از زمان ترورهای هسته‌ای در ایران مشخص بود که جدی‌ترین دشمن ایران، یعنی رژیم صهیونیستی شبکه تروریستی گسترده‌ای در کشور دارد، شبکه‌ای که احتمالا در حادثه شهادت سردار تهرانی مقدم نیز دخیل بود.

حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت و ۳ هشدار امنیتی که باید آن‌ها را جدی گرفت

سلام نو سرویس سیاسی: با اختلال در شبکه سوخت و پمپ بنزین‌های کشور رخ داد – و حالا می‌توان آن را به طور جدی یک خرابکاری دانست- بحث امنیت سایبری، طرح صیانت و نفوذ بار دیگر داغ شد. مدافعان طرح صیانت با دست گرفتن اختلال اخیر در سامانه سوخت کشور به مخالفان هشدار دادند که اگر طرح صیانت و شبکه ملی راه افتاده بود، امروز با چنین وضعی روبه‌رو نبودیم.

ادعایی که البته ادعایی بسیار بی‌ربط است چون شبکه‌هایی مثل شبکه سوخت نه تنها روی شبکه اینترنت نیستند، بلکه حتی به شبکه اصلی داخلی کشور هم وصل نیستند و شبکه‌ای داخلی هستند. به طور مشخص سامانه مربوط به کارت سوخت یک شبکه اختصاصی اینترانت ذیل معاونت فاوای وزارت نفت است که سنگین‌ترین حملات اینترنتی هم روی آن اثر چندانی نداشت چون شبکه آن مستقل و جدا است. این سیستم، سیستمی به شدت قدیمی است و بیش از مشکل امنیت سایبری مسئله نفوذ و خرابکاری عامل انسانی است که باید به آن توجه شود.

مجتبی توانگر، نماینده تهران در مجلس، با اشاره به این مسئله در توییتی می‌نویسد: در شرایطی که سامانه‌های حیاتی کشور بر روی وب یا اینترنت نیستند برخی افراد با اغراض نامعلوم دغدغه‌ای بجز محدودسازی دسترسی و استفاده مردم و کسب‌وکارها از اینترنت ندارند و با طرح موضوعاتی مثل پهنای باند خارجی آدرس غلط مخابره می‌کنند. اینترنت را رها کنید و به امنیت کشور برسید.

نفوذ و رخنه امنیتی و کوتاهی دستگاه‌های مسئول

با این تفاسیر باید بار دیگر به مسئله خرابکاری در سامانه سوخت کشور نگاه کرد و آن شبکه نفوذ گسترده دشمن در داخل ایران، غفلت دستگاه‌های مرتبط و ضعف اقتصادی مردم است.

شبکه نفوذ گسترده رژیم صهیونیستی در ایران: از زمان ترورهای هسته‌ای در ایران مشخص بود که جدی‌ترین دشمن ایران، یعنی رژیم صهیونیستی شبکه تروریستی گسترده‌ای در کشور دارد، شبکه‌ای که احتمالا در حادثه شهادت سردار تهرانی مقدم نیز دخیل بود. آن زمان وزارت اطلاعات احمدی‌نژاد مدعی بازداشت این شبکه و سرپل‌های آن‌ها شد، اما گذشت زمان نشان داد که این شبکه هنوز فعال است.

پس از آن خرابکاری‌های مختلف در سامانه‌هایی نظیر سامانه سوخت رخ داد. همچنین اسناد هسته‌ای کشور سرقت، سایت‌های هسته‌ای کشور با حمله مواجه و چهره مهمی مثل شهید محسن فخری‌زاده ترور شد. این مسئله نشان می‌دهد شبکه ترور و نفوذ اسرائیل در ایران ریشه‌دار است و ضربه‌ای که باید را نخورده است.

غفلت دستگاه‌های مرتبط: این مسئله را می‌توان در ماجرا اختلال در سیستم کارت‌ها سوخت و ترور شهید فخری‌زاده دید. در ماجرای سامانه سوخت پدافند گفته است که ما مشکلات را گفته بودیم و کسی گوش نکرد. در ماجرای ترور شهید فخری‌زاده هم برخی مراجع امنیتی مدعی شدند که برای شهید فخری‌زاده اعلام خطر کرده بودیم اما دیگران گوش نکردند.

این چنین شانه از زیر مسئولیت خالی کردن نه تنها برای مسئولان ارشد کشور نباید قابل پذیرش باشد، بلکه حتی مردم نیز نشان داده‌اند که چنین ادعاهایی را نمی‌پذیرند.

 ضعف اقتصادی مردم: مسئله بعدی که باعث خطر امنیتی شده ضعف اقتصادی مردم است. وقتی ۱۰۰۰ دلار معادل حقوق بیش از شش ماه بیش از نیمی از مردم کشور است شبکه‌های نفوذ امکان بیشتری برای جذب نیرو از داخل دارند. نیروهایی که برای ده هزار دلار کاری به ظاهر ساده را انجام می‌دهند، کاری ساده که در نهایت با مجموعه‌ای از اقدامات دیگر منجر به نتیجه‌ای مخرب می‌شود.

اگر مسئولان فکری برای درآوردن ریشه شبکه نفوذ و ترور رژیم صهیونیستی نکنند، میزان هوشیاری دستگاه‌های مسئول را افزایش ندهند و فکری به حال شرایط اقتصادی نکنند باز هم باید با چنین رخدادهایی روبه‌رو شویم؛ حالا چه با شبکه ملی اطلاعات و طرح صیانت چه بدون آن.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید