سایت باید در جلب و حفظ توجه کاربران و تشویق آن‌ها به ارتباط موثر باشد.

یک سایت خوب طراحی شده می‌تواند باعث شود بازدیدکنندگان بخواهند مدت بیشتری در آن بمانند و در آن‌چه شرکت شما ارائه می‌دهد سرمایه‌گذاری بیشتری کنند. همچنین باعث ایجاد اعتماد در مشتریان بالقوه می‌شود. مطالعه نشان داده است که ۹۴ درصد از پاسخ‌دهندگان به یک وب‌سایت به این نکته اشاره کردند که دارندگان وب‌سایت به عناصر طراحی خاص اعتنا ندارند، بنابراین اگر مدتی است سایت خود را به‌روزرسانی نکرده‌اید احتمالاً مشتریان دائم شما متوجه آن می‌شوند.

یک وب‌سایت حرفه‌ای برای موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین شما ضروری است. بنابراین اگر فکر می‌کنید سایت شما نیاز به تغییر اساسی دارد هر چه زودتر دست به کار شوید و وب‌سایت خود را طراحی کنید.

روش‌های تبلیغات موثر

۲. سئو

وب‌سایت شما می‌تواند یک ابزار بازاریابی عالی باشد اما تنها درصورتی که مشتریان خوب شما بتوانند آن را پیدا کنند. بهترین راه‌ برای تحقق این امر بهینه‌سازی موتور جستجو یا همان سئو  یا « Search Engine Optimization » است.

 با سرمایه‌گذاری در سئو می‌توانید وب‌سایت خود را به گونه‌ای بهبود بخشید که رتبه خوبی در موتورهای جستجو مانند گوگل برای جستجوهای مرتبط با محصولات یا خدمات شما کسب کند و در نتیجه منجر به فروش بیشتر شما شود. بنابراین در این سرمایه‌گذاری کوتاهی نکنید.

سئو شامل ترکیب کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات در سایت است. به طوری که کلمات کلیدی کاربران را شناسایی کند تا ببینید که مخاطبان برای رسیدن به آنچه شما در وب‌سایت‌تان قرار داده‌اید؛ چه چیزی را جستجو می‌کنند و همچنین رقبای شما کدام کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهند. همچنین شما باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که توسط مخاطبان هدف شما استفاده می‌شود تا آن‌ها را به سایت شما جذب ‌کند.

هدف از سئو این است که وب‌سایت شما را به بالای صفحه اول نتایج در موتور جستجو برساند در حالت ایده‌آل می‌توانید در سه موقعیت برتر باشید اگر از این روش به درستی و به خوبی استفاده کنید میتوانید تمام رقبا را کنار بزنید و مشتریان را به سایت خود جذب کنید.

سئو ابزاری عالی برای کمک به تبلیغ کسب و کار شما برای مشتریان بالقوه است سرمایه‌گذاری در سئو می‌تواند باعث افزایش سرعت شما برای بهتر شدن شود، شاید این کار زمان ببرد اما نتایج شگفت‌انگیز آن برای کسب و کار شما  ارزش این صبر را دارد.

۳. بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، تلگرام فرصت‌های بزرگی را برای دسترسی و ارتباط با مخاطبان ارائه می‌دهند. به همین دلیل است که این سایت‌ها به سرعت تبدیل به یکی از بهترین راه‌های تبلیغات آنلاین می‌شوند. رسانه‌های اجتماعی مکانی عالی برای تبلیغات هستند زیرا مصرف‌کنندگان زیادی در این پلتفرم‌ها وجود دارند و این بدین معنی است که احتمال این‌که حداقل بخشی از مخاطبان شما در رسانه‌های اجتماعی فعال باشند زیاد است. مثلاً می‌توان درکانال‌های مفید تلگرام تبلیغاتی گسترده انجام می‌دهند.

•  آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی — کلیک کنید

همچنین می‌توانید از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در اجرای تبلیغات برای شرکت خود استفاده کنید. همچنین پلتفرم‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند که محتواهای خود را براساس اطلاعات جمعیتی مخاطبان‌تان مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی و همچنین گزینه‌های پیشرفته مانند علایق و رفتارها انتخاب کنید همچنین به شما این فرصت را می‌دهد تا به کاربرانی دسترسی داشته باشید که به احتمال زیاد بخشی از مخاطبان شما هستند و نتایج پیشرفت خود را با هر کمپین دیگر به حداکثر برسانید به عنوان مثال اگر شما یک شرکت درب گاراژ دارید ممکن است از رسانه‌های اجتماعی برای هدف قرار دادن کاربران در منطقه کار خود استفاده کنید کمپین تبلیغاتی درب گاراژ شما ممکن است حتی فراتر از این هم رفته و با تمرکز بر روی اطلاعات مخاطبان شما مانند وضعیت ازدواج، سن و جنسیت تبلیغ بهتری را ارائه دهد.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغات هزینه نسبتاً پایین آن است در واقع پنجاه درصد از بازاریابان، رسانه‌های اجتماعی را گزینه‌ای کم هزینه برای تبلیغات می‌دانند بنابراین اگر به دنبال یک استراتژی تبلیغاتی مقرون به صرفه برای دستیابی به مشتریان جدید هستید، رسانه‌های اجتماعی انتخاب درستی هستند.

روش‌های تبلیغات موثر

۴. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا راهی عالی برای تبلیغ غیر مستقیم کسب و کارتان با ارائه اطلاعات مفید و جالب برای مصرف‌کنندگان است .شما می‌توانید محتوا را در قالب وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک و تقریباً هر قالب آنلاین ایجاد کنید. هنگامی که قصد دارید تولید محتوا کنید و اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید حتما به سلایق مخاطبانتان توجه کنید تا اعتماد آن‌ها به شما بیشتر شود و همین مسئله باعث پیشرفت در کارتان می‌شود.

بازاریابی محتوا همچنین می‌تواند شرکت شما را به عنوان یک مقام معتبر معرفی می‌کند و شهرت آنلاین را ایجاد کند هنگامی که مخاطبان شما می‌بینند که به طور قابل اعتمادی اطلاعات جدیدی را در شرکت خود منتشر می‌کنید مطمئن می‌شوند که شما در زمینه کاری خود پیشرو هستید. برای اینکه بتوانید در بازاریابی محتوا موفق باشید باید از برنامه منظم تبلیغ پیروی کنید.

شرکت‌هایی که ۱۶ بار یا بیشتر در ماه پست می‌گذارند چهاربرابر بیشتر از شرکت‌هایی که فقط چندبار در ماه پست می‌گذارند ترافیک بیشتری را مشاهده‌ می‌کنند. این ممکن است تعهدی دشوار و زمان‌بر به نظر برسد اما می‌توان آن را با همکاری پشتیبانی برای خدمات متن‌نویسی آسان‌تر کرد با این محتوای نوشتاری تنها مسیر موفقیت است که می‌توانید طی کنید همچنین می‌توانید محتوا را به شکل گرافیکی ایجاد کنید چراکه عناصر بصری می‌توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند و وقتی با اطلاعات جالب ترکیب شوند می‌توانند باعث شوند کاربران زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند. به علاوه اینفوگرافیک ‌ها به راحتی در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند به این معنی شانس این که دیگران، مطلب شما را با فالوئرهای خود به اشتراک بگذرانند افزایش می‌یابد.

 اگر می‌خواهید قدمی فراتر بردارید ویدئوها یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جذب بازدیدکنندگان هستند ایجاد محتوای ویدئویی ممکن است از نوشتن یک پست وبلاگ یا طراحی یک تصویر گرافیکی سخت‌تر باشد اما وقتی به خوبی انجام شود نتایج کسب و کار شما می‌تواند قابل‌توجه باشد.

بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش‌های تبلیغات آنلاین است زیرا می‌تواند از سایر تلاش‌های بازاریابی و تبلیغاتی مانند رسانه‌های اجتماعی و حتی سئو پشتیبانی کند به همین دلیل است که کسب و کارها محتوا را به بخش اصلی استراتژی خود تبدیل می‌کنند.

۵. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی یکی از قدرتمندترین اشکال بازاریابی دیجیتال است و همچنان یکی از مؤثرترین استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی است وقتی از ایمیل استفاده می‌کنید می‌توانید مستقیماً در صندوق‌های ورودی آن‌ها به تک تک اعضای مخاطب خود دسترسی پیدا کنید ایمیل‌ها راهی عالی برای ارتباط با مشتریان فعلی و فعال شما هستند. می‌توانید خبرنامه، اطلاعات درباره محصولات یا خدمات جدید و معاملات متناسب با بخش‌های مختلف را برای مخاطبان خود ارسال کنید در نتیجه ایمیل یک کانال بسیار مقرون به صرفه است به همین دلیل است که یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغات آنلاین است در واقع به ازای هر دلاری که در ایمیل خرج می‌کنید این پتانسیل را دارید که ۴۴ دلار را به سرمایه خود برگردانید البته رسیدن به این پتانسیل بالا به معنای ارسال مستمر ایمیل‌ است.

ایمیل‌های شخصی شده را می‌توان ۱۴ درصد افزایش داد به همین دلیل است که کاربران احساس می‌کنند محتوای ایمیل به طور خاص برای آن‌ها هدف‌گذاری شده است .

روش‌های تبلیغات موثر

۶. اینفلوئنسر تبلیغات

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی دیگر از استراتژی‌های تبلیغات مؤثر است در واقع آن‌ها به ازای هر ۱ دلار سرمایه‌گذاری میانگین سرمایه شش و نیم دلاری را ارائه می‌دهد. همچنین شرکت‌ها در هر اندازه از برندهای بزرگ گرفته تا استارت آپ‌های کوچک از اینفلوئنسر مارکتینگ برای ایجاد آگاهی از برند ایجاد اعتماد کاربران و ایجاد فروش استفاده می‌کنند علاوه بر مشارکت با اینفلوئنسرها را نیز در کمپین‌های تبلیغاتی خود ادغام کنید به عنوان مثال تبلیغات شما می‌تواند تأثیرگذاری شما را نشان دهد.

با تمام این استراتژی‌های تبلیغاتی موجود تشخیص اینکه کدامیک برای شرکت و بودجه شما مناسب‌تر هستند دشوار است بنابراین در ابتدا باید مطمئن شوید که تبلیغات شما جوابدهی کافی را برای جذب مشتری داشته باشد برای این کار باید آموزش‌های فراوانی را ببینید تا در آن خبره شوید زیرا گستردگی فراوانی دارد. سایت فرادرس معتبرترین و پیشرفته‌ترین سایتی است که آموزش‌های متنوعی را با مجرب‌ترین و متخصص‌ترین اساتید دارد که در آن به آموزش‌هایی در حوزه دیجیتال مارکتینگ نیز می‌پردازد و شما تنها با رفتن به این سایت می‌توانید با کم‌ترین هزینه و صرف زمان به موفقیت‌ در زمینه‌ی دلخواه‌تان برسید.

•  آموزش دیجیتال مارکتینگ — کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید