در این گزارش به معرفی عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای جهان پرداخته شده است.

معرفی حال به هم زن‌ترین غذاهای جهان / تصاویر

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ معمولا ما باور نمیکنیم که مردم جهان کرم یا حشرات میخورند اما ما ۱۰ مورد را در این لیست تهیه کرده ایم، که بسیار عجیب‌تر و چندش‌ آورتر از غذاهای حشرات و … است. با ما همراه باشید.

۱۰- پودینگ سیاه

این غذا یک نوع سوسیس تهیه شده از چربی، گوشت و خون خوک و گاو است. این سوسیس را به عنوان صبحانه در انگلستان مصرف میکنند.

۹- تخم مرغ قرن!

۱۰ تا از عجیب‌ترین و حال به هم زن‌ترین غذاهای جهان

نه نگران نشوید، برخلاف اسم انتخاب شده برای این تخم مرغ، یک تخم مرغ ۱۰۰ ساله نیست. اما حداقل چندین ماه از قدمت این تخم مرغ میگذرد. یعنی میتوان به جرعت گفت سال‌هاست که فاسد شده است. این تخم مرغ‌ها در خاکستر و نمک نگهداری میشوند. این تخم مرغ‌ها آنقدر فاسد شده اند که سیاه میشوند، و یک غذای محبوب در چین است.

۸- کله پاچه

در رتبه‌ی هشتم حال به هم زن‌ترین غذاهای جهان، کله پاچه قرار دارد. هم در کشور ایران، هم در کشورهای خاورمیانه و حتی کشورهای اروپایی نظیر نروژ کله پاچه غذا (و برای خیلی‌ها نظیر ایرانیان صبحانه ای) لذیذ و دلپذیر است. اما بیایید به جهانیان حق بدهیم که از وجود این غذا تعجب کنند.

۷- پنیر مگس

۱۰ تا از عجیب‌ترین و حال به هم زن‌ترین غذاهای جهان

پنیر casu marzu (به معنی پنیر فاسد) یا به اصطلاح پنیر مگس، پنیری است که از شیر گوسفند تهیه میشود در فضای آزاد قرار میگیرد تا مگس‌ها در آن تخم گذاری کنند. برای مصرف پنیر به دلخواه میتوان پنیر را با لاروهای موجود در آن مصرف کرد یا آن‌ها را جدا کرد. این پنیرها در ایتالیا ممنوع شده بود، اما دوباره آزاد شده است.

۶- نره‌ی گاو

در بیشتر کشورهای آسیایی این غذا مرسوم است؛ و گاها حتی در بسته بندی‌های مرسوم فروشگاهی در سوپرمارکت‌ها به فروش میرسد.

۵- سوپ خفاش

۱۰ تا از عجیب‌ترین و حال به هم زن‌ترین غذاهای جهان

یعنی خود کرونا! البته هنوز سرمنشا ویروسی که در ۲۰۲۰ گریبان جهانیان را گرفت مشخص نیست، اما شایعه است که از مصرف خفاش ناقل این بیماری، به انسان رسیده است. اما حتی اگر این شایعه صحت نداشته باشد، تایید شده است که خوردن خفاش‌ها میتوانند ناقل بیماری، ایبولا یا ایدز باشند. سوپ خفاش در چین و تایلند مرسوم است و برای تهیه این سوپ، خفاش را زنده زنده می‌پزند.

۴- رتیل عمیقا سرخ شده

رتیل در رتبه‌ی جهارم حال به هم زن‌ترین غذاهای جهان قرار دارد. آ پینگ (A-ping) یا رتیل عمیقا سرخ شده، همان طور که از اسم آن پیدا است، اسنکی در کامبوج است که با سرخ کردن رتیل به دست می‌آید. خیلی‌ها از عنکبوت، حشرات یا رتیل میترسند، خیلی‌ها بدشان می‌آید، خیلی‌ها هم دوست دارند آن‌ها را بخورند.

۳- بوداگ

۱۰ تا از عجیب‌ترین و حال به هم زن‌ترین غذاهای جهان

برای تهیه این غذای مغولی، ما باید یک آهو یا سمور را شکار کنید، سر ببرید و محتویات بدن آن را خارج کنید، سپس دست و پاهای آن را بشکنید تا راحت‌تر بتوانید بپزید. سپس درون شکم آن قلوه سنگ بگذارید تا هم از داخل و هم از خارج به خوبی کباب شود، سپس آن را با پوست خود روی شعله‌ی آتش قرار دهید. گاها گوشت را سوراخ میکنند تا غذا از بخاری که از درون گوشت خارج میشود نترکد.

۲- چشم تن ماهی

مانند نره‌ی گاو، این غذا به صورت بسته بندی مرسوم فروشگاهی در سوپرمارکت‌ها و… به فروش میرسد. غذایی بسیار مرسوم در کشورهای آسیایی علل خصوص ژاپن محسوب میشود. چشم تن ماهی معمولا به صورت چشم و عضلات و چربی‌های متصل به چشم به فروش میرسد و معمولا برای پخت آن را در آب می‌جوشانند.

۱- جنین آرام جوشیده‌ی اردک

۱۰ تا از عجیب‌ترین و حال به هم زن‌ترین غذاهای جهان

نام مرسوم این غذا در فلیپین، balut است. برای تهیه این غذا، تخم اردک را در زمین دفن میکنند، پس از چند هفته که جنین در تخم شکل گرفت، آن را خارج میکنند و به آرامی در آب جوش میپزند؛ و سپس آن تخم را به همراه پوسته‌ی آن میل میکنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مینا IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    3 0
    اه چه چندش
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    نمیمیرن با خوردن اینا عوق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید