شهردار تهران گفت: معتادان متجاهر، کودکان کار، فقر، تبعیض و فساد باعث ننگ است و باید همت کنیم در تهران پرونده اینها را ببندیم.

توسعه خطوط جدید مترو ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

به گزارش سلام نو به نقل از آنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران شامگاه امروز در جمع نمازگزاران مسجد ارشاد شهرری اظهار کرد: تهران نیازمند تحول است و توفیق داشتیم امروز با پناه به حضرت عبدالعظیم(ع) این تحول را از ری شروع کنیم.

وی با بیان اینکه در طی ۴۲ سال کارهای زیادی در تهران انجام شده است اما در کنار آنها اشکالاتی نیز وجود دارد، گفت: توجه ما به این بوده که از کارهای خوب تجلیل کنیم و از کارهای نادرست عبرت بگیریم؛ یکی از کارهای خوب که انجام شده توجه به کالبد شهر است که در دوره مدیریت قالیباف توسعه و رونقی در حوزه سازندگی شکل گرفت اما بزرگترین معضل در این ۴۲ سال، کم توجهی به روح شهر است.

شهردار تهران با بیان اینکه کالبد شهر هم نیاز به توسعه و پیشرفت دارد، افزود: در تهران ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار داریم که بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار آن بافت فرسوده است، تهران نیازمندی‌های زیادی دارد و از نظر کالبدی نیازمند کار گسترده هستیم که اولویت ما توجه به روح شهر و تحولات فرهنگی، اجتماعی و ایجاد عدالت است.

اختلاف سرانه فضای سبز بین بالا و پایین شهر تهران ۱۲۰ متر است

زاکانی با اشاره به تفاوت‌های مناطق بالا و پایین شهر تهران، تصریح کرد: سرانه فضای سبز در برخی مناطق جنوب شهر ۲ متر و ۶۰ سانت و در برخی مناطق بالای شهر ۱۲۲ متر است که این تفاوت‌ها زیاد است و باید از بین برود.

وی با بیان اینکه هفت خط مترو تهران برای اینکه ظرفیت جدی خودش را در حوزه خدمات ارائه دهد و به ظرفیت اساسی خودش برسد، حداقل به میزان ۶۰هزار میلیارد تومان واگن می‌خواهد، افزود: هم اکنون ۱۵۰۰ واگن داریم که از این تعداد ۱۶۴ عدد از رده خارج است و دو سوم واگن‌ها نیز نیاز به اورهال دارد همچنین توسعه چهار خط دیگر مترو نیز ۲۰۰ هزار میلیارد اعتبار می‌خواهد و برای نوسازی اتوبوسرانی نیز ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

شهردار تهران ادامه داد: طبق گام‌ دوم انقلاب باید دولت سازی و جامعه سازی را در تهران با محوریت نخبگان پیاده کنیم تا صورت دیگری از حکمرانی در شهر پدیدار شود.

زاکانی با اشاره به انسجام ایجاد شده در نظام بیان کرد: پرونده تعارض در مدیران نظام بسته شده لذا باید نوکری مردم را پیشه کنیم زیرا امروز وظیفه ما کار کردن و گره از زندگی مردم باز کردن است.

وی اضافه کرد: مدیریت پسماند و فضای سبز، احداث بزرگراه و اجرای پروژه‌های عمرانی به عنوان وظایق شهرداری، کف ماجرا است اما در شهرداری تهران نیازمند این هستیم که گره از زندگی مردم باز کنیم، وجود معتادان متجاهر، کودکان کار، فقر، تبعیض و فساد باعث ننگ است و باید همت کنیم در تهران پرونده اینها را ببندیم.

آزمون جذب تبدیل وضعیت در شهرداری برگزار می‌شود

شهردار تهران با بیان اینکه شهرری باید از الگوهای ممتاز تحول شهری باشد، گفت: ساختمان کارخانه قدیم سیمان ری به مساحت ۳هکتار تحویل شهرداری شده است که در نظر داریم آن را به کارخانه نوآوری تبدیل کنیم تا جوانان، نخبگان و شتابدهنده‌ها در آن فعالیت کنند و آن را به قطب کشور و جهان اسلام تبدیل کنند.

زاکانی با بیان اینکه امروز در شهر ری حدود ۲۲ مصوبه تنظیم شد، تصریح کرد: ایجاد تفرجگاه مجاور بزرگراه امام علی (ع)، ساماندهی محلات اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، احداث بیمارستان سرطانی، ساماندهی مدیرت پسماند، ایجاد آرامستان‌های جدید در شرق و غرب‌ تهران، راه اندازی مجموعه فرهنگی برج طغرل و سایر پروژه‌های شهری از جمله این مصوبات است.

وی در ادامه بیان کرد: شهرداری ۱۶ هزار و ۸۰۰ پست و ۵۸ هزار کارمند رسمی و ۴۰ هزار نیروی شرکتی دارد که بنده نوشتم جذب نیروی جدید نداریم مگر جاهایی که نیاز است. اما برای تبدیل وضعیت، آزمون جذب برگزار و تبدیل وضعیت ۲۱۰۰ نفر انجام خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید