در این گزارش به معرفی چند نکته برای رشد مجدد موی سر پس از بهبودی کرونا پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

درمان ریزش مو پس از بهبودی کرونا + جزییات

به گزارش سلام نو به نقل از شفاآنلاین، بسیاری از افراد پس از بهبودی کرونا، از ریزش موی غیرطبیعی شکایت کرده‌اند. معمولاً شش تا هشت هفته پس از مثبت شدن آزمایش کرونا ریزش موی فرد شروع می‌شود.

ریزش مو شایع است و نباید دلیلی برای نگرانی باشد مگر اینکه شروع به ریزش غیر طبیعی کند. در حالی که برخی از بیماران کرونایی با ریزش شدید مو مواجه نشدند، برای برخی شدید بود.

دو نوع ریزش مو ناشی از کرونا وجود دارد، تلوژن افلوویوم و آلوپسی آره آتا. اولی نوعی ریزش موی موقت است و در دومی میزان ریزش مو غیر قابل پیش‌بینی است. در اینجا چند نکته برای تشویق رشد مجدد مو پس از بهبودی کرونا وجود دارد.

آلوئه ورا: این ماده نه تنها پوست سر را تسکین می‌دهد، بلکه موها را نرم و بدون وز می‌کند. همچنین می‌تواند فولیکول‌های مو را که توسط چربی اضافی مسدود شده‌اند باز کند.

ماسک موی تخم مرغ: تخم مرغ پروتئینی را برای مو فراهم می‌کند که باعث رشد مجدد مو می‌شود. یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در ظرفی مخلوط کنید و خوب هم بزنید. آن را به پوست سر تمیز بمالید و بعد از ۱۰-۱۵ دقیقه بشویید.

آب پیاز: این یک درمان سنتی برای رشد مجدد طبیعی مو بوده است. نشان داده شده است که با بهبود گردش خون، آلوپسی آره آتا را درمان می‌کند.

روغن ماهی: مصرف مکمل‌های امگا همراه با آنتی اکسیدان‌ها به بهبود تراکم مو و کاهش ریزش مو کمک می‌کند. همچنین به تقویت ایمنی و ارتقای سلامت کلی کمک می‌کند.

روغن نارگیل: روغن‌های چرب موجود در روغن نارگیل به داخل ساقه مو نفوذ کرده و پروتئین را در داخل مو قفل می‌کند. می‌توانید این ماسک را یک شب نگه دارید و صبح روز بعد آن را بشویید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید