یک منبع آگاه در شورای همکاری خلیج فارس از اخراج تمامی سفرای بیروت از کشورهای عضو این شورا طی ساعات آینده خبر داد.

سفرای بیروت در آستانه اخراج از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از شبکه تلویزیونی MTV لبنان نوشت: یک منبع آگاه در شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که طی ساعات آینده تمامی سفرای بیروت از کشورهای عضو این شورا اخراج خواهند شد.

بر اساس این گزارش، این منبع آگاه اعلام کرده است که طی ساعات آینده بیانیه ای از سوی شورای همکاری خلیج فارس در همین زمینه صادر و اخراج تمامی سفرای بیروت در کشورهای عضو این شورا رسماً اعلام می شود.

شب گذشته عربستان سعودی به سفیر لبنان ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کند. علاوه بر این، واردات تمامی کالاهای لبنانی به عربستان متوقف شد و عربستان سفیر خود را هم از بیروت فراخوانده است. وزارت خارجه عربستان سعودی در راستای دخالت‌های خود در امور داخلی لبنان مدعی شده است اقدامات بیشتری را برای تغییر رفتار دولت لبنان اتخاذ خواهد کرد.

گفتنی است، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان چندی پیش در یک برنامه ضبط شده تلویزیونی ضمن محکوم کردن اقدامات و جنگ‌های ائتلاف متجاوز سعودی در یمن اعلام کرد که جنبش «انصارالله» در سال‌های جنگ فقط از خود در برابر اقدامات این ائتلاف دفاع کرده است.

وی در بخشی از سخنان خود گفته بود: «من معتقدم جنگ یمن یک جنگ بیهوده است و باید متوقف شود. ملت یمن از خود دفاع می‌کند. آیا چنین ملتی باید مورد تجاوز قرار گیرد». سخنان قرداحی واکنش‌های متعددی را در محافل مختلف لبنان به همراه داشت.

رسانه‌های لبنانی نزدیک به عربستان سعودی به شدت قرداحی را مورد هجمه قرار دادند و مدعی شدند که اظهارات او موجب وقوع یک بحران بزرگ در روابط میان بیروت و ریاض خواهد شد. این رسانه‌ها به صورت آشکار قرداحی را تحت فشار قرار دادند تا از سمت خود استعفا بدهد؛ فشاری که البته جواب نداد و وزیر اطلاع‌رسانی لبنان اعلام کرد که چنین کاری نمی‌کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید