حتما می دانید که برای مرتب و منظم کردن دندان ها باید به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کرد زیرا تنها چنین متخصصی قادر است که به روشی اصولی دندان های را مرتب کرده و طرح لبخند شما را بهبود ببخشید.

۶ سوالی که باید قبل از شروع ارتودنسی از متخصص خود بپرسید

برای اینکار تنها کافیست یک متخصص خوب پیدا کنید و قبل از شروع درمان هم این ۶ سوال ساده را از او بپرسید. فرقی نمی کند که شما بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران و یا در یک نقطه دورافتاده مرزی متخصص خود را  پیدا کنید، در هر صورت بهتر است که حتما این ۶ سوال مهم را از او بپرسید.

۱. آیا  واقعا انجام درمان ارتودنسی برای من ضروری است؟

گاهی اوقات این خود شخص است که تصور می کند نیاز به درمان ارتودنسی دارد و اصرار دارد که حتما تحت درمان قرار بگیرید. گاهی اوقات نیز برخی متخصصان سودجو ممکن است صرفا برای کسب  درآمد بیشتر کیس هایی که نیازی به درمان ندارند را تحت درمان قرار دهند. در اولین گم از متخصص خود بپرسید که آیا واقعا شما نیاز به درمان دارید؟ اگر دارید نوع مشکل شما چیست و شدت آن چقدر است؟

۲. گزینه های درمان برای من چه هستند؟

پاسخ به این سوال بستگی به نوع مشکل شما دارد. متخصص ارتودنسی برای اصلاح مشکل شما از درمان های زیر کمک میگیرند:

· اُرتودنسی ‌ثابت با دستگاهای ثابت مثل بریس فلزی، بریس لینگوال، دیمون، بریس سرامیکی و ....

· اُرتودنسی‌ متحرک با اینویزیلاین ها و پلاک های شفاف ارتودنسی

۳. ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین چیست آیا برای من مناسب است؟

اینویزیلاین ها نوعی دستگاه ارتودنسی از جنس پلاستیک هستند که در دسته ارتودنسی نامرئی جای دارند. برخلاف بریس ثابت ارتودنسی، زمانی که در حال خوردن و آشامیدن هستید باید اینویزیلاین ها را بردارید و بعد از آنم دوباره نصب کنید. شما باید روزانه ۲۰ تا ۲۲ ساعت از این دستگاه ها استفاده کنید.

اگر مشکل ناهماهنگی فک و دندان های شما شدید باشد معمولا نمیتوانید از این دستگاه ها استفاده کنید اما اگر دندان های شما به صورت جزئی کج باشند ارتودنسی نامرئی برای شما مناسب است.

۶ سوالی که باید قبل از شروع ارتودنسی از متخصص خود بپرسید

۴. درمان ارتودنسی چقدر طول می کشد؟

طول مدت درمان بسته به نوع درمان و مشکل خاصی است که دندان های شما دارد. درمان ارتودنسی نامرئی و یا ارتودنسی متحرک با Invisalign می تواند طی یک سال انجام شود در حالی که درمان با بریس های فلزی ۲ تا ۳ سال طول می کشد. اما برای اینکه بدانید طول درمان شما چقدر خواهد بود باید حتما به یک کلینیک فوق تخصصی ارتودنسی یا متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

۵. آیا درمان ارتودنسی برای من ضرری دارد؟

درمان ارتودنسی هیچ ضرری ندارد، اما ممکن است هنگامی که برای اولین بار دستگاه ها را به دندان ها متصل میکنند تا مدتی دچار حساسیت لثه، کمی درد و یا حساسیت و ناراحتی دندان شوید. اگر درمان شما با سیم و براکت ارتودنسی باشد، ممکن است سیم های فلزی طرفین دهان شما را تحریک کنند که البته نباید بیشتر از چند روز طول بکشد. برای رفع هرگونه تحریک، می توانید دهان خود را با یک محلول آب نمک گرم (یک قاشق چایخوری نمک و هشت اونس آب گرم) بشویید.

۶. هزینه ارتودنسی چقدر است من چقدر باید بابت درمانم بپردازم؟

به طور کلی و بدون معاینه حضوری نمی توان دقیقا گفت که هزینه ارتودنسی شما چقدر خواهد شد. هزینه ها مستقیما ابتدا به نوع درمان شما بستگی دارد، دوم به متخصص ارتودنسی که انتخاب می کنید و سوم به موقعیت جغرافیایی شما بستگی دارد.

مثلا هزینه ارتودنسی در خارج از ایران متخصصین ارتودنسی برای درمان مشکلات بیماران خود چیزی بین ۲ تا ۳ هزار دلار می گیرند. در ایران نیز هزینه ها از شهری به شهر دیگر کمی متفاوت هستند. به عنوان مثال قیمت ارتودنسی در کرج کمتر از کلان شهری مانند تهران است و در شهرهای دورافتاده نیز به مراتب کمتر می شود.

شما باید قبل از شروع درمان از متخصص خود درباره هزینه دقیق درمان سوال کنید و سپس درباره نحوه قسط بندی و پرداخت آن اطمینان حاصل کنید.

۶ سوالی که باید قبل از شروع ارتودنسی از متخصص خود بپرسید

از کجا یک متخصص ارتودنسی خوب پیدا کنم؟

اگر هنوز برای برطرف کردن مشکل ناهماهنگی دندان های خود موفق نشده اید یک متخصص خوب پیدا کنید. میتوانید از روش های زیر یکی از آن ها را پیدا کنید:

از خانواده، دوستان و آشنایان خود که سابقه ارتودنسی داشته اند سوال بپرسید

اگر کسی را میشناسید که سابق بر این، دندان های ناصافی داشته اما اکنون دندان هایی صاف، تمز و یکدست دارند سوال بپرسید که چه متخصصی چنین کاری را برای شما انجام داده و آیا ممکن است این متخصص بتواند دندان های من را مثل شما صاف و منظم کند؟

در گوگل جستجو کنید

اگر کسی را سراغ ندارید که به شما آدرس یا تلفن تماس یک متخصص خوب را بدهد اصلا نگران نباشید. حتی اگر هیچ کس نباشد، گوگل همیشه هست. تنها کافی است بسته به شهری که در آن زندگی میکنید در گوگل جستجو کنید. برای مثال اگر در تهران زندگی میکنید در گوگل کلمات کلیدی زیر را جستجو کنید:

· بهترین متخصص ارتودنسی تهران

· بهترین متخصص ارتودنسی در شمال تهران

· بهترین متخصص ارتودنسی در شرق تهران

· بهترین کلینیک فوق تخصصی ارتودنسی در تهران

· و و و ....

دست شما واقعا باز است و هر چیزی که بتواند شما را به یک متخصص ارتودنسی خوب سوق دهد را در گوگل سرچ کنید تا بلاخره به نتیجه برسید.

ببینید کدام متخصص مشاوره رایگان دارد

متخصصانی که بیشتر از پول، به فکر بیماران خود باشند معمولا یک جلسه مشاوره رایگان برای مراجعان خود در نظر میگیرند. برای پیدا کردن یک ارتودنتیست خوب حتما سعی کنید کسی را پیدا کنید که دست کم این یک جلسه مشاوره رایگان را برای شما ترتیب دهد.

سایر مواردی که باید حین پیدا کردن یک متخصص خوب به آن ها توجه کرد عبارتند از:

· تخصص

· تجربه

· روزها و ساعات کاری کلینیک و متخصص

· پیگیری مطب

· محیط مناسب مطب

· و....

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید