طبق یافته جدید محققان مصرف منظم قهوه خطر تشکیل سنگ کلیه را به میزان ۴۰٪ کاهش می‌دهد.

پیشگیری و درمان سنگ کلیه با مصرف این نوشیدنی

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در یک مطالعه جدید که به تازگی در مجله رسمی بنیاد ملی کلیه آمریکا منتشر شده است، محققان رویکرد جدیدی را به منظور درک تاثیر قهوه برای کمک به جلوگیری از یک اختلال بسیار دردناک که بر ۱۵ ٪ از جمعیت تأثیر می‌گذارد، اتخاذ کردند.

به خواندن این مطلب ادامه دهید تا درباره آنچه تیمی از محققان در اروپا در مورد تأثیر قهوه بر سنگ کلیه دریافتند، بیشتر بدانید همچنین، بد نیست در مورد عادات بد مضر برای کلیه‌ها هم بیشتر بدانید.

مطالعه‌ای در مورد قهوه و سنگ کلیه

بیانیه مطبوعاتی بنیاد ملی کلیه فاش کرد که مجله آمریکایی بیماری‌های کلیه یک مطالعه جدید مهم را هفته گذشته منتشر کرد.

این مطالعه داده‌های ژنتیکی نزدیک به ۵۷۲۰۰۰ شرکت‌کننده از بریتانیا و فنلاند را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. دکتر سوزانا سی. لارسون، از دانشگاه اوپسالا سوئد هدایت این مطالعه را بر عهده داشت.

لارسون گفت: یافته‌های ما قویاً نشان می‌دهد که مصرف منظم قهوه خطر تشکیل سنگ کلیه را به میزان ۴۰٪ کاهش می‌دهد.

این مطالعه نشان می‌دهد که بیش از ۵۰۰۰۰۰ نفر هر ساله به دنبال مراقبت‌های اورژانسی برای سنگ کلیه هستند.

این اولین مطالعه‌ای نبود که ارتباطی را بین نوشیدن قهوه و کاهش خطر سنگ کلیه پیدا کرد. با این حال، محققان اظهار داشتند که این اولین بار بود که به نقش ژنتیک در رابطه بین قهوه و سنگ کلیه پرداخت.

دانشمندان چه توضیحی برای تأثیر قهوه بر تشکیل سنگ کلیه دارند

دانشمندان چند دلیل برای اینکه چرا قهوه ممکن است به کاهش بروز سنگ کلیه کمک کند، ارائه می‌کنند. اول اینکه کافئین جریان ادرار را، که عامل محافظتی مهمی در برابر ایجاد سنگ کلیه است افزایش می‌دهد. (لازم به ذکر است که آن‌ها تصریح کردند که این مصرف کافئین باید با مصرف آب کافی همراه باشد.)

آن‌ها در مورد فایده قهوه برای کلیه افزودند که کافئین همچنین می‌تواند چسبندگی کریستال اگزالات کلسیم را به سلول‌های کلیه کاهش دهد و اینکه گیاهان قهوه سرشار از اسید سیتریک هستند؛ سیترات ادراری یک مهارکننده شناخته شده در مقابل تشکیل سنگ کلیه است. 

فایده قهوه برای کلیه؛ قهوه و سنگ کلیه

کری ویلیس ، مدیر ارشد علمی بنیاد ملی کلیه گفت: با توجه به شیوع روزافزون سنگ کلیه و عوارض ناشی از آن، بسیار خوب است که این یک استراتژی پیشگیری جدید باشد که هم در دسترس و هم مقرون به صرفه است. 

محققان این مطالعه اظهار داشتند که تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است. حتی چند مطالعه نیز قبلا نشان داده‌اند که قهوه در واقع می‌تواند احتمال ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد؛ بنابراین یادتان باشد که قبل از ایجاد تغییر در رژیم غذایی خود، همیشه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید