بسیاری بر این باورند که استحمام با نمک دریا پیش از خواب، اثرات آرام‌بخش و خواب‌آور دارد و می‌تواند خوابی عمیق و راحت را برایتان به ارمغان بیاورد.

فواید باورنکردنی نمک دریا برای بدن؛ از کاهش درد آرتروز تا مراقبت از پوست و خواب راحت

به گزارش سلام نو به نقل از شفا آنلاین، مراقبت از پوست، بهبود سلامت دندان و تسکین درد و گرفتگی عضلات از شناخته‌شده‌ترین خواص نمک دریا به‌شمار می‌روند. علاوه بر این، نمک دریا برای لایه‌برداری، شستشوی بینی و چشم و بهبود تعادل الکترولیتی بدن مفید است.

به نمکی که پس از تبخیر آب دریا بر جای می‌ماند، نمک دریا گفته می‌شود. این نوع نمک در مقایسه با نمک تصفیه‌شده رنگ تیره‌تری دارد و علت این تیرگی آن است که مواد معدنی خاک رس را جذب خود می‌کند.

با توجه به آنالیزهای آزمایشگاهی نمک دریا حاوی ۸۲ ماده مغذی و ضروری است که آن‌ها را از گنجینه معدنی موجود در آب دریا به دست می‌آورد. این مواد معدنی طبیعی مجموعه‌ای از سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، برومید، کلرید، آهن، مس، زینک و سایر عناصر مفید را شامل می‌شوند.

خواص نمک دریا

در ادامه پنج مورد از خواص کاربردی نمک دریا را می‌خوانید.

۱.مراقبت از پوست

استحمام با محلول نمک دریا به بازسازی و رطوبت‌رسانی پوست کمک می‌کند و در برطرف کردن زبری و التهابات پوستی مؤثر است. خاصیت ضدالتهابی نمک دریا ممکن است به دلیل وجود مقادیر زیادی منیزیم در آن باشد. نمک دریا با دفع سموم از طریق منافذ پوست، به سم‌زدایی بدن نیز کمک می‌کند و سبب بهبود گردش خون پوست می‌شود.

۲.ارتقای سلامت دهان و دندان

از آنجا که نمک دریا حاوی فلوراید است، از دندان‌ها در برابر صدمات ناشی از اسیدهای مختلف محافظت کرده و از پوسیدگی و ایجاد حفره‌های دندانی جلوگیری می‌کند. شستشوی منظم دهان با محلول آب گرم و نمک دریا، زخم‌های دهان، خونریزی لثه و گلو درد را بهبود می‌بخشد.

۳.کاهش درد آرتروز

یک مطالعه کوچک نشان داد که افراد مبتلا به آرتروز زانو، پس از مدتی آب‌درمانی با نمک دریا، شاهد بهبود دردهای خود خود بودند.

۴.تسکین پا درد

قرار دادن پاهای خسته در محلول آب ولرم و نمک دریا به شل شدن ماهیچه‌ها و تسکین درد در ناحیه پا کمک می‌کند.

۵.خواب راحت

بسیاری بر این باورند که استحمام با نمک دریا پیش از خواب، اثرات آرام‌بخش و خواب‌آور دارد و می‌تواند خوابی عمیق و راحت را برایتان به ارمغان بیاورد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید