جزیره بالژیناک به دلیل وجود دیوارهای سنگی که داخل آن ساخته شده اند مانند اثر انگشت غول‌پیکر بیضی شکل است.

عکس باورنکردنی از غول پیکرترین اثر انگشت جهان

جزیره به شکل اثر انگشت دیده اید؟ می توان گفت جزیره بالژیناک جزو عجیب ترین جزیره هاست.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، جزیره بالژیناک که به جزیره اثر انگشت معروف است در دریای آدریاتیک کرواسی واقع شده است که مساحتی به وسعت ۱.۴ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد.

این جزیره کاملاً توسط دیوارهای سنگی عجیب محافظت می‌شود و وقتی از بالا به آن نگاه کنید، مانند اثر انگشت غول‌پیکر بیضی شکل است. اما راز این جزیره چیست؟ چرا چنین دیوارهایی وجود دارد؟

اثر انگشت جزیره

راز جزیره اثر انگشت چیست؟

جزیره بالژیناک به دلیل وجود دیوارهای سنگی که داخل آن ساخته شده اند، به این شکل دیده می‌شود. در بسیاری از کشورهای اروپای غربی مانند ایرلند، انگلستان و اسکاتلند و در بیشتر مناطق روستایی کرواسی از سنگ برای دیوارهای مرزی بین زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود.

جزیره اثر انگشت

جزیره عجیب در کرواسی

بسیاری از سواحل کرواسی با یک محیط صخره‌ای مشخص می‌شوند. کشاورزان برای ساخت این محیط، ابتدا سنگ‌های مناسب را انتخاب می‌کردند و سپس آن‌ها را به شکل دیوارهایی در اطراف زمین کشاورزی می‌ساختند.

جزیره خاص

در این جزیره دیوارها تا مسافت ۲۳ کیلومتر گسترش پیدا کرده اند و اخیراً دولت کرواسی درخواستی را به یونسکو ارائه کرده است تا این جزیره را در فهرست میراث فرهنگی جهان قرار دهد. این دیوارها علاوه بر تعیین مرزهای کشاورزی، از محصولات کشاورزی جزیره بالژیناک در برابر بادهای شدید نیز محافظت می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید