در این گزارش به معرفی دانستنی‌های خواندنی و جالب در مورد عجیب‌ترین وسایل باستانی در جهان پرداخته‌ایم که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید.

حقایقی جالب و خواندنی درباره عجیب‌ترین وسایل باستانی که با دیدنشان شگفت‌زده می‌شوید! / تصاویر

به گزارش سلام نو، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از qallwdall نوشت: در سراسر دنیا اشیای عجیبی وجود دارد که توجه افراد مختلف را به خودش جذب کرده و در این خبر به آنها اشاره شده است.

احساس تعجب و شگفتی با دیدن دستگاه‌های مدرن همراه با فناوری بسیار اتفاق می‌افتد، اما وقتی تعجب می‌کنیم که اشیای عتیقه‌ای را می‌بینیم. این وسایل ما را به صدها یا شاید هزاران سال پیش می‌برد. اشیای عتیقه موردعلاقه بسیاری از مردم است و در سراسر جهان علاقه مندان خاص خودش را دارد.

سپر هرکول

سپر هرکول

این سپر عالی در قرن شانزدهم ساخته شده است و دارای خواص محافظتی لازم برای پوشنده آن امپراتور اتریش ماکسیمیلیان است. اما ارزش سپر با توجه به تزئینات و جزئیاتی که در آن وجود دارد، بالاتر به نظر می‌رسد. روی آن نقاشی‌هایی متعلق به اساطیر یونانی هستند و نام هرکول را توضیح می‌دهد که افسانه هرکول یکی از عجیب‌ترین داستان‌های باستانی قرن‌های گذشته محسوب می‌شود.

حلقه گربه‌ای در مصری

حلقه گربه ای در مصر

بسیاری از مردم می‌دانند که گربه‌ها برای مصریان باستان از نظر معنوی اهمیت ویژه‌ای داشتند، بنابراین به این انگشتر طلایی اشاره می‌کنیم که از یک گربه ساخته شده و از نوعی سنگ قیمتی معروف به عقیق قرمز در حدود ۲۷۰۰ سال پیش یعنی صدها سال قبل از میلاد ساخته شده است.

انگشتر امپراطور کالیگولا

انگشتر امپراطور کالیگولا

انگشتر دیگر از یاقوت کبود آبی ساخته شده که متعلق به امپراطور روم کالیگولا بوده است که از سال ۳۷ تا ۴۱ حکومت می‌کرد. این حلقه تصویر همسر چهارم و آخرین امپراطور را نشان می‌دهد و ارزش آن ۶۰۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود.

معبد هاتور

معبد هاتور

معبد هاثور یا هاتور که مجموعه معبد دندرا است، نمونه خوبی از خلاقیت مصریان باستان است که موفق به ساختن ساختمانی وسیع شدند که بتواند رنگ‌ها و ظاهر شگفت انگیز خود را برای مدتی بیش از ۲۰۰۰ سال حفظ کند. تکمیل ساخت این معبد توسط ملکه کلئوپاترا انجام شد.

کفش‌های کوهستانی

کفش های کوهستانی

به نظر می‌رسد پوشیدن کفش‌های محبوب و متمایز در قرن‌های گذشته منحصر به رومیان نبود، زیرا کارشناسان این کفش شگفت انگیز را در کوه‌های آلتای در آسیای مرکزی پیدا کردند، زیرا مشخص شد که متعلق به یک زن آسیایی است که در سال ۳۰۰ قبل از میلاد زندگی می‌کرده است. این کفش از چرم و طلا ساخته شده و حتی توانسته شکل خود را برای هزاران سال حفظ کند تا به یکی از عجیب‌ترین اشیای باستانی تبدیل شود که اخیراً کشف شده است.

قدیمی‌ترین نقشه

قدیمی‌ترین نقشه

این کره حکاکی شده بر روی تخم شتر مرغ یکی از عجیب‌ترین اشیای باستانی است که تاکنون یافت شده است. این نقشه قدیمی تقریباً در سال ۱۵۱۰ ساخته شده است.

ساعت نجومی

ساعت نجومی

در پراگ، پایتخت چک، این ساعت نجومی مهیج دیده می‌شود که اگرچه در سال ۱۴۱۰ ساخته شده است، اما تاکنون همچنان فعال است و پس از گذشت بیش از ۶۱۰ سال، به قدیمی‌ترین ساعت نجومی تاریخ تبدیل شده است. این ساعت تا به امروز کار می‌کند تا اطلاعات نجومی در مورد موقعیت خورشید، ماه و برخی از سیارات را در اختیار ما قرار دهد.

پل آرکادیکو

پل آرکادیکو

یکی از قدیمی‌ترین پل‌های جهان در شبه جزیره پلوپونز قرار دارد که در فاصله سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۱۹۰ قبل از میلاد ساخته شده است. این اثر نشان دهنده شکوه و عظمت ساخت و ساز در زمان قدیم است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید