ما امیدوار هستیم تا عید مقدمه چند صد هزار مسکن را بتوانند فراهم کنند. نمی توان در فاصله زمانی ۳،۴ ماه به یکباره، چهارصد هزار مسکن آن هم از صفر تا صدش را ساخت و به این سرعت شدنی نیست!

نمی‌توان تا عید چهار صد هزار مسکن ساخت؛ شدنی نیست!

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: بحث یک میلیون واحد مسکونی هم مطالبه ای جدی است و اگر تاکنون هم نمایندگان با ملایمت با دولت و وزرا برخورد می کنند به این علت است که دولت به تازگی کارش را شروع کرده یعنی به طور دقیق کمتر از دو ماه دولت کارش را شروع کرده است.

سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید که تا الان کار چندانی در حوزه معیشت و مسکن توسط دولت صورت نگرفته است؟ با توجه به اینکه برخی می گویند اقدامات اساسی در این دولت انجام شده است، گفت:  مقدمات آن در حال فراهم آوری است. هر صحبتی که وزرا بیان می کنند نمایندگان طبق قول و وعده آنها اظهارنظر کرده و حساب می کنند. مثلا اخیرا آقای دکتر فاطمی امین وزیر محترم صمت گفت ما از سال آینده ثبت نام خودرو نداریم یعنی تیراژ آنقدر بالا است که نیاز را تامین می کند.‌این اظهارات، تعهد این وزیر می شود که ما بعدا این ها را از ایشان مطالبه می کنیم.

نمایندگان تذکرات و سوالاتشان را از وزرا و دولت شروع می کنند اگر....


او افزود: بحث یک میلیون واحد مسکونی هم مطالبه ای جدی است و اگر تاکنون هم نمایندگان با ملایمت با دولت و وزرا برخورد می کنند به این علت است که دولت به تازگی کارش را شروع کرده یعنی به طور دقیق کمتر از دو ماه دولت کارش را شروع کرده است. حال اگر کمی زمان بگذرد و نماینده ها نتیجه ملموس و عملی از کارکرد دولت دستگیرشان نشود قطعا تذکرات و سوال هایشان را شروع می کنند.

یک نماینده مجلس دولت رییسی را تهدید به سوال و استیضاح کرد!

نمی‌توان تا عید چهارصدهزار مسکن ساخت؛ شدنی نیست!


یزدی خواه در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید که تا اسفند امسال که حدودا 5 ، 6 ماه دیگر است، حدود چهارصد هزار یا پانصد هزار مسکن  ساخته می شود یا خیر؟ تصریح کرد: قطار موقعی که می خواهد راه بیفتد، لحظه آغاز حرکتش انرژی بیشتری باید صرف کند اما زمانی که راه افتاد و بر نیروی جاذبه غلبه کرد می تواند روان تر کارش را ادامه دهد. ما امیدوار هستیم تا عید مقدمه چند صد هزار مسکن را بتوانند فراهم کنند. نمی توان در فاصله زمانی ۳،۴ ماه به یکباره، چهارصد هزار مسکن آن هم از صفر تا صدش را ساخت و به این سرعت شدنی نیست! اگر کارهای عمرانی را ملاحظه کرده باشید، تا پروانه های ساختمانیش، تا مجوزهای قانونیش، تا زیرساخت های آن را فراهم کنند زمان می برد اما زمانی که شروع شود این قطاری است که دارد روی ریلش حرکت می کند و با سرعت ادامه پیدا می کند.
او در پاسخ به این سوال که یعنی این صحبت هایی که  مطرح می شد  مبنی بر این که این وعده ها را به طور قطعی بیان می کردند، شما آنها را قبول ندارید؟ اشاره کرد: قبول دارم اما می گویم که مقدمات آن را باید فراهم کرده باشند و کار را شروع کنند. کسی که ساختمان می سازد اگر پولش آماده باشد، مشکل نقشه نداشته باشد، مشکل نظارت نداشته باشد، چقدر زمان می برد تا ساختمانی بسازد؟
این نماینده در این باره که الان همه چیز در اختیار دولت است، به نظر نمی رسد چندان دنبال مجوز  رفتن و دردسرهای مانند مردم عادی را داشته باشند، عنوان کرد: فرض کنید تمام مجوزها آماده است، اصلا تمام چیزها آماده است و می خواهند استارت بزنند و فونداسیون را بریزند ... با تمام این حالات به نظر شما چند ماه طول می کشد تا ساختمانی ساخته شود؟
او در پاسخ به این سوال که در بحث بودجه چطور؟ کسری بودجه مسئله ای است که نمایندگان به آن اشاره می کنند، بیان کرد: تسهیلات بانکی و مشارکت سرمایه گذار را باید جذب کنند که در حال آماده شدن است. من می گویم که این وعده قابل تحقق یافتن است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید