دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: در چند سال اخیر کتابخانه‌های عمومی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و بیش از ۷۰۰ کتابخانه به ناوگان کتابخانه‌های عمومی کشور اضافه شده است.

اضافه شدن ۷۰۰ کتابخانه به ناوگان کتابخانه‌ای کشور

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، علیرضا مختارپور  دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی عصر امروز درحاشیه افتتاح کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) سنندج که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شد، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی در این چندسال اخیر رشد فوق‌العاده‌ای پیدا کرده و ما توانستیم با نوسازی کتابخانه‌ها و افزودن بیش از ۷۰۰ کتابخانه عمومی به ناوگان کتابخانه‌های عمومی کشور حرکت رو به رشدی در این زمینه داشته باشیم.

مخنارپور افزود: شیوع بیماری کرونا موجب کندی این حرکت شد که امیدواریم با کاهش بیماری و واکسینه شدن مردم دوباره این روند شدت خود را پیدا کرده و بتوان کتابخانه‌های عمومی را مکانی برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مورد استفاده مردم مخصوصا جوانان و نوجوانان قرار داد.

او اضافه کرد: در دولت این اهتمام بوجود آمده و شخص رییس جمهور و وزیر ارشاد هم این به این مقوله توجه جدی دارند و بی‌شک از این اخبار خوب و روشن چنین برمی‌آید که در سال‌های آینده در همه زمینه‌ها با رشد مواجه شویم.

سنندج نامزد پایتخت کتاب ایران

مختارپور در ادامه اظهار داشت: امسال برای پایتخت کتاب پنج شهر نامزد نهایی شدند که شهر سنندج در میان این پنج شهر دومین رتبه را به ترتیب امتیاز دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی  یادآور شد: نتیجه نهایی اسفند امسال و طی مراسمی اعلام خواهد شد و امیدواریم که سنندج به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شود.

او همچنین به افتتاح کتابخانه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در سنندج اشاره کرد و گفت: امروز با افتتاح این کتابخانه اتفاق خاصی افتاد، اینکه دستگاهی مکان وسیعی را در اختیار کتابخانه عمومی قرار دهد که مردم بتوانند از آن استفاده کنند در نوع خود بی‌نظیر است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: تمام تلاش ما این بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند این نمونه را در دولت ارائه دهد و در سایر دستگاه‌های دولتی نیز این مساله مورد توجه قرار گیرد.

مختارپور افزود: در حال حاضر صدها ساختمان مشابه این ساختمان در کشور در اختیاردستگاه‌های دولتی است که بهره‌وری خیلی کمی هم دارد و براحتی می‌توان آن‌ها را به مکان‌های فرهنگی برای استفاده عموم مردم تبدیل کرد و امیدواریم این نمونه‌ای که امروز اینجا افتتاح شد در کشور هم گسترش پیدا کند.

آیین افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی کردستان با عنوان کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) امروز با حضور "محمد مهدی اسماعیلی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علیرضا مختارپور"دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سنندج برگزار شد.

با راه‌اندازی این کتابخانه، تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان به ۵۲ باب افزایش می‌یابد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید