معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: دانشجویانی که واکسینه نشوند، نمی توانند در کلاس های درس حضور پیدا کنند.

شرط دانشگاه ها برای حضور دانشجویان در کلاس های درس

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درباره آخرین آمار واکسیناسیون دانشجویان اظهار کرد: در سیستم آموزش دانشگاه فنی و حرفه‌ای صفحه‌ای را طراحی کرده ایم تا دانشجویان در صورت ورود به سیستم برای تغییر و تحول مانند: انتخاب واحد، قبت نام و ... با سوال دریافت واکسن مواجه می‌شوند و با جواب‌های بله و خیر با آن مواجه خواهند شد.

او افزود: طبق آخرین آمار بنده از واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید گفت که ۵۷ درصد آن‌ها واکسینه شده اند و با توجه به اینکه ورود به سیستم محدود شده است؛ بنابراین از این به بعد تا حدودی کنترل دانشجویان واکسنه زده سخت‌تر می‌شود؛ چرا که احتمال دارد که آن‌ها واکسن بزنند، اما در سامانه ثبت نشود.

مهدی تصریح کرد: از این به بعد واکسیناسیون دانشجویان را باید از طریق سامانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری کنیم تا ببینیم چند درصد دانشجو. یان واکسن زده اند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: صد درصد استادان و کارکنان و اعضای هیئت علمی که مشکل پزشکی یا معضل دیگری نداشته اند واکسینه شده اند؛ چرا که آن‌ها خیلی سریع‌تر از دانشجویان واکسیناسیون خود را آغاز کرده بودند و هم اکنون مطابق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در محیط کار حاضر هستند.

استادان ممانعتی برای ورود به دانشگاه به علت عدم تزریق واکسن نداشته اند

مهدی گفت: طی یک هفته اخیر ندیده ام که اعلام کنند کارمند یا استادی به علت دلیل موجه واکسن نزده باشند. همه کارمندانی که مشکل پزشکی نداشته اند و عذرشان موجه بوده واکسن دریافت کرده اند و از در حراست تمامی استادان توانسته اند رد بشوند و ممانعتی در زمینه عدم تزریق واکسن برای ورود به دانشگاه و کلاس‌های درس نداشته اند.

او اضافه کرد: اگر دانشجویی بدون تزریق واکسن در کلاس‌های درس دانشگاهی حضور یابد هم خودش و هم دیگران را بیمار خواهد کرد، بنابراین هدف اصلی ما این است که دانشجویان حتما واکسن بزنند تا بتوانند در تجمعات دانشجویی با حفظ سلامتی کامل حاضر شوند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: البته ممکن است که دانشجویان واکسن نزده در حیاط و محیط سرباز دانشگاه حاضر شوند، اما باید حتما برای ورود به کارگاه ها، آزمایشگاه ها، کلاس، سالن‌های ورزشی، رستوران‌ها و ... که باعث تجمع می‌شوند واکسن بزنند، در غیر اینصورت اجازه‌ای برای ورود به دانشگاه نخواهند داشت.

مهدی تاکید کرد: حدود دو هفته گذشته به مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور اطلاعیه‌ای را ابلاغ کردم که دانشجویان، استادان و کارکنان واکسن نزده حق ورود به پایگاه‌های تجمعی و کلاس های درس را ندارند و باید حتما واکسن را دریافت کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید