الگوریتم اینستاگرام مدام در حال تغییر است. اگر نمی‌دانید چگونه در سال ۲۰۲۱ نرخ تعامل (Engagement Rate) صفحه خود در اینستاگرام را بالا ببرید و به دنبال راه‌های مؤثر برای افزایش تعامل خود در اینستاگرام هستید تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

ترفند افزایش بازدید یا ویو اینستاگرام | ۱۲ روش افزایش بازدید پیج اینستا

الگوریتم بسیار هوشمند و همیشه در حال تغییر اینستاگرام و زیاد شدن رقابت در اینستاگرام، افزایش نرخ تعامل را در این پلتفرم سخت و چالش‌برانگیز کرده است. با رعایت نکات زیر می‌توانید افراد بیشتری را با صفحه و محتوای خود درگیر کنید.


با این حال، این موضوعات نباید شما را از سرمایه‌گذاری زمان و پول خود برای تبلیغات در اینستاگرام غافل کند؛ اما در ابتدا لازم است با چند حرکت استراتژیک، افراد بیشتری را وادار کنید تا آنچه را که به اشتراک گذاشته‌اید، مشاهده کنند. در زیر چند نکته مؤثر و عملی آورده شده است که برای افزایش بازدید اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا علاوه بر محبوب کردن برند خود، دنبال کنندگان وفادار خود را نیز افزایش دهید.

تعامل اینستاگرام چیست؟

افزایش تعامل  یعنی شمار بازدیدها و بازخوردها نسبت به محتوای صفحه شما افزایش یابد و نرخ تعامل درواقع اندازه‌گیری تعاملاتی است که مخاطبان شما با محتوای صفحه شما ایجاد می‌کنند، به طور مثال چه تعداد از فالوئرهای شما پست‌های شما را لایک می‌کنند، یا نظر می‌دهند، یا پست شما را ذخیره و یا برای دیگری می‌فرستند.

در اینستاگرام، تعامل با طیف وسیعی از معیارها مانند موارد زیر سنجیده می‌شود.

۱.نظرات (comments)

۲.به اشتراک‌گذاری (shares)

۳.پسندیدن (likes)

۴.ذخیره کردن (Saves)

۵.فالوئرها و رشد صفحه (Followers and growth)

۶.منشن کردن (Mentions)

۷.هشتگ (Hashtags)

۸.کلیک‌ها (Click-through)

این نوع اقداماتِ مخاطبان صفحه شما در واقع شواهدی است که نشان می‌دهد آن‌ها فقط محتوای شما را نمی‌بینند، بلکه نسبت به استوری و پست‌های شما علاقه‌مند هستند و واکنش نشان می‌دهند.

چرا نرخ تعامل مهم است؟

 اول از همه، نرخ تعامل به این دلیل مهم است چراکه به این معنی است که محتوای شما بر روی مخاطبان شما تأثیر می‌گذارد و یعنی آیا آن‌ها واقعاً محتوای صفحه شما را دوست دارند!

اما چرا باید این موضوع مهم باشد؟ معمولاً نرخ تعامل بالا و در نتیجه محبوبیت بیشتر برای بازاریابی و کسب درآمد بسیار مهم است اگر شما اینفلوئنسر باشید اما نرخ تعامل کمی داشته باشید تبلیغات کمتری به شما سپرده می‌شود و اگر صاحب برند یا تجارتی باشید یعنی مخاطبان به محصول یا برند شما علاقه‌ی زیادی ندارند و در نتیجه ممکن است منجر به کاهش فروش شما شود. اگر هنوز نتوانسته‌اید از اینستاگرام کسب درآمد کنید حتماً به سایت فرادرس سر بزنید و آموزش‌های کسب درآمد از اینستاگرام را توسط اساتید مجرب و حرفه‌‎ای آموزش ببینید، آن‌وقت خواهید دید اینستاگرام چگونه برای شما به ماشین پول‌سازی تبدیل می‌شود.

•  آموزش کسب درآمد از اینستاگرام — کلیک کنید

در مرحله دوم، تعامل قوی یک عامل کلیدی در الگوریتم اینستاگرام است. هر چه میزان تعامل بیشتر باشد، احتمال اینکه محتوا در اکسپلور به نمایش گذاشته شود و درنتیجه فالوئر و توجه بیشتری را به خود جلب کند، بیشتر می‌شود.

نحوه اندازه‌گیری نرخ تعامل اینستاگرام

نرخ تعامل شما در واقع میزان تعاملی را که محتوای شما در صفحه به دست می‌آورد، نسبت به دنبال کنندگان شما اندازه می‌گیرد؛ به عبارت دیگر، چند درصد از افرادی که پست شما را دیدند در واقع با آن درگیر شدند؟

چند راه مختلف برای رسیدن به این عدد وجود دارد. شما باید به معیارهایی که قبلاً ذکر کردیم دسترسی داشته باشید . ساده‎‌ترین و در دسترس‌ترین راه استفاده از ابزار Insights Instagram  است که به راحتی می‌توانید با استفاده از این ابزار عالی اینستاگرام، برای جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز خود  استفاده کنید.

شما همچنان می‌توانید  از یکی از محاسبه‌های آنلاین رایگان نرخ تعامل اینستاگرام استفاده کنید تا نرخ تعامل خود را بیابید. سایت‌هایی مانند phlanx، inbeat و غیره به صورت رایگان نرخ تعامل شما را محاسبه می‌کنند. هرچند سایت phlanx به دلیل رایگان بودن، در هر روز فقط ۳ بار  این آمار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ترفند افزایش بازدید یا ویو اینستاگرام | ۱۲ روش افزایش بازدید پیج اینستا

نرخ تعامل خوب اینستاگرام چقدر است؟

اینستاگرام هرچند آمار تجزیه و تحلیل را رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد اما به خودی خود نرخ تعامل را در اختیار شما قرار نمی‌دهد.

در اینجا میانگین نرخ تعامل جهانی اینستاگرام برای حساب‌های تجاری تا سال ۲۰۲۱ آمده است:

انواع پست اینستاگرام: ۰.۸۲%

پست‌های عکس اینستاگرام: ۰.۸۱%

پست‌های ویدیویی: ۰.۶۱%

پست‌های اسلایدی: ۱.۰۱%

 همانطور که مشخص است به طور متوسط، پست‌های اسلایدی جذاب‌ترین نوع پست اینستاگرام هستند.

تعداد فالوئرها نیز می‌تواند بر میزان تعامل اینستاگرام شما تأثیر بگذارد. در اینجا میانگین نرخ تعامل به ازای تعداد فالوورهای حساب‌های تجاری اینستاگرام تا سال ۲۰۲۱ آمده است:

کمتر از ۱۰k دنبال کننده: % ۱.۱۸

۱۰k تا ۱۰۰k دنبال کننده: % ۰.۹۴

بیش از ۱۰۰k دنبال کننده: % ۰.۷۴

به طور معمول، هر چه فالوئرهای بیشتری داشته باشید، تعامل کمتری خواهید داشت.

چگونه بازدید یا ویو اینستاگرام را افزایش دهیم؟

۱. گرفتن و ارسال تصاویر باکیفیت

کاملاً واضح است که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است و ارسال یک عکس یا ویدیو با کیفیت بالا می‌تواند در موفقیت شما در اینستاگرام مؤثر باشد. هنگام تلاش برای ایجاد یک تم خاص و جذاب کردن صفحه خود، باید به رنگ فکر کنید و یک تم رنگی ثابت یا یک کاور خاص که موضوع هر پست روی آن نوشته شود، داشته باشید. به اشتراک‌گذاری محتوای باکیفیت یکی از بهترین راه‌ها برای شروع به دست آوردن بازدید بیشتر در پست‌های خود و ایجاد تعامل است.

•  بهترین برنامه ادیت عکس— کلیک کنید

ترفند افزایش بازدید یا ویو اینستاگرام

۲. خلاق بودن

در محیط رقابتی اینستاگرام، خلاق بودن کلیدی‌ترین ویژگی برای موفقیت است. تبدیل بینندگان و فالوئرهای جدید به طرفداران و مشتریان طولانی‌مدت، مستلزم صرف زمان و تلاش برای ساخت محتوای خلاقانه و منحصربه‌فرد است. استوری اینستاگرام به شما این فرصت را می‌دهد که خلاق‌تر باشید و انواع محتوای جذاب را به اشتراک بگذارید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که از طریق پرسش و درخواست بازخورد، مخاطبان خود را درگیر کنید. استیکر سؤال قابلیتی است که می‌توانید از آن برای کمک به کسب اطلاعات بیشتر درباره سلیقه فالوئرهای خود استفاده کنید.

۳. مطالب را به طور منظم و مداوم انتشار دهید

هرچند وقت یک‌بار محتوای جدید در اینستاگرام منتشر می‌کنید؟ اگر هرروز چند استوری را با مخاطبان خود به اشتراک نمی‌گذارید، توانایی پلتفرم اینستاگرام برای دستیابی به افراد بیشتر را کاهش داده‌اید. در حال حاضر روزانه استوری اینستاگرام حداقل ۵۰۰ میلیون کاربر دارد. استوری می‌تواند بسیار جذاب باشد و در ضمن خیلی وقت‌گیر نیست. هر چه استوری‌های بیشتری پست کنید، احتمالاً بازدیدهای بیشتری خواهید داشت. در کنار آن، همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پست‌های خود را نیز به صورت مرتب انتشار دهید.

۴. مکان یا لوکیشن را اضافه کنید

اضافه کردن موقعیت مکانی خود هنگام اشتراک‌گذاری یک پست جدید، یک راه عالی برای افزایش بازدید شماست. هنگامی که شهر نزدیک خود را اضافه می‌کنید، بسیاری از افرادی که با استفاده از نام شهر به جستجوی محتوا می‌پردازند، با محتوای شما روبرو می‌شوند و بازدیدهای بیشتری برای شما به دست می‌آید. همچنین هنگامی‌که یک مقصد شناخته شده را در قسمت لوکیشن اضافه می‌کنید، به شما کمک می‌کند تا مشتریان را به محل کسب‌وکار خود جذب کنید.

۵. کپشن یا زیرنویس‌های طولانی‌تر بنویسید

هنگام اضافه کردن یک کپشن به یک ویدیو یا عکس، اکثر مردم تصور می‌کنند که کپشن باید کوتاه باشد. با این حال، اینستاگرام به دلایلی اجازه می‌دهد کپشن ها تا ۲۲۰۰ کاراکتر باشد که برای افزودن اطلاعات اضافی در مورد یک تصویر یا ویدیو  به صورت مؤثر است. همچنین باید از استفاده از چند ایموجی به‌عنوان شرح خودداری کنید و در عوض یک جمله کامل بنویسید. این یک راه عالی برای افزایش بازدید و ایجاد انگیزه در کاربران اینستاگرام برای تعامل با شما است.

۶. برای پست‌های اینستاگرام خود برنامه‌ریزی کنید

اگر به اندازه کافی پست نمی‌گذارید یا در زمان نامناسبی پست می‌گذارید، شما در حال محدود کردن تعامل احتمالی خود هستید. شما می‌توانید هرروز با بررسی چندین پست، حساب اینستاگرام خود را تجزیه و تحلیل کنید و تعامل با هر پست را مورد بررسی قرار دهید، در این حالت شما متوجه خواهید شد که چه زمانی مخاطبان هدف شما بیشتر فعال هستند پس در آن زمان‌ها پست بگذارید. به طور مثال اگر مخاطبان شما ایرانی هستند با توجه به اینکه ساعت ۳ صبح اکثر کاربران ایرانی خواب هستند، این زمان، زمان خوبی برای پست شما نیست. همانطور که پیش از این اشاره کردیم اگر از یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام استفاده می‌کنید، Instagram Insights به دسترسی به تجزیه و تحلیل‌های مهم کمک می‌کند.

۷. با حساب‌های با عملکرد برتر درگیر شوید

اینستاگرام یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که در آن افراد فقط سعی می‌کنند اجتماعی باشند و با دیگران تعامل داشته باشند. همان‌طور که از نام آن پیداست، شما باید فعالیت اجتماعی داشته باشید تا دیگران به شما توجه کنند. هنگام تلاش برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر، ایده خوبی است که به صفحه شخصی افرادی که در حال حاضر فالوئرهای زیادی دارند و به کار شما نیز مرتبط هستند بروید و در مورد پست‌های پربازدید آن‌ها نظرات متفکرانه و ترغیب کننده بگذارید. آن‌ها ممکن است نظرات شما را نبینند، اما فالوئرهای فعال آن‌ها این کار را خواهند کرد. اگر به اندازه کافی بلد باشید که فالوئرها را ترغیب کنید، آن‌ها از پروفایل شما بازدید می‌کنند، در صفحه شما پیمایش می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا بازدیدها و احتمالاً لایک‌های بیشتری داشته باشید.

۸. از هشتگ های مناسب استفاده کنید

اگر در اینستاگرام بچرخید، احتمالاً با کاربرهایی مواجه می‌شوید که از هشتگ ها سوء استفاده می‌کنند. برخی از آن‌ها تا ۳۰ هشتگ را در زیر پست خود قرار می‌دهند که به محتوای آن‌ها مربوط نمی‌شود و فقط از هشتگ‌های مشهور استفاده می‌کنند. این استراتژی با توجه به الگوریتم‌های جدید اینستاگرام کار نمی‌کند، در عوض، آن‌ها را ناامید و محتوای آن‌ها را نیز اسپم می‌کند یعنی اگر هشتگ نامرتبط بگذارید کسانی که آن هشتگ را دنبال می کنند به آن دلیل که پست شما ربطی به آن ندارد، پست شما را نگاه نمی‌کنند.

https://www.influencive.com/wp-content/uploads/2021/04/jan-baborak-ZKOwF_J-3rw-unsplash-scaled.jpg

اگر می‌خواهید یک استراتژی هشتگ مؤثر ایجاد کنید، باید هشتگ‌های عمومی را با هشتگ‌هایی با محبوبیت کمتر که مربوط به صنعت شما هستند، ترکیب کنید. هشتگ‌های عمومی، بازدیدها و لایک‌های بیشتری در اینستاگرام برای شما به ارمغان می‌آورند در حالی که هشتگ‌های مرتبط با موقعیت خاص، فالوئرهای وفادار جدیدی را برای شما به ارمغان می‌آورند که به آنچه به اشتراک می‌گذارید، علاقه دارند.

۹. از منشن کردن افراد مرتبط با پست استفاده کنید

منشن‌ها یک راه عالی برای به دست آوردن بازدیدهای بیشتر برای استوری‌های اینستاگرام شما هستند. وقتی با سایر برندها یا اینفلوئنسرها ارتباط برقرار می‌کنید، ایده خوبی است که از طریق منشن کردن آن‌ها را درگیر پست یا استوری خود کنید این نشان‌دهنده قدردانی شما به‌عنوان یک طرفدار یا به‌عنوان یک شریک مشترک است. هنگامی که صفحه‌هایی با فالوئر بالا محتوای تولید شده توسط کاربران را مجدداً در استوری خود منتشر می‌کنند، ممکن است این شانس را داشته باشید که در معرض دید مخاطبان جدیدی قرار بگیرید.

۱۰. لایو بگذارید

استفاده از لایو اینستاگرام برای پخش ویدیوی زنده یک راه عالی برای ارتباط مستقیم با کاربران، اشتراک‌گذاری اخبار و ایجاد تعامل است.ظاهراً ۸۰٪ از مخاطبان تماشای لایو را به خواندن یک پست ترجیح می‌دهند پس آنچه را که می‌خواهند به آن‌ها بدهید!

با استفاده از لایو، می‌توانید به‌طور زنده به سؤالات پاسخ دهید، از بینندگان با ذکر نام آن‌ها در لایو استقبال کنید و عموماً به شیوه‌ای صمیمی و جذاب از ورود مخاطبان خود به دنیای خود استقبال کنید. همچنین اگر تمایل دارید، می‌توانید از ویژگی جدید خرید زنده اینستاگرام، نیز استفاده کنید.

۱۱. به سؤالات و کامنت‌ها پاسخ دهید

به کامنت‌ها و نظرات در زیر پست خود پاسخ مؤدبانه بدهید. قدردانی از نظرات مخاطبانتان و شرکت در مکالمات باعث می‌شود که دنبال کنندگان احساس کنند دیده و شنیده می‌شوند و در آینده برای چت مجدد با شما انگیزه بیشتری دارند.

۱۲. از ویژگی‌های جدید اینستاگرام مانند ریلز استقبال کنید

نکته آخر استفاده از ابزارها و ویژگی‌های جدید اینستاگرام است که جدیدترین آن‌ها اضافه شدن ریلز است. ریلز در تابستان ۲۰۲۰ به خانواده اینستا پیوست و ظاهراً اینستاگرام جایگزینی برای تیک‌تاک ارائه کرد. با ریلز، کاربران می‌توانند ویدیوهای کوتاه را با صدا و افکت ایجاد و ویرایش کنند.

هر ویژگی جدیدی در ابزارهای رسانه‌های اجتماعی معمولاً در الگوریتم تقویت می‌شود، بنابراین به نفع شماست که جدیدترین و بهترین پیشنهادها را امتحان کنید. امکان به اکسپلور رفتن ریلزها بیشتر است، بنابراین از این ویژگی حتماً استفاده کنید تا با اکسپلور رفتن هم بازدید شما و هم تعداد فالوئرهای شما افزایش یابد.

دستیابی به موفقیت در اینستاگرام چیزی است که هرکسی می‌تواند با استراتژی بازاریابی مناسب، به آن دست یابد. نکات بالا چند راه اثبات شده است که می‌تواند به شما کمک کند تا بازدیدهای بیشتری داشته باشید و تعامل خود را افزایش دهید. اگر به دنبال افزایش اطلاعات خود در مورد اینستاگرام هستید، سایت فرادرس آموزش‌های از صفر تا صد اینستاگرام را در اختیار شما قرار داده است که به صورت آنلاین می‌توانید از آن بهره ببرید و با یادگیری الگوریتم‌های جدید اینستاگرام این غول مجازی را بهتر از قبل بشناسید.

•  آموزش الگوریتم‌های اینستاگرام — کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید