حضور فروشندگان اجناس و کالاهای دست دوم در یکی از محلات قدیمی شهر تهران در روزهای تعطیل با حاشیه‌های عجیب و قابل تأملی همراه است.

ماجرای فروش لوازم آرایشی دست دوم در شهر تهران چیست؟ / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از دانشجو، فرزانه فراهانی چگونگی تولید و خرید و فروش برخی از اقلام مثل وسایل بهداشتی و آرایشی از آنجا که به طور مستقیم با سلامت و زیبایی مردم سر و کار دارد، از حساسیت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

طی سالهای اخیر بسیاری از لوازم آرایشی موجود در بازار که به مردم عرضه می‌شوند را اجناسی در برمی‌گیرند که به طور قاچاق و غیر قانونی از مبادی مختلف به کشور وارد می‌شوند و در این میان کیفیت بسیاری از این وسایل نیز، کیفیتی پایین و بدون هیچ گونه نشان استانداردی است.

استفاده بسیاری از افراد به ویژه بانوانی که از وسایل بهداشتی و آرایشی متفرقه که نام تجاری معتبر و شناخته شده‌ای ندارند، آن‌ها را دچار بیماریهای پوستی متعدد کرده است و در نتیجه هزینه های درمانی گزافی به افراد فوق تحمیل شده است.

در کنار لوازم و بهداشتی قاچاق که خرید و استفاده از آن‌ها در اغلب موارد افراد را متضرر کرده است، در گوشه‌ای از محلات قدیمی و فقیر نشین شهر تهران، روزهای جمعه و در برخی از موارد در ایام تعطیل، عده‌ای از دست فروشان انواع کالاهای دست دوم و استفاده شده از مواد غذایی، لباس و کفش گرفته تا لوازم آرایشی را هم در بین اجناس موجود در بساط خود جای داده و از قضا این اقلام، مشتریان قابل توجهی هم از بین رهگذران و عابرانی که اغلب کارتن خواب و بیخانمان هستند دارد.

با دقت در تصاویر تلخ و تعجب برانگیز فیلمی که در ادامه مشاهده خواهید کرد می‌بینید که همه اقلام آرایشی و بهداشتی موجود در بساط این فرد دستفروش دست دوم و استفاده شده است و فرد فروشنده بدون توجه به شرایط بهداشتی لوازم آرایشی که در اختیار دارد، آن‌ها را روی تکه پارچه‌ای پخش کرده و مشتریان خود را راه می‌اندازد.

در فاصله‌ای کوتاه از فروشنده لوازم آرایشی دست دوم، دیگر همکاران وی هم اقلام دست دوم کثیف و چرک مرده‌ای را خرید و فروش می‌کنند که در هیچ بازاری امکان فروش آن‌ها وجود ندارد و مشتریان آن‌ها را اغلب افراد کارتن خواب، بیخانمان یا کارگرهای دوره‌گرد تشکیل می‌دهند.

فقر و نداری اهالی ساکن در برخی از محلات پایتخت نوع و مدل زندگی آن‌ها با سایر شهروندان را متفاوت کرده و خرید و فروش هر نوع کالایی که شاید برای ما دور ریز و غیر قابل استفاده باشد را در بینشان عادی کرده است.

فیلم کوتاه موجود در گزارش فوق در روز جمعه هفتم آبان ماه جاری در یکی از محلات قدیمی و شلوغ شهر تهران ضبط شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید