۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: 55302466

مصطفی دارایی نژاد رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: کارخانه های رب در مواقعی که قیمت گوجه پایین است، اقدام به خرید می کنند که با این وجود گرانی رب، ارتباطی به قیمت گوجه فرنگی ندارد.

علت گرانی رب گوجه فرنگی چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل ازباشگاه خبرنگاران ،مصطفی دارایی نژاد رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار، از کاهش قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به پایان گوجه فرنگی دشت قزوین، نرخ محصول دچار نوساناتی شد که هم اکنون با برداشت استان فارس نرخ هر کیلو گوجه در میدان از ۱۰ به ۸ هزار تومان رسیده است.

او افزود: پیش بینی می‌شود با عرضه فراوان گوجه فرنگی در ۱۰ تا ۲۰ روز آینده و برداشت محصول از استان بوشهر طی ۴۰ روز آینده بازار به تعادل برسد.

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو گوجه فرنگی بوته رس را ۶ تا ۸ هزار تومان و گوجه ربی را ۴ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: طی ۱۵ روز آینده با رسیدن گوجه فرنگی گلخانه از اصفهان، یزد، شیراز و جلفا شاهد فراوانی عرضه خواهیم بود.

رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به اینکه گرانی رب ارتباطی به گوجه فرنگی ندارد، بیان کرد: کارخانه ها در زمانی که قیمت پایین است، اقدام به خرید گوجه فرنگی می کنند، به طوری که قیمت در آن مقطع یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان است.

او از کاهش قیمت میوه های وارداتی خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو زنجبیل از ۱۳۰ به ۹۰ هزار تومان و هرکارتن آناناس از یک میلیون و ۳۵۰ به ۸۵۰ هزار تومان رسیده است، همچنین هر کیلو موز با نرخ ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می شود.

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو انار دماوند را ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان اعلام‌ کرد و گفت: نرخ هر کیلو انار ساوه ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، انار شیراز ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، انجیر زرد ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، انگور بیدانه قرمز ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، انگور بیدانه سفید۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، انگور شاهانی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان، پسته تازه ۹۰ تا ۱۳۵ هزار تومان، هلو زعفرانی ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان، خیار اصفهان ۴ تا ۸ هزار تومان، خیار بوته ای ۶ تا ۱۱ هزار تومان، خیار گلخانه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار و ۵۰۰ تومان، خربزه ۷ تا ۹ هزار تومان و هندوانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان است‌.

محصول قیمت هر کیلوگرم
انار دماوند ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان
انار ساوه ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان
انار شیراز ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان
انجیر زرد ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان
انگور بیدانه قرمز ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان
انگور بیدانه سفید ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان
انگورشاهانی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان
پسته تازه ۹۰ تا ۱۳۵ هزار تومان
خربزه ۷ تا ۹ هزار تومان

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو خرمالو شمال با نرخ ۸ تا ۱۴ هزار تومان، خرمالو شهریار ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، سیب گلاب پاییزه ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۹ تا ۱۶ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۸ تا ۱۶ هزار تومان، کیوی ۱۶ تا ۲۲ هزار تومان، لیموشیرین ۱۳ تا ۱۷ هزار تومان، نارنگی انشو ۷ تا ۱۳ هزار تومان، نارنگی تخم ژاپنی ۱۰  تا ۱۵ هزار تومان، گلابی بیروتی ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان و گلابی شاه میوه ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب سود منطقی در خرده فروشی ها عرضه می شود.

او قیمت کنونی هر کیلو بادمجان دلمه را ۴ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو بادمجان قلمی ۶  تا ۹ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۸ تا ۱۲ هزار تومان، پیاز شیری ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز قرمز ۵ تا ۷ هزار تومان، چغندر ۵ تا ۹ هزار تومان، سیب زمینی ۴ تا ۷ هزار تومان، سیرخشک ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان، فلفل تند ریز ۶ تا ۱۰ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان، فلفل دلمه گلخانه ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان و فلفل شیرین شمال ۱۰  تا ۱۵ هزار تومان است.

محصول قیمت هر کیلوگرم
خرمالو شهریار ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان
سیب گلاب پاییزه ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان
خرمالو شمال ۸  تا ۱۴ هزار تومان
سیب لبنانی زرد ۹ تا ۱۶ هزار تومان
سیب لبنانی قرمز ۸ تا ۱۶ هزار تومان
کیوی ۱۶ تا ۲۲ هزار تومان
گلابی بیروتی ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان
گلابی شاه میوه ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان
لیموشیرین ۱۳ تا ۱۷ هزار تومان
نارنگی انشو ۷  تا ۱۳ هزار تومان
نارنگی تخم ژاپنی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
هندوانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان

دارایی نژاد ادامه داد: هم اکنون قیمت هر کیلو کدوحلوایی ۴ تا ۸ هزار تومان،کاهو پیچ سالادی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان،کاهو رسمی ۶ تا ۸ هزار تومان، کدو مسمایی ۷ تا ۱۲ هزار تومان، کرفس ۶ تا ۹ هزار تومان، کلم سفید ۵ تا ۸ هزار تومان، کلم قرمز ۶  تا ۹ هزار تومان، لوبیا سبز ۷ تا ۱۴ هزار تومان، لیموترش سنگی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان و هویج ۵ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

محصول قیمت هر کیلوگرم
بامجان دلمه ۴ تا ۷ هزار تومان
بادمجان قلمی ۶ تا ۹ هزار تومان
بادمجان گلخانه ۸ تا ۱۲ هزار تومان
پیاز شیری ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان
پیاز قرمز ۵ تا ۷ هزار تومان
چغندر ۵ تا ۹ هزار تومان
سیب زمینی ۴ تا ۷ هزار تومان
سیرخشک ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان
فلفل تند ریز ۶ تا ۱۰ هزار تومان
فلفل دلمه سبز ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان
فلفل دلمه گلخانه ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان

او قیمت هر کیلو سبزی خوردن را ۶ تا ۸ هزار تومان و سبزی جور ( پلو،آش و قورمه) ۵ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد.

محصول قیمت هر کیلوگرم
فلفل شیرین شمال ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
کدو حلوایی ۴ تا ۸ هزار تومان
کلم بروکلی  ۱۵ تا ۲۴ هزار تومان
کاهو پیچ سالادی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان
کاهو رسمی ۶ تا  ۸ هزار تومان
کدو مسمایی ۷ تا ۱۲ هزار تومان
کرفس ۶ تا ۹ هزار تومان
کلم سفید ۵ تا ۸ هزار تومان
کلم قرمز ۶ تا ۹ هزار تومان
لوبیا سبز ۷ تا ۱۴ هزار تومان
لیموترش سنگی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
هویج ۵ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان

رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم، تصریح کرد: با توجه به فراوانی تولید مشکلی در عرضه نداریم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید