عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون کشوردر سفر یک روزه به استان بوشهر گفت: این بانک در نیمه نخست سال جاری ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های تولیدی و کارآفرینی کشور پرداخت کرده است.

پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد جعفر ایرانی در گفت و گو با رسانه ها و خبرگزاری های استان بوشهر افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است تا پایان سال این تسهیلات به ۲۵هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات در کشور پرداخت شده است که این تسهیلات شامل ۹۴ تا ۹۵ درصد کل منابع بانک را شامل می‌شود.

ایرانی ادامه داد: در فاز چهارم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کشور مبلغ ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده و میزان تعهد بانک توسعه تعاون نیز چهار هزار میلیارد تومان است.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون افزود : در استان بوشهر ۱۲ شعبه بانکی فعال داریم و در سال گذشته ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخشهای مختلف اقتصادی به تعاونگران استان پرداخت شده است.

ایرانی تسهیلات پرداختی بانک از محل طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان بوشهر را از ابتدای اجرای طرح تا پایان سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۷۳۱ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۰۰۰شغل جدید عنوان نمودو اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا از مهمترین تکالیف بانک توسعه تعاون است و در این راستا این بانک به صورت میانگین سالانه ۳۰ تا ۳۵هزار اشتغال مستقیم ایجاد و زمینه اشتغال ۱۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم را فراهم می کند.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون بیان کرد: مطالبات معوق بانک توسعه تعاون سرجمع ۶.۵ تا هفت درصد است که این رقم در نظام بانکی بسیار بیش از این است که بیانگر این است که پول در حال چرخش می باشد و جایی بلوکه نشده است.
ایرانی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون تنها بانک تامین کننده منابع مالی بخش اقتصادی تعاون است، گفت: باید حداقل ۲۵ درصد اقتصاد کشور به بخش تعاون و اقتصاد تعاونی تعلق بگیرد که به دلایلی تاکنون این سهم کمتر از ۲۵ درصد است.

ایرانی اضافه کرد: تعاونی‌ها تنها در یک قالب اقتصادی کار نمی‌کنند بلکه درهمه حوزه‌ها از جمله صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و بازرگانی فعالیت و کسب و کار دارند.
وی اظهار کرد: بانک توسعه تعاون در پی ارائه خدمات مناسب سریع و ارزان قیمت به جامعه هدف هستند.

ایرانی ادامه داد: دولت سیزدهم نگاه جامع‌تری به مسائل خدمات رسانی سریع‌تر و سهل‌تربه قشرهای مختلف به خصوص قشرها و دهک‌های پائین دارد و بانک توسعه تعاون نیز بعنوان اولین بانکی است که در این مسیر ورود کرده و خدمات مناسبی به جامعه هدف پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون بانکی پویا، فعال و پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات است گفت: این بانک سریع ترین، سالم ترین و نظام‌مندترین فضای فناوری اطلاعات بانکی را دارد.

ایرانی اضافه کرد: بانک توسعه تعاون مکلف است ۳۰ درصد منابع خود را به خارج از بخش و ۷۰ درصد را به بخش تعاون اختصاص دهد به این معنی که قریب به اتفاق سرمایه، تسهیلات و خدمات بانک متعلق به بخش تعاون است.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون یادآور شد: بعد از مطالبات معوق بانکی که بانک‌ها را دچار خسران کرده کمبود نقدینگی از جمله دیگر معضلات بانک‌ها به شمار می‌رود که سطح آن بسیار کاهش یافته است. وی ادامه داد: اگر بتوانیم در نظام بانکداری سرعت تراکنش و رفت و آمد پول را افزایش دهیم می‌توانیم مشکلات اقتصادی در حوزه تامین منابع را برطرف کنیم.

ایرانی با بیان اینکه در صنعت بانکداری دچار برخی قواعد شده ایم که بایستی برطرف شود اظهار کرد: تعاون از اصول اساسی و بنیاد فکری اقتصاد اسلامی است اما برخی فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌هایی مانع پیشرفت آن شده است.

وی با اشاره به اینکه تعاونی به معنی ارائه بدترین جنس‌ها نیست گفت: ممکن است جنس‌های ارائه شده در تعاونی‌ها ارزان قیمت باشند اما الزاما تعاونی مکانی برای ارائه کالاهای بی کیفیت نیست به عبارتی بخش تعاون در شرایط تحریمی کشور میتواند کارساز باشد و کشور را از این فضای بن بست خارج و چرخه جدیدی که منجر به برطرف کردن تحریم و کاهش تورم شود ایجاد کند.

به گفته ایرانی در کنار بازار بورس و فرابورس ایجاد بازار بورس تعاون ضروری است و به این معنی می باشد که با ایجاد یک بازار مشترک تعاون می توان خدمات و عرضه و تقاضای بخش تعاون را در آن انجام داد. در این صورت اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد که از جمله آنها می توان به افزایش ارتباط تعاونی‌ها، کاهش هزینه ها و گسترش عرضه و تقاضا اشاره نمود که دولت و بانک توسعه تعاون نیز می توانند بعنوان تامین کننده منابع مالی این بازار را برای پرداخت به صورت متمرکز تسهیلات در کنار خود داشته باشد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون از مشارکت با سرمایه‌گذاران در طرح‌های صنایع دریایی، تولید مواد غذایی از جمله گوشت مرغ و پروژهای آب رسانی در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در این استان برای سرعت بخشی در طرح آب‌شیرین‌کن سیراف جم به زودی ۷۰۰میلیارد ریال تسهیلات به این پروژه پرداخت خواهد شد . همچنین ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای طرح جوجه‌ریزی یکروزه در مسیر ارتباطی بوشهر به گناوه و ۸۰ میلیارد ریال برای توسعه کشتارگاه مرغ در بندر گناوه و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای شرکت آبزیان مرجان بیدو در بندر دیلم توسط این بانک تسهیلات از محل طرحهای اشتغال روستایی و عشایری پرداخت شده است.

در این نشست، سید مجتبی حسینی مدیر شعب استان بوشهر گزارشی آماری از طرحهای تامین مالی شده توسط بانک توسعه تعاون در این استان ارائه داد.

پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون
پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون
پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون
پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون
پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون
پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون
پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون
کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید