مواد روانگردان موجب و باعث بسیاری از قتل هاست.

اقدام عجیب مرد شیشه‌ای با خانواده / فیلم

به گزارش سلام نو، متهم به قتل ، در لحظه ارتکاب متوجه عمل خود نیست و با توجه به آثار مخرب این مواد بر قدرت فکر و تصمیم گیری، فرد در آن لحظه فکر می کند که دارد کار مثبت و پُر فایده ای رو انجام می دهد.مثلا فکر می کند دارد حیوانی را ذبح می کند و قبل از آن حتی اقدام به دادن آب به آن نیز می کند. در فقره دیگر قاتل فکر می کند برای رفع مشکلات زندگی خود باید یکی از افراد خانواده خود را قربانی کند یا جهت مصون ماندن فرزند خود از تعرضِ تخیلی اقدام به سوزاندن فرزندِ خود می کند.

البته فقط در خصوص پدر و فرزند صدق نمی کند بلکه قاتل هر فردی که تصور کنید و از آن بتواند توهم ذهنی بسازد، به عنوان قربانی انتخاب می کند.انتخاب اهالی خانواده بویژه کودکان به لحاظ دسترسی آسان به آنان،عدم قدرت دفاعی آنان و عوامل دیگر است و الّا در موارد مشابه کودکِ همسایه، خودِ همسایه،همکار و ….. قربانی این افراد می شوند.

خیلی از ما سوال می شود فجیع ترین قتل ها کدام است؟ جواب: جایی که کودکان قربانی می شوند. با هر انگیزه و تفکری.

در هر حال نهادهای دست اندکارِ زیادی تا قبل از وقوع جنایت هستند که باید کارکردها و وظایف مربوطه را انجام تا چنین جنایتی رقم نخورد و پایِ پیشگیری کیفری به میان نیاید.نهادخانواده اولین و شاید مهم ترین آنهاست.نقش دوستان و همراهان بعد از نهاد خانواده فراموش نشود و در آخر نقش فضای مجازی که امروزه جایگزین تفریحات سالم قبلی شده است.مستند را با دقت ببینید تا متوجه زوایای تاریک و فجیع تاثیر مواد روانگردان بشوید./رکنا

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید