براساس اعلام مرکز آمار قیمت گوشت گوسفندی و مرغ ماشینی در مهرماه امسال نسبت به ماه قبل ۰.۵ درصد کاهش یافت. 

کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ در مهر ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مرکز آمار تغییرات قیمت اقلام خوراکی در مهرماه را نسبت به ماه‌ قبل و مهرماه سال گذشته ارائه کرد. 

براساس این گزارش در گروه نان و غلات «برنج ایرانی درجه یک» با ۹.۷ درصد، «ماکارونی» با ۴.۷ درصد و «شیرینی خشک» با ۳.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

همچنین در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها، «ماهی قزل آلا» با ۱۴ درصد و «کنسرو ماهی تن» با ۱.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. در این گروه «گوشت گوسفند» و «مرغ ماشینی» با منفی ۰.۵ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در مهرماه امسال قیمت «تخم مرغ ماشینی»، «پنیر ایرانی پاستوریزه» و «ماست پاستوریزه» به ترتیب ۱۶.۸ درصد، ۹.۲ درصد و ۶.۶ درصد رشد داشت. 

براساس این گزارش قیمت «انار» ۹.۲ و «پرتقال» ۶.۹ درصد نسبت به شهریورماه کاهش داشت و در مقابل «هندوانه» و «خربزه» هر کدام به ترتیب ۲۱.۲ درصد و ۱۷.۳ درصد رشد قیمت داشتند. 

در گروه سبزیجات و حبوبات بیشترین افزایش قیمت مهرماه نسبت به ماه قبل مربوط به «فلفل دلمه‌ای» با ۲۲.۷ درصد، «کدو سبز» با ١٦.٥ درصد و «گوجه فرنگی» با ١٤.٢ درصد است. همچنین در این گروه «هویج فرنگی» با منفی ۱۹.۴ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­ است.

در نخستین ماه پاییز قیمت «رب گوجه فرنگی» ۱۶ درصد و «سس گوجه فرنگی» هشت درصد رشد قیمت داشتند. 

قیمت گوشت گوسفندی و مرغ ماشینی در مهرماه کاهشی شد 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید