کارشناس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی درباره تاثیر گیاهان دارویی بر کاهش علائم ابتلا به بیماری ام اس توضیح داد.

کاهش علائم بیماری ام اس با کمک گیاهان دارویی

به گزارش سلام نو به نقل از جی پلاس، قبال جاسمی کارشناس  پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی عنوان کرد: امروزه در بحث گیاهان دارویی تحقیقات گسترده‌ای صورت گرفته و داروهای با ماده موثره طبیعی، ایده‌های جدیدی برای پژوهشگران جهت درمان راحت‌تر و ارزانتر بیماری‌ها فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ وی در ادامه افزود بیماری‌های ناشناخته در جوامع بشری بیشترین بررسی‌های علمی را به خود اختصاص داده اند و بیماری ام اس یکی از شایع‌ترین بیماری‌های سیستم عصبی در جهان است که عامل یا عوامل بروز آن ناشناخته باقی مانده اند.

جاسمی اظهار کرد: امروزه شواهد علمی بسیاری وجود دارد که اهمیت و نقش تغذیه را در حفظ سلامتی بیماران مبتلا به ام اس را ثابت کرده است. همچنین گیاهان دارویی نیز که از دیرباز در درمان و پیشگیری این بیماری به کار برده می‌شوند گیاهانی هستند که برای تقویت حافظه و تشدید جریان خون مفید بوده و نیز آرام بخش هستند

جاسمی اضافه کرد: طبق تحقیقات انجام گرفته، گیاهان دارویی نظیر کندر، زعفران، گیاهان حاوی کافئین، ژینکو و شاهدانه در کاهش علائم و حملات ام اس موثر می‌باشند. بعنوان مثال از گیاه کندر برای مهار پروسو گرانیت‌ها لونکوترین التهابات مغز استفاده و به درمان بیماری کمک میشود. برای اینکه ام اس پیشرفت کند گلبول‌های سفید باید از سد رگ‌های مغزی عبور کنند و بنابر مطالعات دانشگاه کرنل، کافئین مسیر گیرنده‌های آدنوزین را مسدود می‌کند و از پیشروی گلبول‌های سفید جلوگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: لرزش‌هایی که در بیمار ام اس وجود دارد درمانش خیلی مشکل است و شاهدانه یکی از مواردی است که می‌تواند در کاهش آن موثر باشد. آرام بخش بودن و تسکین دادن نیز از خواص مهم زعفران ذکر شده است

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید