درحالی‌که مسئولان از رشد ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت‌ها سخن می‌گویند، مقایسه قیمت کنونی محصولات با قیمت ابتدای تابستان حاکی از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت رب‌گوجه‌فرنگی است.

رب‌گوجه ۱۰۰ درصد گران شد / قیمت برخی از برندهای رب گوجه‌فرنگی در بازار + جدول

به گزارش سلام نو، روزنامه همشهری نوشت: مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت رب‌گوجه فرنگی در یکی دوماه اخیر افزایش ۱۰۰ درصدی داشته و همه برندها قیمت محصولات خود را در تمام اوزان و بسته‌بندی‌ها ۲ برابر کرده‌اند.رب که در تابستان ۳‌سال قبل جهش قیمت شدیدی را تجربه کرد، بعد از ۲ سال آرامش نسبی، تابستان امسال باز در مسیر افزایش قیمت قرار گرفت؛ افزایش قیمتی که پیشاپیش، محمدرضا میررضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو آن را پیش‌بینی کرده بود.

رشد قیمت تمام مولفه‌های تولید شامل ورق فولاد، شیشه، دستمزد و هزینه حمل‌ونقل ازجمله دلایلی بود که تولیدکنندگان برای این رشد قیمت مطرح کرده‌اند. با این حال رشد قیمت این محصول فراتر از حد انتظار بوده است.

درحالی‌که مسئولان از رشد ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت‌ها سخن می‌گویند، مقایسه قیمت کنونی محصولات با قیمت ابتدای تابستان حاکی از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت رب‌گوجه‌فرنگی است که از پرمصرف‌ترین خواربار در میان خانوارهای ایرانی محسوب می‌شود. گفته می‌شود این محصول بالاترین نرخ رشد قیمت را از ابتدای امسال در میان اقلام خوراکی داشته است.

قیمت قوطی‌های ۸۰۰ گرمی رب که در خرداد امسال بسته به برند آن بین ۱۶ تا ۲۰ هزار بود اکنون به ۲۹ تا ۳۵ هزار تومان رسیده و شیشه‌های ۶۸۰ گرمی هم به همین میزان تغییر قیمت داشته‌اند.حداقل قیمت یک شیشه رب ۶۸۰ گرمی در ابتدای تابستان امسال ۱۶ هزار تومان بود و حالا به ۳۲ هزار تومان رسیده است.درحال حاضر قیمت قوطی‌های ۴۰۰ گرمی رب که کوچک‌ترین بسته‌بندی این محصول به شمار می‌آیند، به ۱۹.۵۰۰ تومان رسیده این درحالی است که تا پیش از موج جدید افزایش قیمت، قوطی‌های ۸۰۰ گرمی رب به این قیمت فروخته می‌شد.خشکسالی و کاهش تولید گوجه و همچنین صادرات گوجه از دلایلی است که اخیرا مسئولان صنفی برای جهش قیمت رب‌گوجه‌فرنگی اعلام کرده‌اند.

رب‌گوجه ۱۰۰ درصد گران شد / قیمت برخی از برندهای رب گوجه‌فرنگی در بازار + جدول

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید