یک کارشناس هواشناسی گفت: روز جمعه با گذر موج کم‌دامنه‌ تراز میانی، شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور افزایش می‌یابد.

افزایش شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیاییان کارشناس هواشناسی با بیان این‌که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امشب در نواحی شمال غرب و غرب کشور، استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان ابرناکی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود گفت: در ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی  ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان این‌که امشب در بخش‌هایی از هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان و ارتفاعات جنوب کرمان افزایش ابر، رگبار ، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود بیان کرد: روز جمعه با گذر موج کم‌دامنه‌ تراز میانی گستره و شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور افزایش می‌یابد.

ضیائیان توضیح داد: بیشینه مقادیر بارش  فردا برای استان‌های ایلام ،کرمانشاه، لرستان، کردستان ، غرب همدان و شمال خوزستان با احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود.

او یادآور شد: همچنین بارش‌ها با شدت کمتر برای دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: روز شنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان ،غرب همدان، گلستان، مازندران ، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان این‌که روز یکشنبه بارش‌ها بیشتر در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر خواهد بود گفت:همچنین در روز شنبه برای جنوب غرب وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود. در این مدت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف نیز دور از انتظار نیست.

او توضیح داد: روز یکشنبه و دوشنبه در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری در بعدازظهر ابری همراه با وزش باد خواهد بود.  بیشینه دمای تهران به  ۱۹ و کمترین آن به ۱۱ درجه می رسد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید