علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۷ هزار معلم جدید تا مهر ۱۴۰۱ خبر داد.

 استخدام ۷ هزار معلم جدید تا مهر ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از شمانیوز، جزئیات جدید استخدام معلمان توسط علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام شد. استخدام معلمان کمبود نیروی انسانی را در آموزش و پروش حل می‌کند. استخدام معلمان شامل کلیه معلمان حق التدریس، معلمان مدارس زیر نرم، نیروهای دارای شناسه نیروی انسانی (کد پرسنلی) و دوره دیده در دانشگاه فرهنگیان، مربیان پیش دبستانی غیردولتی، نیروهای خرید خدمات (برون سپار در هنرستان‌ها) آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی و نیروهای خرید خدمات آموزشی است. علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۷ هزار معلم جدید تا مهر ۱۴۰۱ خبر داد.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی همواره یکی از بزرگ ترین مشکلات وزارت آموزش و پرورش بوده به طوری که تمام وزرای سابق با آن مواجه بوده اند.

وی افزود: همچنین هر ساله در آموزش و پرورش با بازنشستگی نیروهای فعال مواجه هستیم که این موضوع از طرف دیگر به کمبود نیروی انسانی فشار وارد می کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دیگر مشکلات وزارتخانه متبوع خود بیان کرد: تراکم دانش آموز نسبت به معلم، فضای کافی برای آموزش و منابع مالی از دیگر مباحث وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌رود اما تامین نیروی انسانی جزو مهم ترین اولویت های وزارتخانه است.

کاظمی تصریح کرد: در حال حاضر مهم ترین برنامه اجرایی وزارت خانه این است که تا مهر ماه سال آینده 7 هزار نیروی انسانی جدید را خارج از روال عادی به سیستم آموزش و پرورش کشور تزریق کند.

جزئیات طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان /چه نیروهایی مشمول طرح می‌شوند

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی از تهیه و تدوین طرح طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان خبر داد.

نماینده مهاباد در مجلس با بیان اینکه این طرح به امضای 58 تن از نمایندگان رسیده است،گفت: طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان اخیر در جلسه علنی از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول و جهت بررسی به کمیسیون تخصصی ارجاع شده است.

مقدمه (دلایل توجیهی)

قانون در مورد نحوه بکارگیری نیروهای ذیل مسکوت مانده است. با توجه به همکاری،کسب تجربه و مهارت کافی این گروه ها در مدارس مناطق محروم و صعب‌العبور کشور که با تعلق کمترین مزایا و عدم امنیت شغلی همراه بوده است و همچنین در جهت رفع کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش، استخدام گروه های زیر در راستای بسط عدالت می باشد.

معرفی نیروهای مشمول طرح:

معلمین حق التدریس: به افرادی اطلاق می‌شود که در بازه زمانی سال 91 تا قبل از مهر ماه 99 با داشتن کد پرسنلی در مدارس دولتی به عنوان نیروی حق‌التدریس آزاد همکاری داشته و حقوق و مزایای خود را از اعتبارات دولتی دریافت کرده‌اند.

مربیان پیش دبستانی غیر دولتی:به کلی نیروهای اطلاق می شود که از مهرماه 91 تا قبل از مهر ماه 99 با داشتن تاییدیه از هسته گزینش آموزش و پرورش با یکی از مراکز پیش دبستانی غیر دولتی که محل تشکیل کلاسهای آنها در مدارس دولتی و یا فضای مازاد مدارس دولتی بوده همکاری داشتند و حقوق و مزایای خود را از موسس و مشارکت‌های مردمی و یا وزارت آموزش و پرورش یا مدیر و یا از طریق شهریه نوآموزان دریافت کرده اند سوابق آنها حداقل یک سال تحصیلی همکاری ثبت شده است.

نیروهای دارای کد پرسنلی و دوره دیده در دانشگاه فرهنگیان: به کلیه نیروهای درگیر با آموزش و پرورش از هر نوع اطلاق می‌شود که با دارا بودن کد پرسنلی تاییدیه هسته گزینش و مدرک دانشگاهی مورد تأیید وزارت علوم در دوره های بدو خدمت دانشگاه فرهنگیان و یا دوره‌هایی که مستقیماً زیر نظر آن دانشگاه برگزار شده شرکت کردند و در بازه زمانی 1/1 /91 لغایت99/7/1 با داشتن ابلاغ رسمی در مدارس دولتی تدریس کردند و در سوابق آنها حداقل یک سال تحصیلی همکاری ثبت شده است و همچنین کلیه حقوق و مزایای خود را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کرده اند.

 استخدام ۷ هزار معلم جدید تا مهر ۱۴۰۱

معلمین مدارس زیر نرم :به کلیه افرادی گفته می‌شود که در بازه زمانی 1/1/ 91 تا 99/7/1با انتخاب و معرفی آموزش و پرورش در یکی از مدارسی که دانش آموزان آن از نظر تعداد به حد نرم قانونی نرسیده‌اند تدریس نموده اند و حقوق خود را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از آموزش و پرورش دریافت کرده‌اند.

نیروهای خرید خدمات( برون سپار در هنرستان‌ها:به کلیه نیروهای اطلاق می شود که از یک 99/1/1 تا قبل از یک /7/1/ 99 با دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی لیسانس و بالاتر و پس از گزینش از طریق موسس شرکت واسط با اداره کل آموزش و پرورش قرارداد غیر مستقیم داشته و حقوق خود را از اعتبارات دولتی توسط شرکت (قرارداد دوطرفه) دریافت کرده اند و در هنرستان های دولتی تدریس داشتند و در سوابق آنها حداقل یک سال تحصیلی همکاری ثبت شده است.

آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی: کلیه نیروهایی که در بازه زمانی 1/1/ 91 لغایت 7/1/ 99 با نهضت سوادآموزی همکاری کرده و حداقل یک دوره از دوره های سه گانه سوادآموزی انتقال کلاس گذاری برای آنها ثبت شده است.

نیروهای خرید خدمات آموزشی) به کلیه نیروهای اطلاق می شود که از اول مهرماه 91 تا قبل از مهر ماه 99 با دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی لیسانس و بالاتر و پس از گزینش از طریق موسس یا اداره کل آموزش و پرورش قرارداد مستقیم داشته و حقوق خود را از اعتبارات دولتی دریافت کرده‌اند.

کلیه معلمان حق التدریس، معلمان مدارس زیر نرم، نیروهای دارای شناسه نیروی انسانی (کد پرسنلی) و دوره دیده در دانشگاه فرهنگیان، مربیان پیش دبستانی غیردولتی، نیروهای خرید خدمات (برون سپار در هنرستان‌ها) آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که از تاریخ 99/1/1 تا99/7/1 به صورت مستقیم با آموزش و پرورش و یا شرکت‌های عمومی و خصوصی (معرفی شده توسط آموزش و پرورش) و یا هیأت امنای مدرسه به صورت مستمر یا غیر مستمر قرارداد داشته و حقوق و مزایای خود را از آن دریافت کرده اند در هر گروه با اولویت میزان سابقه همکاری پس از طی دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و قبولی در آزمون پایان دوره حداکثر تا پایان سال 1404 هجری شمسی استخدام رسمی می‌شوند.

استخدام نهضتی ها در سال ۱۴۰۱ به کجا می‌رسد؟

یوسف نوری درباره وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدماتی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز گفت: آنچه که برابر قانون تعیین تکلیف نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پرورش بوده را انجام دادیم و بخشی از معلمان نیز که در کلاس های درس حاضر نبودند، با تدابیر صورت گرفته از مهرماه وارد کلاس های درس خواهند شد که شامل نهضتی های قبل از سال 91، نیروهای خرید خدماتی و حق التدریسی ها خواهد شد و ابلاغ آنها از اول مهرماه صادر می شود.

استخدام نهضتی ها در سال ۱۴۰۱  به کجا می‌رسد؟
وزیر آموزش و پرورش وعده‌هایی درباره استخدام نهضتی ها در سال ۱۴۰۱  داده است.

وی گفت که تبدیل وضعیت ایثارگران در آموزش و پرورش برابر مقررات در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای مشمول قانون ایثارگری گفت: این موضوع نیز برابر مقررات در حال انجام بوده، ولی برخی گروه ها نسبت به تبدیل وضعیت خود درخواست هایی دارند که ممکن است قانون شامل آنها نشود.

کد خبرنگار: ۱۳
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • . IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    4 0
    واقعا طرح خوبی است اگر اجرا شود ولی امیداورم با شرایط سنی کاری نداشته باشند
  • عاطفه رحیمی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    اگر این طرح اجرا بشه خیلی عالی میشه من ب بزرگترین آرزوم میرسم خدایا خودت کمکمون کن استخدام کنن
  • فاطمه IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    باسلام به نظر من طرح بسیارعالی هستش و همه به زحماتی که کشیده آن وحقشون هستن میرسن لطفااجرانماییدباتشکر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید