شاهدخت فتحی مدیرکل بیمه سلامت لرستان از کاهش ۹۰ درصدی هزینه درمان بیماران کرونایی خبر داد.

کاهش ۹۰ درصدی هزینه درمان بیماران کرونایی

به گزارش سلام نو، شاهدخت فتحی امروز ششم آبان‌ماه با اشاره به نام‌گذاری سوم تا نهم آبان‌ماه به‌عنوان هفته بیمه سلامت، اظهار کرد: رضایت‌مندی بیمه شدگان سرلوحه کارها و فعالیت‌های بیمه سلامت بوده است.

وی به روزشمار هفته بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: یکی از روزهای این هفته با عنوان عدالت در سلامت و دسترسی به خدمات تشخیص سلامتی است.

این مسئول ادامه داد: یکی از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران دسترسی آسان و سریع مردم به مراکز درمانی بود که این مهم تحقق پیدا کرده است.

فتحی‌بیرانوند بیان کرد: بیمه سلامت بیش از چهل میلیون نفر تحت پوشش دارد و ۶۰ درصد مردم لرستان تخت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی تصریح کرد: هر کسی که دفترچه بیمه ندارد و در هیچ سارمانی مشغول کار نیست با مراجعه به سامانه بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان می‌تواند از خدمات بیمه سلامت استفاده کند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان اضافه کرد: در مراکز دولتی اگر کسی بیمه نداشت باید هزینه را آزاد پرداخت می‌کرد اما با این شرایط ۱۰ درصد هزینه را می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر روزشمارهای هفته بیمه سلامت، «کرونا و خدمات بیمه‌ای» است که بیمه سلامت در کرونا پشتیبان سلامت بود به طوری‌که هزینه بیمار کرونانی ده‌ها میلیون تمام می‌شد ولی با در تعهد قرار گرفتن داروهای کرونایی در پوشش بیمه، هزینه درمان بیماران کرونایی ۹۰ درصد کاهش یافت.

این مقام مسئول به حذف ارزیابی آزمون وسع در شرایط کرونا اشاره کرد و با اشاره به اینکه در راستای حمایت از اقشار محروم انجام pcr در مراکز دولتی رایگان شد، اضافه کرد: از دیگر روزشمارهای هفته بیمه سلامت هوشمندسازی خدمات بود که طی دو سال ۸۰ درصد خدمات بیمه سلامت لرستان به سمت الکترونیکی و تهدید کرونا به فرصت تبدیل شد.

فتحی‌بیرانوند با اشاره به اینکه بیمه سلامت لرستان در بخش نسخه‌پیچی الکترونیکی جز سه استان برتر کشور است، افزود: از دیگر خدمات بیمه سلامت اجرای طرح پزشک خانواده است.

وی گفت: این طرح موجب پیشگیری از بروز بیماری‌های شایع مانند دیابت و فشارخون می‌شود چراکه پزشکان خانواده ملزم به بررسی و پیگیری این دو بیماری در افراد تحت پوشش خود هستند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید