ژاله صامتی، بازیگر سریال «زیرخاکی» گفت: وقتی در کار کمدی تصمیم بگیری آدم‌ها را بخندانی قطعا جواب منفی خواهی گرفت، ولی وقتی شما روایت قصه‌ای را به صورت بامزه داشته باشی جواب مثبت خواهی گرفت.

خیلی‌ها جسارت ساخت کار طنز را ندارند / در «زیرخاکی» اصراری به خنداندن مخاطب نداریم

به گزارش سلام نو، ژاله صامتی، بازیگر سریال «زیرخاکی» در گفت و گویی با ایسنا درباره ی ساخت سری جدید با اعلام اینکه پیش تولید این مجموعه آغاز شده و از آذر ماه کلید خواهد خورد، اظهار کرد: ساخت سری جدید این سریال در واقع ادامه همان بخش قبل است اما به دلیل شرایط کرونا فاصله صورت گرفت. من و همه عوامل «زیرخاکی» به دلیل اینکه مردم به این سریال علاقه مندند، حتی اگر شرایط، شرایط خوبی هم نباشد، قلبا و از جان و دل برای مردم کار را پیش می بریم.

صامتی درباره لزوم ساخت سریال های طنز در تلویزیون در شرایط امروز جامعه که مردم نیاز به خنده و شادی دارند، اظهار کرد: در روزگاری که مردم به این میزان تحت فشار هستند و خیلی چیزها غم‌انگیز است، ساخت کارهای طنز و کارهایی از جنس «زیرخاکی» حال مردم را خوب کند و البته این را از بازخوردهای مردم که حالشان با دیدن این کار خوب است، می گویم.

اتفاقات بامزه در «زیرخاکی» جدید

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره داستان سری جدید «زیرخاکی» نیز اعلام کرد که اتفاقات بامزه ای را دربر خواهد داشت.

صامتی در پاسخ به اینکه آیا پیشنهادهایی برای بازی در سریال های جدید داشته است؟ توضیح داد: پیشنهادهای زیادی بوده، هم تلویزیون و هم نمایش خانگی اما من ترجیح می دهم کار نکنم؛ البته من اصلا آدم سریال نیستم و جریان سریال «زیرخاکی» خیلی فرق می کند. آقای سامان چون کارگردان سخت گیری است و کار سخت می کند، کارشان را دوست دارم. از هیچ چیزی به راحتی رد نمی شود و کار کردن با ایشان به عنوان بازیگر برای من خیلی جذاب است. امیدوارم مردم سری سوم را هم به اندازه ی اول و دوم دوست داشته باشند.

ژاله صامتی: آدم سریال نیستم اما «زیرخاکی» فرق می کند

به خنداندن مخاطب اصرار نکنید!

این بازیگر با اعتقاد بر اینکه شرایط ساخت کمدی آنطور که باید و شاید مهیا نیست، درباره ساخت این ژانر در سریال سازی اظهار کرد: ژانر کمدی خیلی دشوارتر از جدی است. انرژی بیشتری می برد و آدمِ خودش را می خواهد. بنابراین در اقلیت است. خیلی ها جسارت ساخت کار طنز را ندارند و کمی ترسناک است. جسارت برای اقدام آن مرحله اساسی است و خیلی ها می ترسند.

بازیگر «زیرخاکی» درباره دلایلی که منجر به آن می شود تا اغلب سریال های طنزی که اخیرا ساخته می شوند چندان با اقبال مخاطب مواجه نشوند، اظهار کرد: در اغلب این آثار به دنبال این هستند که مخاطب را فقط بخندانند؛ برخلاف آنچه ما در «زیرخاکی» انجام می دهیم و اصلا اصراری به خنداندن نداریم؛ در حالی که وقتی در کار کمدی تصمیم بگیری آدم ها را بخندانی قطعا جواب منفی خواهی گرفت. ولی وقتی شما روایت قصه ای را به صورت بامزه داشته باشی جواب مثبت خواهی گرفت.

«زیرخاکی» خط قرمزها و سانسورها را دور می زند

ژاله صامتی در ادامه با اشاره به بن مایه طنز سریال «زیرخاکی» اظهار کرد: با وجود اینکه فضای بازی برای ارائه کار طنز وجود ندارد اما موفقیت سریال «زیرخاکی» به دلیل این است که عواملِ کاربلد و باسوادی پشت کار هستند و باتوجه به خطوط قرمز و رعایت آنها، از هوش خود استفاده می کنند که خط قرمزها و سانسورها را دور بزنند، در عین اینکه آسیبی به فحوای کلام و قصه وارد نشود. اگر گروهی ناشی پای کار بودند ممکن بود شوخی ها از دست بروند. چیزی که در برخی کارها می بینیم؛ یا می خواهند با لباس ها و فضاسازی های چرت و پرت مردم را بخندانند یا با شوخی های اروتیک. نمی دانند که کار طنز یک کار فرهنگی است که با جوک گفتن خیلی متفاوت است.

به گزارش ایسنا، سری سوم «زیرخاکی» به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‎نیا برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ ساخته می‌شود.

پیش از این مخاطبان تلویزیون شاهد پخش نخستین فصل از سریال «زیرخاکی» در سال ۹۹ به عنوان مجموعه تلویزیونی رمضانی بودند و سری دوم این سریال نیز در خرداد ۱۴۰۰ روی آنتن رفت که با اقبال همراه بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید