بررسی قیمت کالاهای اساسی و مهم نشان می دهد که قیمت اغلب کالاهای اساسی در شهریور امسال نسبت به شهریور سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش قیمت کالاهای اساسی / شکر رکورد دار گرانی شد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، بررسی قیمت برخی کالاهای اساسی و مهم در شهریور ۱۴۰۰ نسبت به شهریور ۱۳۹۹ نشان می دهد که قیمت کالاهای اساسی مانند برنج پاکستانی، برنج تایلندی، برنج ایرانی، شکر، گوشت گوساله و گوسفند افزایش داشته است. 

براساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ، قیمت هر کیلو گرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک در شهریور  ۱۴۰۰نسبت به شهریور ۱۳۹۹ در مجموع ۲۸.۴ درصد افزایش داشته و از هر کیلو ۲۰۵ هزار و ۱۴۰ ریال به ۲۶۳ هزار و ۳۸۵ ریال رسیده است. 

برنج تایلندی نیز در شهریور ۱۴۰۰ نسبت به شهریور ۱۳۹۹ در مجموع ۵۵.۹ درصد افزایش قیمت داشته و از هر کیلوگرم ۱۰۳ هزار و ۷۸ ریال در شهریور ۱۳۹۹ به ۱۶۰ هزار و ۷۱۱ ریال در شهریور ۱۴۰۰ رسیده است. 

قیمت هر کیلوگرم برنج طارم اعلا که در شهریور سال گذشته ۲۶۷ هزار و ۷۷۴ ریال بوده در شهریور ۱۴۰۰ با ۶۳.۷ درصد افزایش به هر کیلو گرم ۴۳۸ هزار و ۴۷۹ ریال رسیده است. 

برنج داخلی هاشمی درجه یک نیز در بازه زمانی یاد شده ۶۳.۱ درصد افزایش قیمت داشته است. 

قیمت شکر سفید با ۷۱.۶ درصد افزایش از هر کیلوگرم ۸۱ هزار و ۸۲۰ ریال در شهریور ۱۳۹۹ به ۱۴۰ هزار و ۴۸۴ ریال در شهریور ۱۴۰۰ رسیده است. 

براساس این گزارش قیمت گوشت گوساله در شهریور ماه ۱۴۰۰ نسبت به شهریور سال گذشته ۶۳.۷ درصد و قیمت گوشت گوسفندی نیز ۳۸.۳ درصد و گوشت مرغ تازه ۵۸.۱ درصد افزایش داشته است. 

قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه در شهریور ماه سال گذشته ۱۷۳ هزار و ۱۲ ریال بوده که در شهریور ماه امسال به ۲۷۳ هزار و ۴۸۷ ریال رسیده است. 

شکر رکورد دار گرانی شد

223227

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید