فهرستی از بهترین غذاهای کم کالری برای کاهش وزن را در این گزارش دنبال کنید.

بهترین غذاها برای کاهش وزن

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، برای افرادی که بدنبال کاهش وزن و حفظ سلامت کلی بدن هستند ، رژیم غذایی و ورزش نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. مراقبت از کالری دریافتی بدن، یکی از مهمترین بخش‌های کاهش وزن است. شمارش کالری فقط به کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند مربوط نمی‌شود ، بلکه لازم است همه مردان و زنان مقدار کالری غذای خود را محاسبه کنند.

با این وجود غذاهای بدون کالری می‌تواند نقش اصلی را در کاهش وزن ایفا کند. تصور کنید احساس سیری می‌کنید و هیچ وزنه اضافه ای ندارید. آیا شگفت انگیز نخواهد بود؟ بنابراین ، برای کمک به شما در انجام این کار ، در اینجا برخی از بهترین غذاهای بدون کالری وجود دارد که می‌تواند باعث سیری و کاهش وزن همزمان شود.

 بروکلی

کلم بروکلی یکی از سالم‌ترین غذاهای جهان است. این منبع غنی از فیبر است و حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین‌های A ، C ، E ، K و ویتامین B است. حدود ۲.۶ گرم فیبر و تنها ۳۴ کالری در هر ۱۰۰ گرم دارد و آن را به یک غذای عالی برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. کلم بروکلی با حدود ۸۹ درصد آب به شما کمک می‌کند تا مدت زمان طولانی‌تری سیر شوید، غذاهای ناسالم را دور نگه دارید و به کاهش وزن کمک کنید.

هویج

هویج یک غذای بسیار مغذی است که می‌توان آن را پخته خورد و یا به صورت خام مصرف کرد. هویج سرشار از ویتامین A و سرشار از فیبر و برای کاهش وزن عالی است. وقتی صحبت از کالری می‌شود ، هویج فقط ۵۳ وعده کالری در یک وعده (۱۲۸ گرم) دارد. علاوه بر این ، هویج برای بینایی شما عالی است.

کرفس

کرفس یک غذای بسیار آبرسان با حدود ۹۵ درصد آب است. این تقریباً یک کالری صفر کالری است که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و برای کاهش وزن معجزه می‌کند. ۱۰۰ گرم کرفس سرشار از فیبر است و فقط ۱۶ کالری دارد. علاوه بر این ، حاوی ویتامین‌های زیادی است که به عنوان آنتی اکسیدان های طبیعی کمک می‌کند.

کلم

از بین همه سبزیجات سبز رنگ ، کلم پیچ حاوی مقدار زیادی ریز مغذی (ویتامین A ، C ، K ، منگنز و بیشتر) است که به افزایش متابولیسم کمک می‌کند. به ازای هر ۱۰۰ گرم ، حاوی حدود ۵۰ کالری ، ۲ گرم فیبر ، ۸۴.۵ درصد آب است ، که ممکن است چندان چشمگیر به نظر نرسد ، اما می‌تواند به اهداف فوق العاده کاهش وزن شما کمک کند.

آروگولا

آروگولا سرشار از کلسیم ، آهن و پتاسیم است. وقتی صحبت از کالری می‌شود ، حدود ۵ کالری برای یک فنجان یعنی ۲۰ گرم از این سبزی سبز تیره دارد. سرشار از پروتئین ، اسیدهای چرب است و پر از آب است. علاوه بر همه این مزایا ، همچنین منبع عالی ویتامین A ، C و K است که به تقویت ایمنی و انعقاد خون شما کمک می‌کند.

سیب

سیب میوه‌ای بسیار مغذی و سالم است که در ۱۲۵ گرم سیب حدود ۵۷ کالری و تقریبا سه گرم فیبر دارد. سیب بسیار سیر کننده است و برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار مناسب است. علاوه بر این ، سیب همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش داده و سلامت دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد. گفته می‌شود که یک روده سالم به نوبه خود به کاهش وزن کمک می‌کند.

توت

اگر دوست دارید در این بین زیاد غذا بخورید ، توت‌ها باید به عنوان میان وعده به شما پیشنهاد شوند. توت ها در طبیعت تقریباً صفر کالری دارند. گفته می‌شود ، انواع مختلف توت ها مقدار کالری متفاوتی دارند. یک فنجان توت فرنگی حدود ۴۸ کیلو کالری دارد ، در حالی که ۱۰۰ گرم توت سیاه ۴۳ کیلو کالری دارد. نصف فنجان بلوبری حدود ۴۰ کیلوکالری دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید