آنتونی بلینکن،‌ وزیر امور خارجه آمریکا امروز در رم،‌ پایتخت ایتالیا با وانگ ئی،‌ همتای چینی خود دیدار خواهد کرد.

دیدار وزرای امور خارجه آمریکا و چین امروز در رم

به گزارش سلام نو،‌ مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: طبق برنامه اعلامی از سوی وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور قرار است امروز یکشنبه، دیداری حضوری با وانگ ئی همتای چینی خود داشته باشد.

این دیدار در «رُم» ایتالیا و در حاشیه نشست جی ۲۰ انجام می شود که در این شهر در حال برگزاری است.

همچنین بلینکن قرار است دیداری هم با «چونگ اویی یونگ» همتای خود از کره جنوبی داشته باشد. این در حالی است که برنامه دیدار وی با سرگئی لاوروف همتای روس، تکذیب شد. لاوروف در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل هم که در ماه میلادی سپتامبر برگزار شد؛ قراری برای دیدار با بلینکن تعیین نکرد که نشانه سردی رابطه دو کشور است.

اما وانگ ئی و سرگئی لاوروف روز شنبه با یکدیگر دیدار و بر ضرورت برگزاری نشست اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای یافتن پاسخی مناسب در مواجهه با چالش های جهانی تاکید کردند.

لاوروف قرار است امروز یکشنبه با «لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه ایتالیا نیز دیدار و در همایش‌های گروه ۲۰ شرکت کند. این در حالی است که گفته می شود که «هیچ بحث اساسی» در مورد مسائل گازی روسیه و اروپا در دیدارهای روز شنبه لاوروف انجام نشده است حال آنکه دست کم تأمین انرژی یکی از دغدغه های اصلی رهبران اروپا از جمله امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه محسوب می شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید